آلمان یک_ ژاپن ۲/ژاپن به آلمان درس سماجت داد!

تیم ملی ژاپن موفق شد در یک بازی پراتفاق برابر آلمان به پیروزی مهمی دست یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _ چهارشنبه، دوم آذر ماه_ از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران دو تیم آلمان و ژاپن در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

روز نخست گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های آلمان و ژاپن

ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه

گل‌ها: گوندوغان (دقیقه ۳۲) برای آلمان؛ دوان (دقیقه ۷۶)، آسانو (دقیقه ۸۳) برای ژاپن

اخطار:

ترکیب آلمان: مانوئل نویر، سوله، رودیگر، شلاتربک، راوم، کیمیش، گوندوغان (۶۶- گورتزکاگنبری (۹۰- موکوکو)، مولر (۶۶- هافمن)، موسیالا (۷۹- گوتزههاورتز (۷۹- فولکروگ)

سرمربی: هانسی فلیک

ترکیب ژاپن: گوندا، ناگاتومو (۵۷- میتوماایتاکورا، یوشیدا، ساکای (۷۴- مینامینوتاناکا (۷۱- دواناندو، کامادا، کوبو (۴۶- تومیاسوایتو، مائدا (۵۷- آسانو)

سرمربی: هاجیمه موریاسو

داور: ایوان بارتون

شرح بازی:

در دومین بازی روز چهارم جام جهانی دو تیم آلمان و ژاپن به مصاف یکدیگر رفتند تا اولین بازی گروه خود را انجام دهند. تیم ملی آلمان بازی را پرفشار آغاز کرد و ژاپنی‌ها به لاک دفاعی فرو رفتند اما به مرور توانستند از فشار حریف کم کنند و حتی روی یک ضدحمله به گل برسند که این گل توسط داور به دلیل آفساید، مردود اعلام شد. در ادامه مسابقه تیم ملی آلمان به خوبی توانست سه موقعیت حساس را خلق کند اما هر بار دروازه‌بان و مدافعین ژاپن توانستند به خوبی دروازه خود را بسته نگه دارند. با این حال فشار آلمان از جناح چپ بالاخره به ثمر نشست و راوم موفق شد یک پنالتی به دست بیاورد و نهایتاً گوندوغان موفق شد اولین گل بازی را به ثمر برساند. در ادامه آلمان باز هم حمله کرد و حتی یک گل دیگر نیز به ثمر رساند که آفساید اعلام شد. نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

در نیمه دوم تیم ملی آلمان رویکرد خوب خود را حفظ کرد و همچنان سوار بر بازی ادامه داد. بازی در نیمه دوم تعادل بیشتری داشت و آلمان و ژاپن هر دو به خوبی موقعیت‌های متعددی روی دروازه‌های یکدیگر ایجاد کردند اما هر بار عملکرد خوب مدافعین آلمان و گلر ژاپن، باعث شد تا مسابقه با همان یک گل ادامه یابد. دو تعویض مهم توسط ژاپن باعث شد تا روند بازی خیلی زود به سود نماینده آسیا تغییر کند و دوان گل مساوی بازی را به ثمر برساند. با این گل ژاپن روحیه بیشتری گرفت و توانست فشار خود روی دروازه آلمان را بیشتر کند و به این ترتیب با استفاده از غفلت شلاتربک، ژاپن به گل دوم خود نیز رسید. پس از به ثمر رسیدن گل دوم ژاپن، تیم ملی آلمان تلاش زیادی کرد تا بتواند به بازی برگردد ولی هیچ یک از موقعیت‌های این تیم تبدیل به گل نشد تا در نهایت، سامورایی‌ها در گام اول خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یک پیروزی مهم و ارزشمند کسب کنند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۲- آلمان) - پس از پاس زیبای کیمیش و جاگیری عالی راوم، اشتباه گوندا باعث شد تا یک پنالتی برای آلمان به دست بیاید و گوندوغان نیز بر خلاف تشخیص دروازه بان حریف موفق شد دروازه را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۷۶- ژاپن) - دو تعویض طلایی ژاپن به ثمر نشست و حرکت خوب این تیم از سمت چپ با ارسال به داخل محوطه همراه شد که در وهله اول نویر توپ را از مقابل دروازه دفع کرد اما دوان موفق شد دروازه آلمان را باز کند.

۱-۲ (دقیقه ۸۱- ژاپن) - پاس بلند ایتاکورا از یک ضربه آزاد به آسانو رسید و این بازیکن نیز به خوبی توانست شلاتربک را در محوطه جریمه مغلوب کند و توپ را به زیر طاق دروازه آلمان بفرستد.

دقایق حساس:

دقیقه ۷: اشتباه گوندوغان باعث شد تا ژاپنی‌ها صاحب موقعیت شوند و ایتو از جناح راست نفوذ سریعی انجام داد. پاس این بازیکن در موقعیت مناسب به مائدا رسید و این بازیکن دروازه آلمان را باز کرد اما گل توسط داور مردود اعلام شد.

