احتمال حرکت شاخص بورس تا سطح ۱.۵ میلیون واحد

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۱۱ هزار ۵۵۵ واحد به سطح یک میلیون ۴۰۴ هزار ۶۴۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد چهار هزار ۸۹۶ واحدی در سطح ۴۰۲ هزار ۸۵۵ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز با رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص کل به سطح یک میلیون ۴۰۴ هزار واحد رسید، ارزش معاملات نیز در سطح سه هزار ۵۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات نیز در سطح هفت میلیارد ۴۸۵ میلیون برگه سهم بود، در بازار بورس فولاد، خودرو، شبندر، شستا، شتران و خساپا بیشترین تأثیر مثبت گذاشتند و در بازار فرابورس نیز نمادهای زاگرس، صبا، فرابورس، بپاس، آریا، شراز و فغدیر بیشترین تأثیر مثبت داشتند بر اساس تحلیل‌های انجام شده پیش بینی می‌شود روند شاخص کل تا سطوح یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد در صورت عبور از محدوده یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد خواهیم داشت.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۱۱ هزار ۵۵۵ واحد به سطح یک میلیون ۴۰۴ هزار ۶۴۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد چهار هزار ۸۹۶ واحدی در سطح ۴۰۲ هزار ۸۵۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۹۶

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۰۳

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱۲۴ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۴۷۰ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۸۴

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۰۴

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۵ هزار ۷۹۵ و ۱۲۸ هزار ۱۲۷ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد ۴۸۳ و دو میلیارد ۸۳۶ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. پالایش

۲. خگستر

۳. خساپا

۴. خودرو

۵. شپنا

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر

۲. خساپا

۳. خودرو

۴. وساخت

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. خگستر

۲. وساپا

۴. ورنا

۵. غشان

۶. خکار

بیشترین کاهش قیمت

۱. غاذر

۲. حفارس

۳. قنیشا

۴. قنیشاح

۵. امینح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

حمایت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد

تحلیل: در صورتی که بتواند تا سطح یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد شاخص حرکت کند و بالای این سطح تثبیت شود احتمال حرکت تا سطح ۱.۵ میلیون واحد حرکت کند.

اخبار مهم

معاملات ثانویه هشتمین صندوق سرمایه گذاری طلا آغاز می‌شود

معاملات ثانویه هشتمین صندوق سرمایه گذاری طلا از فردا، دوشنبه ۳۰ آبان آغاز می‌شود. پذیره نویسی این صندوق سرمایه گذاری طی دو روز و در روز ۲۷ مهر امسال به پایان رسید.

وزارت اقتصاد: دولت حمایت راهبردی از بورس را دنبال می‌کند نه رشد دستوری

وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه «تعادل» با عنوان «رشد دستوری چه نتیجه‌ای دارد؟» توضیح داد: دولت سیزدهم از روزهای ابتدایی فعالیت خود بارها اعلام کرد که برخلاف دولت سابق نگاه درآمدی به بورس نداشته و همواره مورد تاکید قرار گرفته است. دولت همواره به دنبال ثبات بورس بوده و سعی کرده از این بازار به نوعی حمایت کند تا اعتماد از بین رفته سهامداران بازگردد. در حالی این روزنامه مدعی شده که رشد بورس دستوری بوده که پس از مدت‌ها روند ریزش و کاهش قیمت سهام، جذابیت در این بازار افزایش یافته و خریداران تمایل به حضور پیدا کرده‌اند.

کامیون‌های بهمن دیزل با رقابت فروخته شد

در عرضه‌های امروز کامیون کشنده امپاور، تعداد ٧١ دستگاه عرضه‌شده به قیمت میانگین سه میلیارد و ٣٩۴ میلیون و ٨٠٢ هزار و ٨١۶ تومان با لحاظ ٨.۴٣ درصد رقابت فروخته شد. قیمت پایه کامیون کشنده امپاور سه میلیارد و ١٣١ میلیون تومان و تقاضای برای آن ١۵٩ دستگاه بود.

