حفظ فضای سبز نیازمند فرهنگ‌سازی است

شهردار شهرکرد گفت: نگهداری از پارک‌ها، فضاهای سبز احداث شده و حفظ سیما و منظر شهر، نیازمند فرهنگ‌سازی و تعامل شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در بازدید از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با بیان اینکه فضای سبز بخشی مهمی از سیمای شهر را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: بهره‌مندی شهروندان از فضای سبز در مدیریت شهری از جمله نیازهای مهم شهروندی است و باید به منظور ایجاد نشاط و شادابی در شهر برنامه‌ریزی اصولی شود.

وی افزود: شهرداری به منظور حفظ و پاسداشت فضاهای سبز، ایجاد شرایط مناسب جهت نگهداری و با طراوت شدن بیش از پیش این فضاها اقداماتی نظیر بهسازی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، کاشت درخت و درختچه، هرس درختان، علف‌زنی، مرتب کردن باغچه‌های مجاور پیاده‌روها و حذف پاجوش درختان را مورد توجه قرار داده است.

شهردار شهرکرد احداث فضاهای سبز در شهر را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: نگهداری از پارک‌ها، فضاهای سبز احداث شده و حفظ سیما و منظر شهر نیازمند فرهنگ‌سازی و تعامل شهروندان است.

واحدیان با بیان اینکه فضای سبز شهری همانند یک ریه سالم در محیط زندگی عمل می‌کند و نقش ویژه‌ای در حفظ محیط زیست و آرامش روحی روانی شهروندان دارد، گفت: موضوع کم‌آبی هنوز وجود دارد؛ لذا شرایط نگهداری از فضای سبز در اولویت قرار می‌گیرد و همه باید در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشیم.

کد خبر 619758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.