اروگوئه صفر _ کره‌جنوبی صفر/ بخت یار چشم بادامی‌ها بود

اروگوئه و کره‌جنوبی در دیدار نخست گروه H، به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کره‌جنوبی و اروگوئه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه _ ۳ آذر ماه _ در دور اول دیدارهای گروه H جام‌جهانی، مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با وجود دو تیرکی که اروگوئه‌ای‌ها زدند، با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

مرحله گروهی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی اروگوئه و کره‌جنوبی

ورزشگاه: اجوکیشن‌سیتی، دوحه

تماشاگر: هزار نفر

گل‌ها: -

اخطار: مارتین کاسرس (دقیقه ۵۷، از اروگوئه) - چو گو سونگ (دقیقه ۸۸، از کره‌جنوبی)

اخراج: -

تیم ملی اروگوئه: روچت، کاسرس، گودین، خیمنز، اولیورا (دقیقه ۷۹- وینا)، والورده، وسینو (دقیقه ۷۹- دلاکروز)، بنتانکور، پلیستری، نونیز، سوارز (دقیقه ۶۴- ادینسون کاوانی)

سرمربی: دیگو آلونسو (اروگوئه)

تیم ملی کره‌جنوبی: سئونگ گیو، جین سو، یونگ گوون، کیم مین جائه، مون هوان، این بئوم، وو یونگ، سون هیونگ مین، لی سونگ جائه (دقیقه ۷۴- سان یونهو)، سانگ هو نا (دقیقه ۷۴- لی کانگ این)، اوی جونگ هوا (دقیقه ۷۴- چو گوسونگ)

سرمربی: پائولو بنتو (پرتغال)

داور: کلمن تورپین (فرانسه)

شرح بازی:

سرخ‌پوشان کره بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند. این برتری دقایق زیادی تداوم نداشت و خیلی زود اروگوئه‌ای‌ها مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و شاگردان بنتو در زمین خودی به دفاع پرداختند. اواخر نیمه اول سرعت بیشتری بر بازی حاکم بود و هر تیم برای دقایقی در نیمه حریف خیمه می‌زد. با این وجود تغییری در نتیجه ایجاد نشد تا بدون عبور توپی از خط دروازه‌ها، دو تیم به رختکن بروند.

نیمه دوم را دو تیم محتاطانه‌تر پا به میدان گذاشتند. بازی در ادامه هم سرد و کسل‌کننده دنبال شده اما در آخرین دقایق، مسابقه طوفانی پیگیری شد و دو تیم حملات زهردار روی دروازه هم پایه‌ریزی کردند. با این حال تغییری در نتیجه ایجاد نشد تا دو تیم به تقسیم امتیازات در استادیوم شهر آموزش رضایت دهند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۹- والورده پس از کنترل توپ پشت محوطه کره، بی‌درنگ توپ را به سمت دروازه سئونگ گیو روانه کرد که به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه ۲۲- ضد حمله سریع بازیکنان اروگوئه با پاس برای نونیز و تک به تک شدن این مهاجم با گلر کره همراه شد که سئونگ گیو در آخرین لحظه توپ را جلو پای نونیز ربود.

دقیقه ۳۴- پاس زمینی در محوطه اروگوئه و بدون مزاحمت به هوانگ اوی جو رسید اما این مهاجم قدر این توپ را نداست و ضربه به بالا دروازه زد.

دقیقه ۴۳- ضربه سر گودین روی کرنر ارسالی به تیرک عمودی دروازه کره خورد و دور شد.

دقیقه ۶۳- داروین نونیز روی ارسال بلند و لیز خوردن مدافع کره، فضا مناسب را پیدا کرد تا خود را به هجده قدم حریف برساند و پس از گذر از مدافع پیش رو، توپ را از زاویه بسته به سمت دروازه زد اما سئونگ گیو توپ را دفع کرد.

دقیقه ۷۷- شوت چو سونگ به شکلی خطرناک از کنار دروازه روچت به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱- نونیز با حرکت در عرض، شوت سرکشی به سمت دروازه کره جنوبی روانه کرد که زوزه‌کشان و با اختلافی اندک راهی اوت شد.

دقیقه ۸۹- شوت محکم والورده تیرک دروازه کره جنوبی را به لرزه درآورد.

دقیقه ۹۰- سون شانس خود را از پشت محوطه امتحان کرد و توپ به شکلی خطرناک به اوت رفت.

نکات ویژه:

* سون هیونگ مین، مهاجم سرشناس کره‌جنوبی که در تاتنهام توپ می‌زند که مصدومیت را در هفته‌های گذشته پشت سر گذاشت، در این مسابقه با محافظ صورت در زمین حضور دارد.

* پارک جی‌سونگ و دیگو فورلان، دو ستاره سرشناس کره جنوبی و اروگوئه در ورزشگاه اجوکیشین‌سیتی نظاره‌گر این مسابقه هستند.

کد خبر 621921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.