تامین منابع آبی پایدار از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است

شهردار شهرکرد گفت: نیاز به منابع آبی پایدار جهت حفظ، توسعه و گسترش فضای سبز از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز_ پنجشنبه سوم آذرماه_ در بازدید از مسیر اجرای پساب فاضلاب شهر با بیان اینکه منابع آب باید مدیریت شود، اظهار کرد: در حال حاضر فضای سبز شهر با کمبود منابع آب مواجه است، اما اگر منابع موجود مدیریت و برنامه‌ریزی شود می‌توان آب کافی برای فضای سبز تأمین کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود نیاز به منبع آبی پایدار جهت حفظ، توسعه و گسترش فضای سبز از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است و پساب فاضلاب می‌تواند منبع آبی پایداری باشد.

شهردار شهرکرد بهترین راهکار برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز را استفاده از پساب فاضلاب عنوان و تصریح کرد: از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود در اجرای طرح پساب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز همکاری لازم را به عمل آورند، چراکه مزایای حاصل از این اقدام به نفع شهروندان است.

واحدیان اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند باید نسبت به استفاده از پتانسیل پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با حوزه مدیریت پسماند و ایده‌های زیست‌محیطی اقدام کند تا مراحل علمی و فنی اجرا و ضمانت اجرایی طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر تاکید کرد: نقش سازمان پسماند کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در محیط شهر بوده و ساماندهی پسماندهای رها شده نیازمند برنامه‌ریزی دقیق از سوی این سازمان است تا سگ‌ها از پسماندها تغذیه نکنند.

کد خبر 621834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.