کرواسی صفر _ مراکش صفر / اقتصادی ترین شروع گروه ششم!

تیم‌های کرواسی و مراکش در نخستین روز از رقابت‌های گروه خود مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _ چهارشنبه، دوم آذر ماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران دو تیم کرواسی و مراکش در ورزشگاه البیت به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

روز نخست گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های مراکش و کرواسی

ورزشگاه: البیت

گل‌ها:

اخطار:سوفیان آمراباط(دقیقه ۷۶) از مراکش

ترکیب مراکش: یاسین بونو، نایف آگرد، رومین سیس، اشرف حکیمی، نصیر مضروعی، عزالدین اوناهی، سفیان امرباط، سفیان بوفان، سلیم امالله، حکیم زیاش، یوسف النصیری.

سرمربی: ولید الرکراکی

ترکیب کرواسی: دومینیک لیواکوویچ، ایوان پریشیچ، دیان لوورن، متئو کواچیچ، آندره کراماریچ، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، نیکولا ولاشیچ، بورنا سوسا، یوسکو گواردیول، یوسیپ یورانوویچ

سرمربی: زلاتکو دالیچ

داور: فرناندو راپالینی

شرح بازی:

نیمه اول دیدار کرواسی و مراکش کاملاً هجومی آغاز شد و هر دو تیم فقط در پنج دقیقه ابتدایی یکدیگر را محک زدند.

شاگردان الرکراکی نسبت به حریف پر مهره خود تقریباً تیم برتر میدان بودند و سعی داشتند با حمله از جناحین و صاحب توپ کردن حکیم زیاش و اشرف حکیمی دروازه حریف را باز کنند اما مدافعان تیم ملی کرواسی مانع از موقعیت سازی بازیکنان مراکش می‌شدند.

شاگردان زلاتکو دالیچ نیز با ضد حملات زهردار خود بارها تا نزدیکی محوطه جریمه مراکش جلو رفتند اما کم دقتی مهاجمان این تیم در ارسال پاس و بازی سازی موقعیت صددرصد و خطرناکی را ایجاد نکرد.

کرواسی و مراکش اگرچه یک بازی سریع و هجومی را از خود ارائه دادند اما موفق به خلق موقعیت‌های جدی نشدند و بیشتر شاهد درگیری های میانه میدان بودیم و نهایتاً والیشیچ در دقیقه ۴۵ جدی ترین موقعیت بازی را خلق کرد.

در شرایطی که به نظر می‌رسید نیمه‌ دوم بازی به مراتب جذاب تر و پر موقعیت تر باشد اما هیچ یک از دو تیم بازی هجومی ۴۵ دقیقه ابتدایی را ارائه ندادند و بیشتر از طریق درگیری‌های میانه میدان سعی داشتند حریف خود را مغلوب کنند.مراکش در مقابل کرواسی یک بازی تاکتیکی و با برنامه را ارائه داد و بر خلاف اینکه تصور می‌شد شیرهای اطلس به فکر کسب حداقل امتیاز باشند ، با هدف شکست شاگردان دالیچ راهی میدان شده بودند.

تیم ملی کرواسی در تمامی خطوط خود به ویژه پست هافبک برتری نسبی به حریف خود داشت اما تفکرات هجومی دالیچ توان مهار پرس و ضد حملات خطرناک مراکش را نداشت و همین موضوع سبب شد نهایتا نایب قهرمان دوره قبل جام‌جهانی در ورزشگاه البیت مقابل شاگردان الرکراکی به تقسیم امتیازات رضایت دهد.

شرح گل‌ها:

دقایق حساس:

دقیقه ۵ _ عدم هماهنگی بازیکنان مراکش در نزدیکی محوطه جریمه این تیم سبب شد مهاجم کرواسی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار بگیرد که این موقعیت با دخالت مدافع مراکش منجر به کرنر شد.

دقیقه ۷ _ تیم ملی مراکش از طریق ضد حمله موفق شد تا نزدیکی محوطه جریمه حریف جلو برود اما ضربه آرام مضروعی نتیجه‌ای نداشت.

دقیقه ۱۶_ لغزش سلیم عماله مدافع مراکش سبب شد ایوان پریشیچ از فاصله دور با شوت از راه دور دروازه تیم ملی مراکش را تهدید کند.

دقیقه ۱۹ _ داور مسابقه به دلیل برخورد مدافع کرواسی با اشرف حکیمی در نزدیکی محوطه جریمه این تیم اعلام ضربه ایستگاهی کرد که نتیجه ای برای مراکش نداشت.

دقیقه ۴۰ _ حمله اشرف حکیمی از سمت راست محوطه جریمه کرواسی سبب شد لوکامودریچ بر روی این بازیکن مرتکب خطا شود و پس از اعلام ضربه ایستگاهی ارسال حکیمی با برخورد به دیوار دفاعی کرواسی بدون ثمر ماند.

دقیقه ۴۴ _ حمله تیم ملی کرواسی به سمت دروازه یاسین بونو سبب شد ولاشیچ در محوطه جریمه مراکش از طریق پاس در عمق ایوان پریشیچ دروازه مراکش را تهدید کند اما گلر این تیم با یک خروج به موقع مانع از گلزنی او شد.

دقیقه ۵۰ _ نصیر مزروعی با ضربه سر دروازه تیم ملی کرواسی را تهدید کرد اما لیواکوویچ ضربه او را مهار کرد.

دقیقه ۵۲ _ یاسین بونو شوت بازیکن تیم ملی کرواسی را از روی خط دروازه دور کرد.

دقیقه ۶۱ _ نفوذ اشرف حکیمی از سمت راست، بازیکنان این تیم را در موقعیت گلزنی قرار داد و نهایتا شوت یوسف النصیری را گلر کرواسی مهار کرد.

دقیقه ۶۴ _ شوت اشرف حکیمی از روی ضربه ایستگاهی به سمت دروازه کرواسی با واکنش دروازه‌بان این تیم همراه شد.

اتفاق ویژه:

مصدومیت نصیر مضروعی، مدافع تیم ملی مراکش یک تعویض اجباری برای این تیم را به همراه داشت.

بهترین بازیکن:

کد خبر 621564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.