استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در مدیریت پسماند

مشاور وزیر کشور در امور فناوری با تاکید بر افزایش سهم مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فناوری‌های جدید گفت: لازم است از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای کاهش دفن پسماند و تبدیل آن به منابع با ارزش افزوده بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا طهوری صبح امروز _پنج‌شنبه بیست و ششم آبان‌ماه_ در نهمین نشست مدیران و رؤسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: سال گذشته ابلاغیه‌ای در زمینه مدیریت پسماند از سوی وزارت کشور به شهرها و کلانشهرهای کشور ارسال شد که در آن بر موضوع تفکیک پسماند از مبدا و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان همچنین توسعه فناوری‌ها، حرکت به سمت اقتصادی شدن و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید شده است.

وی با تاکید بر افزایش سهم مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فناوری‌های جدید گفت: لازم است از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای کاهش دفن پسماند و تبدیل آن به منابع با ارزش افزوده بیشتر استفاده کنیم.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری با اشاره به لزوم حرکت سیستم مدیریت پسماند کشور به سمت اقتصادی شدن، تصریح کرد: امروزه باید با استفاده از فناوری‌های جدید و به‌روز دنیا مدیریت پسماندهای کشور به سمت اقتصادی شدن حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان گسترده برای مشارکت سرمایه گذاران و ورود منابع مالی بخش خصوصی به صورت حداکثری در عرصه مدیریت پسماند ضروری است، زیرا امروزه حضور فعال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

طهوری با بیان اینکه حجم بازیافت و پسماند مدیریت نشده در کشور بسیار زیاد است، گفت: در این راستا به طور حتم نیاز به حضور حداکثری و البته فعال بخش خصوصی همراه با منابع مالی آنها داریم.

وی با بیان اینکه کلان‌شهرها با توجه به دسترسی به منابع بیشتر نسبت به دیگر شهرهای کوچک کشور در زمینه مدیریت پسماند موفق‌تر عمل کرده‌اند، اظهار کرد: شایسته است کلان‌شهرهای کشور با اشتراک گذاری تکنولوژی‌های جدید، معرفی تجربه‌های موفق در زمینه مدیریت پسماند و جذب مشارکت بخش خصوصی به شهرها کوچک کمک کنند تا مدیریت پسماند به نحو احسن در کشور انجام شود، البته در این میان نقش تسهیلی و حمایتی استانداری‌ها جایگاه خاص داشته تا این مهم در زمینه مدیریت پسماند محقق شود.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری با بیان اینکه ایجاد تحول در زمینه مدیریت پسماند از ضروریات است، خاطرنشان کرد: از بالاترین مقام اجرایی کشور تا معاونان و مدیران میانی نسبت به مدیریت پسماند توجه ویژه دارند به طوری که در زمینه استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید و بروز در عرصه مدیریت پسماند فعالیت‌های صورت گرفته است، اما باید تقویت شود.

کد خبر 619944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.