بررسی تدوین ۲ لایحه مهم در نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران

دبیر کل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران و مشاور شهردار تهران در امور مجلس گفت: در یکصدوپانزدهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران دو مسئله مهم تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کشور و تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌‎گیرد.

احسان متولیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در یکصدوپانزدهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شکل‌گیری مجدد مجمع مشورتی رؤسای شورای اسلامی مقرر شد این جلسه به صورت مشترک بین شهرداران مراکز استان‌ها و رؤسای شورای اسلامی مراکز استان‌ها برگزار شود که امروز چهارمین نشست مشترک برگزار شد، اما در دوره جدید اولین نشست محسوب می‌شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری این نشست‌ها، افزود: دو مسئله مهم تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کشور و تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به دستور رئیس جمهور مقرر شد شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر پیشنهادات خود را جهت دیده شدن نقش مهم این نهادها در برنامه توسعه هفتم به دولت ارائه دهند.

دبیر کل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران و مشاور شهردار تهران در امور مجلس ادامه داد: در این نشست مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه نیز حضور داشتند و قرار شد با همفکری آن‌ها در خصوص نکاتی که شهرداری‌ها می‌توانند در برنامه توسعه نقش‌آفرینی کنند به سازمان برنامه پیشنهاد شود؛ همچنین در حوزه بودجه ۱۴۰۲ پیشنهادات شهرداری‌ها در راستای افزایش توان مالی خود جهت بهبود ارائه خدمات به شهروندان جمع‌بندی و به دولت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در یکصدوپانزدهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران حدود ۲۶ شهر و کلان‌شهر به انضمام مراکز استان‌ها و چهار کمیسیون شورای اسلامی حضور دارند که مواردی در خصوص آلودگی هوا و حمل‌ونقل در برنامه توسعه نیز در ذیل این نشست بررسی می‌شود.

کد خبر 621864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.