معاملات کامیون کشنده EM POWER

عرضه (دستگاه): ٧١

تقاضا (دستگاه): ١۵٩

قیمت پایه (ریال): ٣١, ٣١٠, ٠٠٠, ٠٠٠

قیمت کشف شده (ریال): ٣٣,٩۴٨,٠٢٨,١۶٩

رقابت (درصد): ٨.۴٣

عرضه هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دوشنبه در بورس کالا

تالار خودروی بورس کالا فردا (دوشنبه سی‌ام آبان‌ماه) هزار دستگاه خودروی ۲۰۷ سفید رنگ را روی تابلوی عرضه می‌برد. بر اساس نامه مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالای ایران، متقاضیان باید سفارش خود را تا ساعت ۱۲ امروز یکشنبه (۲۹ آبان) ثبت کنند. تحویل این خودرو سه ماهه و قیمت پایه این خودرو ۱۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

مروری بر روند قیمتی روی

اخیراً به دلیل اخبار خوب جهانی اعم از کاهش نرخ تورم آمریکا به کمتر از مورد انتظار و کاهش محدودیت‌ها، قیمت روی شانگهای با قدرت بازگشت. نگاهی به عوامل بنیادی عرضه و تقاضای جهانی: اروپا گاز کافی برای زمستان سرد خود ذخیره کرده است و برخی از مناطق حتی ظرفیت کافی برای ذخیره بیشتر ندارند. قیمت‌های گاز طبیعی و برق پیوسته کاهشی هستند. NYRSTAR یکی از کارخانه‌های هلند به دلیل محدودیت‌های نوامبر، تولید فلز روی خود را از سر گرفته است.

بسیاری از اسملترها تولید خود را از سر گرفته‌اند اما به اوج خود نرسیده‌اند. رشد اقتصادی جهانی و مصرف روی پیوسته کاهشی است. بعد از کاهش شدید در عرضه روی پالایش شده در ماه ژوئن، جولای و آگوست، اخیراً بهبود یافته و دستمزد تولید نیروی کار همچنان افزایشی است. همچنان بازار نقدی نیز باید به کمبود شدید موجودی اشاره کرد. با توجه به همه عوامل، در کوتاه‌مدت نمی‌تواند شوک قیمتی بالایی را داشته باشد اما چیزی که انتظار می‌رود افزایش حجم تولید روی است.

ثبات نسبی قیمت متانول

متانول در هفته گذشته بدون تغییر قیمت ۳۰۵ دلار در هر متریک تن در CFR چین معامله شد. قیمت متانول در هند برابر با ۲۸۳ دلار در هر متریک تن و در جنوب شرق آسیا برابر با ۳۶۶ دلار در هر متریک تن می‌باشد. در چین شاهد افزایش نسبی تقاضا و بهبود معاملات بودیم. به نظر می‌رسد انتظار کاهش محدودیت‌های کرونایی از طرف دولت چین باعث شده تقاضا تا حدودی بهبود یابد.

طی هفته گذشته برخی از شرکت‌های چینی که با متانول سازان ایرانی کار می‌کردند هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند و این موضوع کار را برای شرکت‌های ایرانی کمی سخت می‌کند. این موضوع باعث شد تا قیمت متانول در اواسط هفته کمی افزایش پیدا کند. در کره جنوبی نیز تقاضای متانول مناسب ارزیابی می‌شود.

در این کشور از متانول جهت تولید سوخت بایودیزل و فرمالدهید استفاده می‌شود. با توجه به شروع فصل سرد، معمولاً شاهد تولید بیشتر سوخت بایودیزل و افزایش مصرف متانول می‌باشیم.نکته قابل توجه دیگر نیز، احتمال بسیار زیاد قطعی گاز صنایع در ایران در فصل سرد سال می‌باشد که می‌تواند کاهنده عرضه در ماه‌های آینده بوده و باعث افزایش قیمت این محصول پتروشیمی شود.‌

کد خبر 620817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.