غذاهایی که به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند

غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، گردو، بادام و کیوی به بهبود کیفیت خواب کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خواب باکیفیت اهمیت زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد و می‌تواند خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. متخصصان معتقدند که مصرف بعضی از مواد غذایی به بهبود کیفیت خواب کمک زیادی می‌کند در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب مانند سالمون، تن و قزل‌آلا حاوی مقدار زیادی امگا -سه و ویتامین D است بنابراین به ارتقای کیفیت خواب کمک زیادی می‌کند. در صورتی که تمایل دارید اثرات مثبت استفاده از ماهی‌های چرب بر خواب شبانه را به میزان قابل‌توجهی برسانید، لازم است حداقل سه بار در هفته از این ماهی‌ها استفاده کنید.

گردو

گردو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. اسیدهای چرب موجود در گردو به افزایش ترشح سروتونین کمک می‌کند و در نهایت کیفیت خواب شبانه را افزایش می‌دهد. افرادی که تمایل دارند از گردو برای افزایش کیفیت خواب شبانه کمک بگیرند باید آن را قبل از خواب مصرف کنند.

بادام

صرف بادام باعث تولید هورمون ملاتونین در بدن می‌شود؛ ملاتونین ساعت درونی بدن را تنظیم می‌کند و بدن را برای خواب آماده می‌کند. همچنین وجود منیزیم در بادام به بهبود کیفیت خوب کمک شایانی می‌کند خاصیت ضدالتهابی آن نیز در این زمینه بسیار مؤثر است. منیزیم موجود در بادام می‌تواند سطح هورمون کورتیزول یا هورمون استرس را کاهش دهد و خطر بروز اختلال خواب را کاهش دهد.

کیوی

کیوی سرشار از مواد معدنی، ویتامین C، ویتامین E، پتاسیم و فولات است؛ وجود این مواد در کیوی به همراه خواص آنتی‌اکسیدانی آن به بهبود کیفیت خواب کمک شایانی می‌کند. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد افرادی که یک ساعت قبل از خواب کیوی مصرف کرده بودند، نسبت به دیگران، سریع‌تر به خواب رفتند، مدت زمان بیشتری خوابیدند و کیفیت خواب آن‌ها نیز بالاتر بود.

کد خبر 621681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.