از آدم‌ربایی وحشت‌آور مردان نقاب‌دار تا شکایت از عروس قاتل

آدم‌ربایی وحشت‌آور مردان نقابدار، دستگیری یک لیدر آشوب با ۲۰ میلیارد ارز دیجیتال، شلیک مرگبار دو مرد، شکایت از عروس به خاطر قتل پسر و قتل جوان ۳۳ ساله به دلیل اختلافات خانوادگی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بیست‌ویکم آبان‌ماه در پی گزارش یک فقره آدم‌ربایی در یکی از محلات سراوان، بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس آگاهی شهرستان وارد عمل شدند.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل و بررسی اظهارات شاهدان عینی مشخص شد افرادی مسلح و ناشناس با صورت‌های پوشیده و با تهدید سلاح، جوانی ۲۰ ساله را با یک دستگاه خودروی سواری ربوده و از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در بررسی اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد آدم‌ربایان به دلیل اختلافات خانوادگی این جوان را ربوده و او را به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

وی گفت: تیم رسیدگی کننده به پرونده به منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند و سرانجام پس از ۲۴ ساعت تلاش شبانه‌روزی پلیس، محل اسارت این جوان در یکی از مناطق سراوان شناسایی شد.

سردار قنبری ادامه داد: روز گذشته تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی با حضور در محل، فرد ربوده شده را آزاد کرده و عامل اصلی این گروگانگیری نیز دستگیر شد. فرد ربوده شده صحیح و سالم آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشت و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد و با توجه به شناسایی همدستان آدم‌ربایان تحقیقات تخصصی برای دستگیری آنها ادامه دارد.

دستگیری یک لیدر آشوب با ۲۰ میلیارد ارز دیجیتال

سرهنگ مصطفی بازوند فرمانده سپاه بابلسر، با بیان اینکه در حساب کاربری ارز دیجیتال یکی دیگر از لیدرهای دستگیرشده مبلغی معادل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیجیتال وجود داشت، افزود: ارز دیجیتال در صرافی‌ها به تتر که معادل یک دلار است، تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش هر واحد بیت کوین معادل ۶۰ هزار تومان است، ادامه داد: در حساب کاربری فرد دستگیر شده، ارز دیجیتال به ارزشی معادل ۲۰ میلیارد تومان وجود داشت و نشان می‌دهد این حساب از خارج شارژ شده است.

فرمانده سپاه بابلسر خاطرنشان کرد: این مسائل نشان می‌دهد که لیدرهای اغتشاشات هدایت شده از سوی سرویس‌های معاند خارجی هستند و این افراد را از نظر مالی تزریق می‌کنند تا در خیابان به فریب جوانان و نوجوانان بپردازند.

شلیک مرگبار ۲ مرد

مهدی امیری دادستان عمومی و انقلاب شوشتر، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی با اسلحه کلت در تاریخ نوزدهم آبان‌ماه سال جاری یک نفر در شهرستان شوشتر مورد اصابت گلوله قرار گرفت که برای مداوا و درمان به بیمارستان منتقل شد اما به‌رغم اقدامات درمانی، فوت کرد.

وی با بیان اینکه عوامل این حادثه پس از تیراندازی متواری شدند، افزود: دادستانی با ورود به این ماجرا، موضوع را به بازپرس ویژه قتل محول کرد و با پیگیری موضوع و صدور دستور قاطع، درنهایت متهمان به قتل شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شوشتر خاطرنشان کرد: متهمان پس از تفهیم اتهام، با قرار تأمین کیفری متناسب راهی زندان شدند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

شکایت از عروس به خاطر قتل پسر

زن جوان که در پرونده مرگ مشکوک همسرش به همراه یک پزشک محاکمه شده بودند از سوی قضات شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران تبرئه شدند. تابستان سال ۹۵ زن جوانی به نام نسرین از فوت مشکوک همسرش خبر داد. وقتی مأموران پلیس به خانه زن جوان رفتند، پس از بررسی‌های اولیه جسد را با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل کردند.

زن جوان در شرح ماجرا به مأموران گفت: ساعاتی پیش همسرم از سر کار به خانه آمد و حالش خوب بود. پس از آن من و همسر و فرزندم شام خوردیم و دقایقی بعد همسرم روی زمین دراز کشید و حدود ساعت ۹ شب بود که خوابید. وقتی دیدم از خستگی خوابش برده، رفتم پتویی آوردم تا روی همسرم بیندازم که دیدم از دهانش کف بیرون ریخته و نفس نمی‌کشد وقتی دقت کردم، متوجه شدم او فوت کرده و همان موقع هم با اورژانس و پلیس تماس گرفتم.

