از کشف جسد در طلافروشی تا قربانی شدن نوجوان ۱۶ ساله در تیراندازی جشن تولد

کشف جسد در طلافروشی، قربانی شدن نوجوان ۱۶ ساله در تیراندازی جشن تولد، فاش شدن تصاویر جابه‌جایی جسد و دستگیری قاتل دو مرد پس از فرار به ترکیه را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بشری معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همدان، با اشاره به کشف جسد یک طلافروش در بازار زرگرها، اظهار کرد: ساعت ۱۱ امروز خبر پیدا شدن یک جسد در بازار طلافروشان گزارش و بلافاصله پلیس برای بررسی موضوع در صحنه حاضر شد.

وی با بیان اینکه پلیس با فردی که روی زمین افتاده بود و دهانش بسته شده بود، مواجه شد، افزود: احتمال می‌دهیم این فرد که ۴۵ سال دارد به علت خفگی فوت کرده باشد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه فعلاً آثاری از سرقت محرز نیست چراکه گاوصندوق مغازه باز نشده و همکاران در حال بررسی موضوع هستند، ادامه داد: به احتمال قوی قاتل قبل از ساعت هشت وارد مغازه مقتول شده است، یعنی در زمانی که سایر مغازه‌ها هنوز باز نشده بودند.

وی با بیان اینکه موضوع سرقت مسلحانه از طلافروشی صحت ندارد، خاطرنشان کرد: شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار دارد و نتیجه اقدامات و تحقیقات اولیه اطلاع رسانی خواهد شد.

قربانی شدن نوجوان ۱۶ ساله در تیراندازی جشن تولد

حمید احمدی مقدم رئیس حوزه قضائی شهرستان نرماشیر، اظهار کرد: شامگاه بیست‌ونهم آبان براثر تیراندازی با اسلحه شکاری در یک جشن تولد که در یک منزل مسکونی در نرماشیر در حال اجرا بود، متأسفانه یک نوجوان ۱۶ ساله کشته و پنج نفر زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه عامل تیراندازی دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است، تصریح کرد: قرار جلب صاحب اسلحه و صاحب منزل مسکونی که جشن تولد در آن در حال اجرا بوده نیز صادر شده است.

رئیس حوزه قضائی شهرستان نرماشیر با اشاره به اینکه تیراندازی در مراسم جشن و عزا از رسوم غلط است که اکثر اوقات وقوع حوادث تلخی را در پی دارد، گفت: باید بر مبنای فرهنگ‌سازی، این رسوم اشتباه ریشه کن شود.

فاش شدن تصاویر جابه‌جایی جسد

یکی از روزهای اسفند پارسال زنی جوان با ۱۱۰ تماس گرفت و وقتی اپراتور پاسخ داد، سراسیمه و هراسان گفت که مرد همسایه در حال جابه‌جایی یک جسد است. پس از این تماس مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض راهی آدرسی که زن جوان اعلام کرده بود، شدند. محل حادثه یک خانه ویلایی بود که تبدیل به یک کارگاه مبل‌سازی شده بود.

به محض اینکه پلیس رسید، زن جوان به مقابل ساختمان آمد و عکس‌هایی را به مأموران نشان داد که از صحنه جابه‌جایی جسد توسط مرد همسایه گرفته بود. عکس‌هایی که زن جوان تهیه کرده بود، همه گویای این بود که قتلی در خانه ویلایی رخ داده است. در این شرایط تیم جنایی پس از ورود به خانه ویلایی با مرد جوان که تبعه پاکستان بود، مواجه شدند.

وی همان مردی بود که تصاویر نشان می‌داد در حال جابه‌جایی جسد بوده است. این مرد بازداشت شد و کارآگاهان پس از بازرسی خانه در قسمت زیرزمین جسد مردی را یافتند که دورش پارچه پیچیده شده بود. مرد پاکستانی که چاره‌ای جز اقرار نداشت، اسرار قتل همکار ایرانی خود را فاش کرد. وی گفت که در درگیری با مرد ایرانی با میله ضرباتی به سرش زده و جان وی را گرفته است.

این مرد در ادامه اعترافات خود مدعی شد که پس از قتل، جسد را لای پارچه و نایلون گذاشته و قصد داشته در زیرزمین دفن کند اما در آن لحظه متوجه نشده که زن همسایه او را زیر نظر گرفته است. متهم وقتی پیش روی قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت، درباره انگیزه‌اش از جنایت گفت: کار من و مقتول این بود که مبل می‌خریدیم و می‌فروختیم.

روز حادثه مبل‌هایی که من خریده بودم، داخل حیاط بود. به مقتول گفتم اگر می‌شود مبل‌هایش که داخل سالن چیده بود را به اتاق یا گوشه سالن ببرد تا جا باز شود و من هم بتوانم مبل‌هایم را داخل سالن بگذارم. آخر آن روز هوا ابری بود و من از قبل آب و هوا را چک کرده و می‌دانستم قرار است ظرف آن روز یا فردایش باران ببارد. به مقتول گفتم باران می‌بارد و چوب مبل‌ها خراب می‌شود اما او اهمیتی به حرفم نداد و گفت هوا آفتابی است و بعید است باران ببارد.

به او گفتم پیش‌بینی آب و هوا را دیده‌ام و هوا هم ابری است. بر سر همین مسئله جزئی، اختلاف و درگیری میان ما شکل گرفت و با قتل همکارم پایان یافت. وی پس از اقرار به جنایت و بازسازی صحنه جرم، روانه زندان شد و برای تکمیل تحقیقات نیز باید نظر اولیای‌دم در پرونده اخذ می‌شد.

از آنجا که پدر و مادر مقتول فوت شده بودند، دو فرزند قربانی، اولیای‌دم محسوب می‌شدند. فرزند اول به سن قانونی رسیده بود که با حضور در دادسرای جنایی برای قاتل پدرش درخواست قصاص کرد. فرزند دوم مقتول نیز هنوز به سن قانونی نرسیده بود که در این شرایط براساس ماده ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی، پرونده به دفتر رئیس قوه قضائیه فرستاده شد تا قاضی‌القضات از جانب ولی‌دم صغیر درباره سرنوشت قاتل تصمیم بگیرد. با نظر قاضی‌القضات مبنی بر پرداخت دیه به جای قصاص، پرونده مجدداً به دادسرا ارسال شد.

دستگیری قاتل ۲ مرد پس از فرار به ترکیه

چندی قبل، اهالی محله‌ای در جنوب تهران کشف جسد خون‌آلود مرد جوانی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کردند که با اعلام این خبر تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور بازپرس کشیک قتل راهی محل حادثه شدند و تحقیقات میدانی را کلید زدند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس پس از حضور در محل حادثه با جسد مرد جوانی مواجه شدند که بر اثر ضربات چاقو توسط یک فرد ناشناس با انگیزه نامعلوم به قتل رسیده بود. بدین‌ترتیب جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر با دستور بازپرس کشیک قتل به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات جنایی کلید آغاز شد.

تحقیقات ابتدایی تیم جنایی حکایت از آن داشت، مرد جوانی به نام هومن که سارق بوده بخاطر تقسیم اموال مسروقه با مقتول درگیر شده و پس از به قتل رساندن وی به کشور ترکیه گریخته است.

تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی درباره این پرونده ادامه داشت تا اینکه اواخر مهرماه امسال کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در جریان یک قتل دیگر در محله لشکرک لواسان قرار گرفتند و بی‌درنگ برای بررسی‌های موشکافانه راهی محل حادثه شدند.

کد خبر 621144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.