ترکیب اولیه تیم ملی خوب نبود/جبران نتیجه برای تیم‌های کی‌روش سخت است!

«تیم‌های کی‌روش هرزمانی عقب می‌افتند و برای جبران تلاش می‌کنند، دچار مشکل می‌شوند. در نیمه اول به‌رغم اینکه سه گل خورده بودیم، اما نمی‌توانستیم حریف را تحت فشار بگذاریم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ روز گذشته _دوشنبه سی‌ام آبان‌ماه_ از ساعت ۱۶:۳۰ رودرروی انگلیس به میدان رفت که با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد.

شاگردان کی‌روش در دومین بازی خود جمعه _چهارم آذرماه_ مقابل ولز صف‌آرایی می‌کند که باید دید می‌توانند نتیجه بازی با انگلیس را جبران کنند یا خیر. خبرنگار ایمنا در این خصوص گفت‌وگویی با کریم قنبری کارشناس فوتبال داشته است که در ادامه می‌خوانید:

ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی مقابل انگلیس قرار گرفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد. این مسابقه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به شرایط دو تیم طبیعی بود که ایران مثل همیشه مقابل تیم‌هایی که هم سطح یا بهتر از خودش هستند بازی بسته و فشرده‌ای انجام دهد و به دنبال ضد حمله باشد که مقابل انگلیس هم همین اتفاق افتاد. تیم ملی فوتبال ایران چه در زمان کی‌روش و چه در زمان اسکوچیچ، هیچ زمانی سه دفاع بازی نکرد و نشناختن درست بازیکنان از این سیستم هم دلیلی دیگر برای شکست بود.

کی‌روش در ترکیب اولیه خود از بازیکنانی مثل علی کریمی و مجید حسینی استفاده کرد که دور از انتظار جامعه فوتبال بود، آیا این موضوع در روند تیم ملی تأثیر گذار بود؟

به نکته خوبی اشاره کردید. مدت‌ها بود که مجید حسینی را در دفاع نگذاشته بودیم، میلاد محمدی کمتر بازی کرده بود، در خط هافبک علی کریمی به یک‌باره وسط زمین بازی کرد، احسان حاج‌صفی را در این سیستمی که بازی می‌کرد ندیده بودیم.

در نیمه دوم تعویض‌هایی انجام شد که ایرانی‌ها بهتر کار کردند، شما با این موضوع موافق هستید؟

خیر، وقتی انگلیس به گل‌های زیادی دست پیدا کرد اشباع شد و بازیکنان این تیم در نیمه دوم کمتر به دنبال دوندگی و درگیری بودند. گل اول تیم ملی کشورمان خیلی خوب بود، اما برای گل دوم کار خاصی نکردیم.

آیا مصدومیت بیرانوند اصلی تیم هم در این شکست تأثیرگذار بود؟

بعید به نظر می‌رسد زیرا گل‌هایی که در نیمه اول دریافت کردیم، توپ‌های خاصی بودند و بیرانوند هم مقابل آن‌ها کاری نمی‌توانست انجام دهد، اما او از لحاظ آمادگی جسمانی و روحی شرایط بهتری نسبت به دیگر دروازه‌بانان ما دارد.

راجع به تیم ملی انگلیس بگویید، آن‌ها تیم بزرگی داشتند و در نیمه دوم هرچه تعویض کرد بازیکنان بهتری به زمین آمدند؟

انگلیس تیم خوبی است، تیم‌های کی‌روش هر زمانی عقب می‌افتند و برای جبران تلاش می‌کنند، دچار مشکل می‌شوند. در نیمه اول علی‌رغم اینکه سه گل خورده بودیم، اما نمی‌توانستیم حریف را تحت فشار بگذاریم.

در بازی با انگلیس چیزی که توجه برخی از افراد را جلب کرد عملکرد بهتر بازیکنان ایرانی بود که نسبت به بازیکنان لیگ ایران در لیگ‌های معتبر خارج از کشور بازی می‌کردند، آیا چنین چیزی بود؟

با این موضوع موافق هستم، زیرا فاصله حداقلی مهدی طارمی با بازیکنان لیگ ما خیلی است و روز بد طارمی بهتر از روز خوب مهاجمان ایرانی شاغل در لیگ ایران است.

بازی با ولز را چطور ارزیابی می‌کنید، آیا مسابقه با انگلیس تجربه‌ای شد که کی‌روش ترکیب از چه بازیکنانی استفاده کند؟

هر مربی قبل از بازی نگرش و ایده‌هایی دارد که بعد از بازی به نتایجی نسبت به آن نگرش خود می‌رسد که اگر خوب باشد آن را دنبال می‌کند و اگر خوب نباشد به دنبال تغییر آن می‌رود، اما چیزی که در بازی با انگلیس دیدم انگیزه بازیکنان بود و میل به بردن و جنگیدن نداشتند که باید برای بازی با ولز از این شرایط خارج شوند. به نظر من نخست باید روی نکات روانی کار شود سپس به مسائل فنی بپردازند.

سخن پایانی؟

به عنوان یک ایرانی شاغل در فوتبال از نتیجه یا که تیم ملی مقابل انگلیس به دست آورد ناراحت هستم و امیدوارم در بازی‌های آینده تیم ملی کشورمان کاری کند تا مردم ایران خوشحال شوند.

کد خبر 621217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.