تداوم فعالیت سامانه بارشی در اصفهان/فریدونشهر رکوردار بارش‌های پاییزی

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم فعالیت سومین سامانه بارشی پاییزی تا اوایل روز جمعه در اصفهان گفت: بیشترین بارندگی استان تا صبح امروز با ۲۵.۹ دهم میلی‌متر در شهرستان فریدونشهر ثبت شده است.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه ناپایدار بارشی تا اوایل وقت فردا بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش باران به ویژه نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از عصر روز چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار، افزایش ابر و بارش از غرب آغاز شده و تا اوایل روز جمعه در سطح استان به‌ویژه در نیمه غربی و جنوب پایدار است، افزود: بارش‌ها در مناطق مستعد گاهی به‌صورت رگباری و همراه با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و مه‌آلودگی نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان تا صبح امروز، گفت: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان فریدونشهر ۲۵.۹ دهم میلیمتر، خوانسار ۱۷.۴ دهم میلی‌متر، بوئین میاندشت ۱۶ میلیمتر، گلپایگان ۱۴.۹ دهم میلی‌متر، برزوک کاشان ۴.۵ میلی‌متر، میمه ۲.۲ دهم میلی‌متر و اصفهان پایین‌تر از یک میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: با شدت فعالیت سومین سامانه بارشی، لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، شکل گیری سیلاب‌های محلی، خسارت به صنعت کشاورزی و نیز اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان طی روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.

هنرمند تصریح کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آماده، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی، مدیریت تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی توسط دستگاه‌های مرتبط توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و میمه با دمای "صفر" درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 620051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.