آنچه در شصت‌وچهارمین جلسه علنی شورای شهر گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _ یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ در یک گفت‌وگوی رادیویی، شهادت تعدادی از مدافعان امنیت در حادثه تروریستی اخیر را تسلیت گفت و اظهار کرد: اصفهان شهر علم، ایمان، جهاد و هنر به شمار می‌رود، لذا امیدواریم دوباره همان شهر امن و سرزنده روزهای قبل باقی باشد.

وی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و تاکید ایشان بر موضوع آب، اظهار امیدواری کرد: پروژه‌های انتقال آب به ویژه دو پروژه جدیدی که در دولت سیزدهم کلید خورده است به سرعت اجرایی شود تا شاهد بازگشایی زاینده رود نصف جهان باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبات امروز شورا، تصریح کرد: امروز در شصت‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در دوره ششم، لایحه آئین‌نامه شورای توسعه امور بین‌الملل شهرداری اصفهان به تصویب اعضا رسید.

وی اضافه کرد: فهرست مؤسسات حسابرسی پیشنهادی سازمان‌های شهرداری اصفهان برای انجام حسابرسی سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت و این فهرست نیز با تاکیداتی به تصویب رسید، همچنین آئین‌نامه بازنگری شده کمیته مساعدت عمرانی به مساجد شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

صالحی گفت: مبالغ پیشنهادی حق بهره‌برداری ماهانه از بازارهای کوثر و انجام مزایده برای سه بازار کوثر در جلسه علنی امروز بررسی و تمدید تعدادی از بازارها تصویب شد، همچنین شرایط ویژه بازارهای کوثر مورد تاکید قرار گرفت تا در زمان مناسب به مزایده گذاشته شود.

وی ادامه داد: با توجه به لایحه دو فوریتی که از جانب شهرداری به شورای اسلامی شهر ارائه شده بود، نامگذاری دو مکان و تغییر نام یک مکان مورد بررسی قرار گرفت؛ شهروندان طی ماه‌های گذشته در راستای تغییر میدان نگهبانی درخواست‌هایی را مطرح کرده بودند که با توجه به این مطالبه مردمی پیشنهاد شورای نامگذاری برای نام جایگزین این میدان مطرح شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه حادثه تروریستی هفته گذشته در میدان نگهبانی خیابان خانه اصفهان رخ داده بود، پیشنهاد تغییر نام میدان نگهبانی خانه اصفهان به میدان شهدای مدافع امنیت در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر به تصویب رسید تا یاد و خاطره همه شهدای حوادث اخیر به ویژه شهدای مدافع امنیت را زنده نگه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پل اول اتوبان شهید دستجردی تاکنون نامگذاری نشده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه این مسیر به سمت استان فارس و شهر شیراز است، این اتوبان به یاد و نام شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ نامگذاری شد.

صالحی با اشاره به الحاق محله علی‌آباد کلنگان در منطقه ۱۲ اصفهان پس از ۵۰ سال، گفت: در این دوره از مدیریت شهری با توجه به سفر ریاست جمهوری به اصفهان این محله به محدوده شهر الحاق شد، از این رو نامگذاری آن در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت تا جزو بسترهای شهری قرار گیرد، از این رو قرار شد به نام شهرک شهید آرمان علی‌وردی نامگذاری شود که امیدواریم امورات این شهرک به سرعت انجام و شاهد شکل‌گیری این بخش از بافت شهری باشیم.

کد خبر 620834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.