معابر شهری معلولان در کردستان ساماندهی شود

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: ساماندهی نکردن معابر شهری ویژه معلولان بزرگ‌ترین مانع پیش‌روی جامعه هدف بهزیستی در استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رسولی امروز _پنجشنبه سوم آذرماه_ در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کردستان در سنندج، اظهار کرد: مناسب‌سازی، دسترس پذیری، تردد و تحرک برای گروه‌های خاص به‌ویژه افراد دارای معلولیت در قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۱۳۹۷ در چهار ماده و ۶ تبصره و آئین نامه اجرایی آن در آذر ۱۳۹۸ در ۱۶ ماده و چهار تبصره به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد هماهنگی مناسب‌سازی در سطح استان و شهرستان‌ها ادامه داد: با وجود اینکه جلسات ستاد هماهنگی مناسب‌سازی مصوبات بسیار خوبی دارد، اما مصوباتی که اجرای آن نیازمند تأمین اعتبار است در اولویت دستگاه‌ها قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه شهرستان‌های قروه و کامیاران به عنوان مجریان شهرهای بدون مانع انتخاب شده‌اند، گفت: امیدوارم اعتبارات لازم در حوزه رفع موانع محیطی، مناسب‌سازی معابر عمومی، پیاده روها و پارک محیط شهری به این شهرها اختصاص داده شود، ساماندهی نکردن معابر شهری ویژه معلولان بزرگترین مانع پیش‌روی جامعه هدف بهزیستی در استان است که امیدوارم با مشارکت بخش‌های مختلف شاهد تحول در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: اکنون ۶۷ هزار خانوار کردستانی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی هستند و ۳۳ هزار خانوار از این تعداد مستمری بگیر و مابقی در سایر قالب‌ها از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

کد خبر 621900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.