در ادامه تحقیقات مأموران متوجه شدند که از ماه‌ها پیش نسرین با همسرش اختلافاتی داشته و مدام با هم دعوا می‌کردند. پزشکی قانونی نیز پس از معاینات لازم جسد در گزارشی اعلام کردند که مرد جوان بر اثر مسمومیت با سیانور فوت کرده است. پس از اعلام این گزارش از سوی پزشکی قانونی پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و پدر و مادر مقتول از عروس‌شان به اتهام قتل شکایت کردند.

با ثبت این شکایت مأموران نسرین را زیر نظر گرفتند و تلفن همراه او را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد وی شب حادثه بیش از ۱۰ بار با پزشکی میانسال در تماس بوده است. به این ترتیب نسرین بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت و ضمن انکار دخالت در قتل همسرش گفت: ما سال‌ها اختلاف داشتیم چون همسرم مرد خیانتکاری بود و بارها هم با سند به او اثبات کردم که به من خیانت می‌کند اما قصدی برای کشتنش نداشتم و هیچ وقت هم در فکر انتقام گرفتن از او نبودم.

نسرین در پاسخ به این سوال که چرا شب حادثه پس از آنکه متوجه مرگ همسرش شده بارها با پزشک تماس گرفته، اظهار کرد: من از قبل دکتر را می‌شناختم و ارتباط ما کاری بود و هیچ توطئه‌ای در میان نبود. من فکر می‌کنم همسرم خودکشی کرده است.

بدین ترتیب مأموران پزشک میانسال را دستگیر کردند و او نیز تحت بازجویی قرار گرفت و درباره تماس‌های مکرر همسر مقتول گفت: من آن شب تماسی با نسرین نداشتم و اگر هم تماسی بین ما بوده، فقط به خاطر مسائل کاری بوده است. در این میان مأموران متوجه شدند که اختلاف میان نسرین و همسرش به حدی بوده که وی چند هفته قبل از مرگ همسرش از وی به خاطر نداشتن امنیت جانی شکایت کرده بود و از این رو احتمال جنایت خانوادگی قوت گرفت.

پس از پایان تحقیقات، برای نسرین به اتهام مباشرت در قتل و برای پزشک میانسال به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه در حالی که مادر قربانی خواستار قصاص عروسش و پزشک میانسال بود، پدر قربانی به جایگاه رفت و با صرف نظر از شکایتش گفت: اگر عروسم قصاص شود، نوه‌ام بدون پدر و مادر می‌شود به همین خاطر دیگر نمی‌خواهم قصاص شود اما خواهان دریافت دیه هستم.

بعد از آنها نسرین به عنوان متهم ردیف اول به جایگاه رفت و گفت: من از ابتدا بارها گفته‌ام که هیچ نقشی در فوت همسرم نداشتم. من با همسرم اختلاف داشتم اما هیچ گاه راضی به مرگ او نبودم. پس از آن پزشک میانسال به جایگاه رفت و با رد اتهامش، اعلام کرد: من هم بارها گفته‌ام که نقشی در فوت متوفی نداشتم. موضوع تلفن هم ارتباطی با همسر نسرین نداشته و تنها بحث کاری بوده است. ضمن اینکه من اصلاً همسر نسرین را نمی‌شناختم و ندیده بودم.

در ادامه قاضی به اولیای دم گفت: آیا حاضر هستید قسم بخورید که متهمان پسرتان را به قتل رسانده‌اند یا اینکه حاضر هستید که قسم متهمان را مبنی بر بی‌گناهی آنها بپذیرید؟، اما پدر و مادر قربانی پاسخ دادند: خیر حاضر به قسم خوردن نیستیم و قسم متهمان را هم قبول نداریم.

با پایان جلسه دادگاه قضات بر اساس مدارک و مستندات پرونده و همین طور تحقیقات پلیس اعلام کردند: مدرکی دال بر مجرم بودن دو متهم این پرونده به دست نیامد و در نهایت هر دو را از اتهام قتل تبرئه کردند.

قتل جوان ۳۳ ساله به خاطر اختلافات خانوادگی

سرهنگ اسداللهی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان الیگودرز، اظهار کرد: با اطلاع از وقوع قتل فردی ۳۳ ساله با سلاح گرم در بخش بربرود شرقیچمن سلطان این شهرستان بلافاصله ابعاد موضوع با تشکیل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی الیگودرز به صورت میدانی بررسی و با اقدامات اطلاعاتی انجام شده قاتل متواری شناسایی و به همراه سلاح کمری مورد استفاده در ارتکاب جرم در کمتر از ۲۴ ساعت با عملیات ضربتی پلیس دستگیر و تحت اختیار قرار گرفت.

وی افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی به قتل با استفاده از سلاح کمری اعتراف و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد که به همراه پرونده متشکله به دادسرا معرفی شد. شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع اعمال مجرمانه و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای در مواقع بروز اختلافات موضوع را از طریق مراجع قضائی و انتظامی پیگیری کنند.

کد خبر 620112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.