شاخص کیفیت هوای اصفهان با ۱۲ ایستگاه خاموش آلوده است

کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرارگرفتن روی شاخص ۱۴۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وضعیت هوای اصفهان امروز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ به شرح زیر است:

امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۶۹، استانداری اصفهان با شاخص ۱۵۴ و پروین با شاخص ۱۶۲ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه رودکی با شاخص ۹۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) است.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های انقلاب، کاوه، رهنان، میرزاطاهر، باهنر، فرشادی، فیض، خرازی، ورزشگاه میثاق، خواجو، باغ غدیر و دانشگاه فعال نیست.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان به جز شهر اصفهان، شاهین‌شهر، سجزی و مبارکه است که شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر با قرار گرفتن روی عدد ۵۷، مبارکه با شاخص ۶۳ و سجزی با شاخص ۷۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسیدکربن، دی‌اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 620671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.