آلودگی هوا چالش‌ اساسی پایتخت است/ لزوم اجرای قانون هوای پاک

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به تحقیقات و مطالعات و بر اساس آخرین نظرسنجی از شهروندان یکی از چالش‌های اساسی شهر تهران هوای آلوده عنوان شده که از مشکلات قدیمی و ماندگار پایتخت است.

ناصر امانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف دولت‌ها و شوراها و مدیریت شهری قول مساعد برای رفع و کاهش آلودگی هوا دادند، اما آن طور که باید اقدامات لازم انجام نشده و در سال‌های اخیر نیز شهر تهران آلودگی بیشتر و بدتری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده است و رفع این موضوع عزم ملی می‌خواهد و تنها از عهده مدیریت شهری خارج است.

وی با بیان اینکه ۲۳ مجموعه‌ای که در آلایندگی هوای تهران نقش دارند، افزود: با همت این سازمان‌های مسئول و عزم ملی می‌توان با برنامه درازمدت ۱۰ ساله در قالب دو برنامه پنج ساله آلودگی هوای تهران را کاهش داد و از وضعیت خطرناک فعلی میزان آلایندگی را به درجات پایین‌تر رساند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی در راستای کاهش آلودگی هوای تهران انجام شده است، در حال حاضر نیز می‌توان قانون هوای پاک که در مجلس به تصویب رسید و سال ۹۶ ابلاغ شد را اجرا کنند.

وی تصریح می‌کند: چالش دوم ترافیک سنگین است که یکی از علل اصلی آلودگی هوا به‌شمار می‌رود، یکی از مهمترین راهکارها در این حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی است که هزینه سنگینی دارد و با توجه به بودجه اندک مدیریت شهری، لازم است دولت در این راستا کمک کند.

امانی با بیان اینکه بافت فرسوده از چالش‌های دیگر پایتخت است که ۴۵۰۰ هکتار از مساحت تهران را شامل می‌شود و سه برابر این میزان بافت ناپایدار است و مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را رفع کند، گفت: با توجه به تحقیقات و مطالعات و بر اساس آخرین نظرسنجی از شهروندان یکی از چالش‌های اساسی شهر تهران هوای آلوده عنوان شده که از مشکلات قدیمی و ماندگار پایتخت است.

وی تصریح کرد: مسئولیت تهران به عنوان پایتخت با دولت است، اما دولت‌ها در ۴۰ سال گذشته اقدامات زیادی برای پایتخت ایران و منطقه شهری تهران انجام ندادند و این وظیفه را به شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری محول کردند.

کد خبر 619954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.