لزوم مشارکت شهروندان در تدوین برنامه‌های شهری

شهردار شهرکرد گفت: ضرورت دارد مشارکت شهروندان در تدوین برنامه‌های شهری به عنوان وظیفه اصلی مدیریت شهری سرلوحه کارها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان _امروز پنجشنبه بیست‌وششم آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با عنایت خداوند متعال و ارتباط با مجموعه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهرکرد، رسالت خدمتگزاری به مردم شهرکرد را عهده‌دار شدم.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌های زیادی در شهرکرد وجود دارد، افزود: این پتانسیل‌ها بالقوه هستند و باید در اسرع وقت با همکاری مجموعه مدیریت شهری، مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان که در رأس آن دولت قرار دارد، هم‌افزایی و ارتباطات مؤثر بین دستگاه‌ها بالفعل شود.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: در کنار انجام پروژه‌های شهری، توجه به مردم که ولی‌نعمتان ما و تشکیل‌دهنده اعضای اصلی شهر هستند ضرورت دارد، اگر شهر یک اثر هنری باشد، آفرینندگان این شهر مردم هستند و باید بین آنان و دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل ایجاد شود.

واحدیان وظیفه مجموعه شهرداری و دیگر مسئولان را جلوگیری در ایجاد شکاف و فاصله بین حوزه مدیریت شهری و مردم دانست و تصریح کرد: لازم است با شفاف‌سازی و برقراری ارتباط با مردم فاصله‌های ایجاد شده کاهش یابد.

وی تاکید کرد: باید نقش مردم و مشارکت در تدوین برنامه‌های شهری به عنوان وظیفه اصلی مدیریت شهری سرلوحه کارها قرار گیرد.

شهردار شهرکرد با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار جهت توسعه شهر، گفت: دیدگاه شهرداران مناطق و مدیران سازمان‌ها جذب سرمایه‌گذار است و طرح‌های سرمایه‌گذاری باید به منظور توسعه شهر مدنظر قرار بگیرد.

واحدیان از مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری درخواست کرد از تجربه‌های سایر شهرهای کشور به منظور جذب و جلب سرمایه‌گذار برای انجام پروژه‌ها و طرح‌های شهری استفاده کنند.

وی افزود: رضایتمندی شهروندان سرمایه و تکیه‌گاهی برای شهرداری است؛ لذا تلاش می‌شود از تخریب آسفالت خیابان‌ها و معابر عمومی جلوگیری شود.

کد خبر 620015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.