اصفهان پیشتاز شهرهای دوستدار سالمند در کشور

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان در حوزه شهرهای دوستدار سالمند پیشتاز کشور است و گزارش‌ها اقدامات انجام‌شده در اختیار سایر کلان‌شهرها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی صبح امروز _پنجشنبه سوم آذرماه_ در نشست تخصصی محیط دوستدار سالمند، اظهار کرد: بخشی از هویت و تاریخ شهر اصفهان، پاسدار سالمندانی هستند که در این شهر زیسته‌اند و هنر دست آن‌ها قابل مشاهده است. اصفهان به‌منظور اینکه برای زیست بهتر شهروندان ارشد شهر تلاش‌هایی داشته باشد و عضو شبکه دوستدار سالمند باشد، به خود مسرور است.

وی افزود: تکریم سالخوردگان، گرامیداشت و اجلال خداوند است. شهری که روح ویژه‌ای دارد و در جای‌جای آن تجلی آسمان است، باید بتواند در زیست جاری و فضاهای شهری خود سالمندان را تکریم کند. در این دوره مدیریت شهری شعاری با عنوان «اصفهان من؛ شهر زندگی» انتخاب‌شده است و تلاش بر این بوده است که همه شهروندان از خردسالان تا کهن‌سالان زیست و سهم بهتری از فضاهای شهری داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر قرار باشد به معنای واقعی اصفهان شهر زندگی باشد، باید بتوانیم برای همه اقشار فضایی را ایجاد کنیم. شیب جمعیت، به سمت سالخوردگی است و طی سال‌های آینده با سونامی سالخوردگی مواجه خواهیم بود؛ بنابراین در تلاش هستیم که شهر را برای زیست بهتر آن‌ها آماده کنیم. در این راستا، تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و به نظر می‌رسد نیازمند شتاب بیشتری است.

وی اضافه کرد: اگر حمایت‌های ویژه شهردار اصفهان نبود، شاید اقدامات صورت گرفته اکنون نیز انجام نشده بود. درحال‌حاضر اصفهان در حوزه شهرهای دوستدار سالمند پیشتاز کشور است و گزارش‌های اقدامات انجام‌شده در اختیار سایر کلان‌شهرها قرار گرفته است. تنها آماده‌سازی کالبد شهر برای زیست سالمندان کافی نیست؛ در حوزه نرم‌افزاری و فعالیت‌هایی که منجر به زندگی بانشاط سالمندان در شهر شود و آن‌ها بتوانند از همه امکانات شهری استفاده کنند نیز باید اقداماتی انجام شود.

شاهمرادی گفت: طی یک سال گذشته در حوزه‌های نرم‌افزاری اقدامات خوبی صورت گرفته و در طرح منزلت، یارانه‌های خاصی به سالمندان اعطا شده است. در حوزه حمل‌ونقل عمومی، استفاده از فضاهای تفریحی و سایر فضاهای شهری صورت گرفته است که به نظر می‌رسد نیازمند تقویت است.

وی با تأکید بر اینکه تعداد زنان سالمند در شهر اصفهان کم نیست و بخشی از آن‌ها سرپرست خانوار و نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند، خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از این فعالیت‌ها تداوم نخواهند یافت، مگر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد یاریگر باشند.

کد خبر 621816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.