شهرداری‌ها در جذب سرمایه‌گذار نقش مهمی ایفا می‌کنند

رئیس دبیرخانه برنامه هفتم توسعه در سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رشد اقتصادی و سرمایه گذاری، افزایش نرخ اشتغال و افزایش سرمایه مهم‌ترین دغدغه‌ها در برنامه هفتم توسعه است که از همه ظرفیت‌ها برای تحقق آن استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین کسالایی امروز _پنجشنبه سوم آذرماه_ در آئین اختتامیه در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با بیان اینکه طی دهه‌های گذشته تا امروز نقش و جایگاه بسیار مهم صاحبان مدیریت شهری در کشور آن طور که باید و شاید دیده نشده است، اظهار کرد: قانون شهرداری‌ها از بدو شکل گیری شهرداری‌ها تا امروز شش اصلاحیه داشته و این نشان می‌دهد اگر چه قانون نوشتن خوب است، اما رفع‌کننده مشکلات نیست.

وی ادامه داد: دولت دست نیاز به سوی شهرداری بلند کرده است تا به اهداف غایی مقام معظم رهبری که به جد دنبال می‌کنند و مردم نیز مطالبه دارند، برسد.

رئیس دبیرخانه برنامه هفتم توسعه در سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: رشد اقتصادی و سرمایه گذاری، افزایش نرخ اشتغال و افزایش سرمایه مهم‌ترین دغدغه‌ها است که از همه ظرفیت‌ها برای تحقق آن استفاده می‌کنیم.

کسالایی خاطرنشان کرد: خطاهای گذشته ما را به آنجا رساند که برنامه‌ریزی جامع در برنامه هفتم توسعه نداشته باشیم از این رو از مجلس می‌خواهیم اجازه دهد دولت برنامه‌ریزی متحرک پیرامون برنامه هفتم داشته باشد و هر چند مدت اهداف بررسی شود.

وی اظهار کرد: شهرداری و شوراها در حقیقت کمک به برنامه هفتم کشور می‌کنند نه دولت، زیرا دولت هم بخشی از حاکمیت است و شهرداری‌ها با طراحی مکانیزم و سیاست انگیزشی می‌توانند در جلب سرمایه گذاری نقش مهم ایفا کنند.

کد خبر 621932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.