باید نسبت به نسل آینده هوشیار باشیم/پاسداری تمام ایران از هویت انقلاب

استاندار اصفهان با اشاره به دستاوردهای الگوپذیری کشورهای دیگر از جمهوری اسلامی گفت: این حرکت باعث می‌شود ملت‌های دیگر باور کنند در مسیری به جز راهی که غرب به دنیا نشان می‌دهند، می‌توان حرکت کرد، بنابراین با تکیه به این فرهنگ و تاریخ دفاع باید تلاش کنیم در انتقال این هویت به نسل بعد جا نمانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین بزرگداشت ۲۵ آبان‌ماه، روز اصفهان صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در گلستان شهدای اصفهان با حضور استاندار، مسئولان ارشد استانی، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مردم شهیدپرور اصفهان برگزار شد.

رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این برنامه اظهار کرد: همه ما باور داریم که این روز تنها متعلق به اصفهان، نیست بلکه خداوند در این روز مراتب ایثار و حماسه مردم اصفهان را در کشور و جهان به رخ کشید تا این روز در تاریخ ثبت شود.

وی با اشاره به تشییع ۳۷۰ شهید اصفهان در روز ۲۵ آبان‌ماه سال ۱۳۶۱ افزود: در همان روز و روزهای بعد جمع زیادی از رزمندگان برای خالی نماندن سنگرهای نبرد حق علیه باطل در جنوب و غرب راهی جبهه‌های نبرد شدند و امروز نه‌تنها اصفهان بلکه تمام ایران از این هویت پاسداری می‌کند.

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم پشتیبانی از ولی فقیه و نایب ولی‌عصر (عج) خاطرنشان کرد: اگر تقدیر الهی بر این باشد که با بذل جان خود فدایی راه حضرت ولی‌عصر (عج) باشیم، ذره‌ای دریغ نخواهیم کرد و امروز نیز در بیعت با نایب حضرت ولی‌عصر (عج)؛ رهبر معظم انقلاب از جان، مال و زندگی خود خواهیم گذشت و فرزندانمان را نیز به این راه توصیه می‌کنیم.

وی با اشاره به حماسه‌های مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: اتفاقی که مردم ایران در دوران دفاع مقدس رقم زدند اگر در برهه‌های مختلف تاریخ اسلام رقم رخ داده بود مشکلات کنونی جهان اسلام از جمله پراکندگی، نبود اتحاد و سوءتدبیرها وجود نداشت زیرا برخی ملت‌ها در بزنگاه‌های تاریخی، وظیفه خود در برابر مملکت و تاریخ را رها کردند.

سردرگمی استثمار در تدابیر خود

مرتضوی دوران دفاع مقدس را نمودی از به دوش کشیدن بار این مسئولیت از سوی ملت ایران دانست و تصریح کرد: این حرکت، پایداری و تلاش سبب شد تا امروزه در صحنه جهانی شاهد نوع دیگری از محاسبه و نگرش را نسبت به ملت خود باشیم؛ نگرشی که سبب شده دنیای غرب در تدابیر مکارانه خودش نسبت به اداره جهان و استثمار دولت‌های مختلف دچار سردرگمی شود.

وی گفت: امروز الگویی به نام جمهوری اسلامی در گوشه‌ای از دنیا ظهور کرده که در بسیاری از علوم و فنون دارای رتبه‌های نخست در دنیا است، از جمله اینکه در روزهای اخیر درمانی در غالب ژن‌درمانی در حوزه سرطان توسط دانشمندان ایرانی کشف شد که گواه آن بود که ما جزو سه کشور دارای این توانمندی در دنیا هستیم.

استاندار اصفهان ساخت موشک هایپرسونیک در حوزه فناوری هوافضا را نشانگر پیشرفت چشمگیر ایران اسلامی در حوزه صنایع دفاعی اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه نانوتکنولوژی و دیگر علوم نیز همین شرایط حاکم است اما آن کشورهایی که در ۴۰ سال پیش هم‌تراز ما در منطقه بودند، امروز در کجای این علوم هستند؟

بردگی و استثمار؛ تنها خواسته غرب برای ملت‌ها

وی با بیان اینکه دنیای غرب نشان داده که به جز بردگی، استثمار و محدود کردن خواسته دیگری برای ملت‌ها ندارد، گفت: در صورتی که دشمنان ایران امروز همه هیمنه و تلاش خود را در یک جنگ ترکیبی بر ضد ملت ما برنامه‌ریزی کرده‌اند، ناشی از استیصالی است که با الگو شدن جمهوری اسلامی به آن دچار شدند و تلاش می‌کنند از انتقال این تصویر به ملت‌های دیگر جلوگیری کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به دستاوردهای الگوپذیری کشورهای دیگر از جمهوری اسلامی افزود: این حرکت باعث می‌شود ملت‌های دیگر نیز باور کنند در مسیری به جز راهی که غرب به دنیا نشان می‌دهد، می‌توان حرکت کرد، بنابراین با تکیه به این فرهنگ، هویت و تاریخ پرافتخار دفاع چهل‌وچند ساله باید تلاش کنیم که با غفلت از انتقال این هویت به نسل‌های بعد جا نمانیم.

وی برنامه‌ریزی اصلی برای اداره کشور را بر اساس معارف اهل بیت و قرآن دانست و یادآور شد: باید نسبت به نسل آینده هوشیار باشیم و نقشه‌های دشمنی که خود را با جلوه‌های دروغ و فریب بزک کرده تا گوهر ارزشمند انقلاب اسلامی را از توجه مردم دور کند، به هم بزنیم.

مرتضوی مناسبت‌هایی مثل ۲۵ آبان را فرصت‌های خوبی برای بازگویی تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی برای نسل جدید دانست و گفت: خودمان نیز در چنین موقعیت‌هایی با بیعت دوباره با آرمان‌های جمهوری اسلامی و همچنین تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب بر ایستادگی و مقاومت خود پافشاری کنیم و همگان را به این راه دعوت کنیم، باید در مسیر گام دوم انقلاب حرکت مجاهدانه و پیروزمندانه‌ای داشته باشیم.

در انتهای مراسم حاضران ضمن عطرافشانی مزار شهدای ۲۵ آبان از یادبود این شهدا رونمایی کردند.

کد خبر 619748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.