دقیقه ۱۶: ارسال کیمیش از روی نقطه کرنر به رودیگر رسید و ضربه سر این بازیکن با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: شلوغی در داخل محوطه باعث شد تا فرصت خوبی برای شوت‌زنی از راه دور ایجاد شود، اما گوندا توانست شوت محکم کیمیش را به خوبی مهار کند و در برگشت نیز بازیکنان آلمان نتوانستند از موقعیت استفاده کنند.

دقیقه ۲۷: حرکت زیبای ژرمن‌ها از سمت راست، موقعیت مناسبی در اختیار گوندوغان قرار داد و این بازیکن که می‌توانست راوم را در سمت چپ خود صاحب توپ کند، تصمیم گرفت از راه دور دروازه را هدف بگیرد که گلر ژاپن به راحتی شوت را مهار کرد.

دقیقه ۲۸: ارسال راوم از جناح چپ توسط دروازه‌بان ژاپن دور شد اما در ادامه بازیکنان آلمان فرصت داشتند تا دروازه بی دفاع حریف را باز کنند اما سامورایی‌ها به خوبی توانستند مسیر شوت را ببندند و در ادامه موقعیت را دفع کنند.

دقیقه ۳۱: نفوذ فوق‌العاده راوم از جناح چپ، او را در شرایط بسیار خوبی داخل محوطه ژاپن قرار داد و خروج بد گوندا باعث شد تا این دروازه‌بان مجبور به خطا شود و پنالتی توسط داور به سود ژرمن‌ها اعلام شد.

دقیقه ۳۸: تراکم مدافعین ژاپن در محوطه جریمه باعث سردرگمی شد و آلمان‌ها فرصت داشتند تا دروازه حریف را باز کنند، با این حال تیم ملی آلمان قدر این فرصت را ندانست.

دقیقه ۴۸: دفع ناقص گوندا و مدافعین ژاپن روی شوت از راه دور کیمیش باعث شد تا دروازه این تیم توسط هاورتز باز شود اما داور گل را آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۴۵+۵: ناگاتومو به داخل محوطه ارسال خوبی برای مائدا انجام داد و ضربه سر این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: حرکت انفرادی مولر به خوبی دفاع ژاپن را به هم ریخت و ضربه گنبری با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰: ایتو به خوبی دفاع آلمان را سردرگم کرد و در ادامه کامادا اضافه شد تا شوت محکمی به سمت دروازه آلمان بزند که با دخالت مدافعین این تیم، توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۵۱: جمال موسیالا به تنهایی به محوطه ژاپن حمله کرد و توانست چند بازیکن را دریبل کند اما در نهایت شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: گوندوغان مجدداً فرصت شوت‌زنی از راه دور پیدا کرد و تیر دروازه ژاپن را به لرزه درآورد.

دقیقه ۶۱: ژاپن یک ضدحمله خوب به سمت دروازه آلمان انجام داد و آسانو در محوطه جریمه به توپ رسید اما ضربه‌اش با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸: پاس بلند از دفاع ژاپن توسط ساکای پشت سر راوم فرستاده شد و با یک ارسال کات بک، آسانو می‌توانست دروازه آلمان را باز کند که شوت این بازیکن دقت کافی را نداشت و دخالت به موقع رودیگر موقعیت را از حریف گرفت.

دقیقه ۶۹: گوندا، دروازه بان ژاپن در ابتدا ضربه گنبری را مهار کرد و در ادامه شوت‌های بعدی آلمان‌ها در زاویه‌های مختلف را یکی پس از دیگری گرفت تا تیمش گل بعدی را دریافت نکند.

دقیقه ۷۳: ژاپن موفق شد خیلی خوب در محوطه جریمه آلمان آشفتگی ایجاد کند و شوت ایتو در محوطه جریمه با واکنش نویر همراه شد. در ادامه نیز ساکای موفق نشد دروازه خالی آلمان را باز کند تا یک موقعیت بسیار مهم از دست برود.

دقیقه ۸۸: حرکت دوان درون محوطه جریمه و تقابل وی با رودیگر، صحنه‌ای بحث برانگیز را رقم زد اما داور اعتقاد داشت که خطایی رخ نداده و بازی ادامه یافت.

دقیقه ۹۰+۵: تیم ملی آلمان به یک ضربه آزاد در لحظات پایانی دست یافت و نویر نیز از دروازه بیرون آمد تا شاید بتواند بازی را به تساوی بکشد، اما دروازه ژاپن همچنان بسته ماند.

بهترین بازیکن:

دوان که بازیکن تعویضی ژاپن بود، موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند و از زمان حضورش در زمین مسابقه، نقش مهمی در کسب پیروزی تیمش ایفا کرد.

کد خبر 621657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.