برگزاری یادواره شهدا در محلات به مناسبت هفته بسیج

فرمانده ناحیه امام حسین (ع) از پیش‌بینی برنامه‌های متعدد و متنوعی این ناحیه برای بزرگداشت هفته بسیج گفت: مشارکت در رزمایش جهادی فاطمی و برگزاری یادواره شهدا در محلات از جمله این برنامه‌ها است.

سرهنگ پاسدار محسن حاجی‌عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: هفته بسیج یادآور رشادت‌ها، دلاوری‌ها و شجاعت‌های دلیرمردان غیور ایران اسلامی در سنگرها و عرصه‌های مختلف است. بسیجی بودن افتخاری است که در انقلاب اسلامی و در آستانه عصر ظهور نصیب مدیران و رهروان امامین انقلاب اسلامی شده است و همه باید قدردان این نعمت باشند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج افزود: این ناحیه برنامه‌های متعدد و متنوعی برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته که مشارکت در رزمایش جهادی فاطمی و برگزاری یادواره شهدا در محلات از آن جمله است.

فرمانده ناحیه امام حسین (ع) اعلام کرد: برگزاری سرودهای پاتوقی در برنامه‌های فرهنگی محله‌محور و مسابقات قرآنی هفته بسیج در کنار فعالیت گروه‌های جهادی در سطح منطقه در بخش‌های پزشکی و خدمات‌رسانی فرهنگی در این هفته انجام خواهد شد همچنین برپایی نشست‌های سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند و مشاوره تحصیلی، مسابقات بومی محلی در سطح محلات و روستاها، سرکشی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و بسیجیان شاخص و همچنین توزیع کمک‌های مومنانه بین اقشار کم‌درآمد از دیگر برنامه‌های هفته جاری در این ناحیه است.

وی غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا و برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی برای بسیجیان را از دیگر طرح‌های هفته بسیج اعلام کرد و گفت: حضور حلقه‌های صالحین در نماز جمعه شهر بهارستان، برگزاری کلاس‌های سواد رسانه‌ای در محلات و مدارس مختلف، حضور راویان دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه در مساجد و محلات در کنار برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با موضوعاتی همچون حجاب، عفاف و اقتصاد مقاومتی نیز در این هفته اجرا خواهد شد.

سرهنگ حاجی‌عرب، برپایی جشنواره سرود، نمایش فیلم و تئاتر، جشن ویژه مادران و فرزندان، نمایشگاه‌های غذاهای سنتی و برگزاری میز خدمت در مصلای نماز جمعه را از دیگر اقدامات این ناحیه به مناسب هفته بسیج امسال معرفی کرد و ادامه داد: احداث و تکمیل مسکن محرومان در روستاهای شیدان، کرچگان و کلارتان، برگزاری جلسات شوراها و مجامع جهادی و همچنین رزمایش جهادگران فاطمی نیز از اقدامات صورت گرفته ناحیه امام حسین (ع) در حوزه اجتماعی، فرهنگی و خدمات‌رسانی به‌شمار می‌آید.

تهیه و توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی

وی با اشاره به اجرای طرح خدمت مومنانه از قربان تا غدیر، تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد ۱۵۰۰ بسته شامل مرغ، برنج، ماکارونی، روغن و حبوبات، تهیه و توزیع غذای گرم، لوازم‌التحریر، تبلت، جهیزیه و سیسمونی در این مدت انجام شده است.

فرمانده ناحیه امام حسین (ع) گفت: برگزاری دوره توانمندسازی گروه‌های جهادی با عنوان رسم جهاد، رسم خدمت، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و کسب‌وکارهای خانگی در قالب هفت کارگاه خیاطی، زنبورداری، صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح حوزه‌ها و عرضه محصولات و همچنین اجرای طرح جهاد روشنایی و کاشت و توسعه گیاهان دارویی با همت و محوریت ناحیه مقاومت امام حسین (ع) انجام شده و در رضایت مردم را به دنبال داشته است.

وی آسفالت روستای هرمدان، برگزاری اردوهای جهادی و ویزیت رایگان پزشک عمومی، مامایی و دندانپزشکی را از دیگر فعالیت‌های این ناحیه اعلام کرد و گفت: اجرای طرح تذکر زبانی در سطح معابر عمومی و پارک‌ها، ادارات و اصناف و برگزاری مراسم جشن، و طرح پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات در بخش اجتماعی ناحیه صورت گرفته است همچنین کارگاه‌های مشاوره فردی و سبک زندگی، تحکیم خانواده، پیشگیری از طلاق، پیگیری از اعتیاد در کنار کارگاه مشاوره فردی و آموزش و همچنین طرح درمان اعتیاد خانگی نیز در این بخش برگزار شده‌اند.

سرهنگ حاجی‌عرب ادامه داد: رویداد فرهنگی آمریکا بدون نقاب، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح لبخند کرامت (معاینه و درمان رایگان دندانپزشکی)، اجرای طرح و برنامه سعی و صفا در تابستان سال ۱۴۰۱ در پایگاه‌های مقاومت ویژه جوانان و نوجوانان، اجرای طرح‌های فرهنگی، ورزشی و اردوهای تفریحی و اجرای سرودهای پاتوقی و تئاتر خیابانی در راستای نشاط‌آفرینی اجتماعی از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

کد خبر 621570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.