اروگوئه_کره‌جنوبی/ آسیایی‌ها به‌دنبال یک شگفتی‌سازی دیگر!

تیم ملی فوتبال اروگوئه و کره‌جنوبی امروز در نخستین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال اروگوئه و کره جنوبی در گروه H جام جهانی قرار دارند که در نخستین بازی خود امروز پنجشنبه _سوم آذرماه_ از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه جوکیشن سیتی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

بازی تیم‌های اروگوئه و کره جنوبی

لقب اروگوئه: آبی آسمانی‌ها

لقب کره جنوبی: ببرهای آسیا، جنگجویان تایگوک

تیم ملی فوتبال اروگوئه تاکنون در ۱۲ دوازده دوره جام جهانی حضور داشته که نخستین دوره در سال ۱۹۳۰ در این کشور برگزار شد و قهرمانی آبی‌آسمانی‌ها را در پی داشت و خوزه ناسازی هم به‌عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها معرفی شد. همچنین یک عنوان قهرمانی در سال ۱۹۵۰ و سه عنوان چهارمی در جام‌های جهانی ۱۹۵۴، ۱۹۷۰ و ۲۱۰ آفریقای جنوبی را کسب کرده‌اند.

شاگردان آلنسو قبل از جام جهانی با تیم‌های کانادا، ایران، پاناما، آمریکا و مکزیک بازی دوستانه داشتند که حاصل آن سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست بوده است. دیه گو گودین کاپیتان تیم فوتبال اروگوئه است که با ۱۵۹ بازی، بیشترین تعداد بازی را در تیم ملی اروگوئه دارد و لوئیس سوارز هم بیشترین گل ملی را برای آبی آسمانی‌ها به ثمر رسانده است.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی ۱۱ بار سابقه حضور در رقابت‌های جام جهانی را دارد و در میان تیم‌های آسیایی رکورددار است. ببرهای آسیا نخستین و تنها تیم آسیایی هستند که به نیمه‌نهایی جام جهانی، در سال ۲۰۰۲ که میزبانی آن را بر عهده داشتند، راه یافتند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کره جنوبی سون هیونگ مین است که با ۱۳۷ بازی ملی بیشترین حضور را در تیم ملی این کشور داشته و چا بوم کون با ۵۶ گل بیشترین گل را برای کره‌ای‌ها به ثمر رسانده است.

سون هیونگ مین که در تیم فوتبال تاتنهام بازی می‌کند یکی از ستاره‌های اصلی کره جنوبی است که در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان دچار شکستگی شدید از ناحیه استخوان دور چشم شد و همین مصدومیت کار او را به اتاق عمل رساند. تا مدتی پیش حضور این بازیکن برای مسابقات جام جهانی مشخص نبود، اما با اعلام سرمربی کره جنوبی، سون در بازی مقابل اروگوئه به زمین می‌رود.

شاگردان بنتو قبل از جام جهانی در یک سری بازی دوستانه مقابل تیم‌های ایسلند، کامرون، کاستاریکا، مصر و پاراگوئه به میدان رفتند که حاصل آن سه پیروزی و دوتساوی بود. اروگوئه و کره جنوبی در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۳ مقابل یکدیگر قرار گرفتند که یک پیروزی سهم اروگوئه و یک پیروزی سهم کره جنوبی بوده است.

بازیکنان تیم ملی فوتبال اروگوئه عبارتند از: فرناندو موسلرا، سرخیو روچیت و سباستین سوسا، رونالد آرائوخو، مارتین کاسرس، سباستین کواتس، خوسه ماریا خیمنس، دیه‌گو گودین، ماتیاس اولیورا، خوسه لوئیس رودریگس، گیلرمو وارلا و ماتیاس وینیا، رودریگو بنتانکور، جورجین دِ آراسکائتا، نیکولاس دِلاکروز، لوکاس توریرا، مانوئل اوگارته، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو و فاکوندا پیستری، ادینسون کاوانی، ماکسیمیلیانو گومس، داورین نونیس، لوئیس سوارس، فاوکوندا تورس و آگوستین کانوبیو.

سرمربی: دیه‌گو آلونسو

بازیکنان تیم ملی فوتبال کره جنوبی: کیم سئونگ گیو، جو هیون وو، سونگ بوم کئون، کیم یونگ گوون، کیم جین سو، هونگ چول،، کیم مین جائه، کوون کیونگ وون، کیم مون هوان، کیم تائه هوان، چو یو مین، یون جونگ گیو، جونگ وو یونگ، لی جائه سانگ، کوو چانگ هون، هوانگ این بئوم، نا سانگ هو، سون جون هو، پایک سئونگ هو، سونگ مین کیو، جئونگ وو یئونگ، لی کانگ این، سون هیونگ مین، هوانگ هی چان، هوانگ اوی جو و چو گوئه سونگ.

سرمربی: پائولو بنتو

کد خبر 621622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.