از کشف جسد سوخته در خودرو تا راز قتل یک سرآشپز

کشف جسد سوخته در خودرو، افشاگری در خانه مرموز، راز قتل یک سرآشپز، دستگیری ۳ قاتل فراری را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از تیرماه سال ۹۵ به دنبال پیدا شدن یک خودرو زانتیا سوخته در اسلامشهر آغاز شد. با کشف این خودرو مأموران به بررسی پرداختند و جسد سوخته راننده که قابل شناسایی نبود با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد. کارشناسان پزشکی قانونی آتش سوزی را عمدی تشخیص دادند.

با افشای عمدی بودن حریق، مأموران در نخستین گام از تحقیقات به استعلام پلاک خودرو پرداختند و مالک آن را شناسایی کردند. خودرو متعلق به یک مرد ۳۵ ساله به نام احسان بود که خانواده‌اش ناپدید شدن وی را به پلیس گزارش داده بودند. آنها به سردخانه پزشکی قانونی رفتند اما جسد سوخته قابل شناسایی نبود.

پزشکی قانونی با آزمایش دی‌ان‌ای ثابت کرد جسد سوخته متعلق به احسان است. به این ترتیب جسد به خانواده وی تحویل داده شد و مأموران برای رازگشایی جنایت فجیع به تکاپو افتادند. آنها به بررسی فهرست مکالمات تلفنی قربانی پرداختند اما به سرنخی نرسیدند. بررسی حساب‌های بانکی قربانی نیز نتوانست رازگشای جنایت شود.

در حالی که شش سال از این جنایت گذشته و پلیس سرنخی از عامل یا عاملان جنایت به دست نیاورده بود، خانواده احسان به دادگاه کیفری یک استان تهران رفتند و خواستار دریافت دیه از صندوق بیت‌المال شدند. آنها در شعبه دهم دادگاه دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و به تشریح شکایتشان پرداختند.

پدر قربانی گفت: پسرم با هیچ‌کسی خصومت نداشت و من و همسرم نمی‌دانیم از سوی چه کسی کشته شده است. شش سال است از مرگ دلخراش پسرمان گذشته و ما امیدی به پیدا شدن قاتل او نداریم. به همین خاطر تقاضا داریم تا دیه از صندوق بیت‌المال به ما پرداخت شود.

بنا بر این گزارش، در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهار نظر کنند.

افشاگری در خانه مرموز

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی شهرستان آبادان، اظهار کرد: به دنبال افزایش وقوع سرقت لوازم داخل خودرو در شهر آبادان، عوامل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان با انجام اقدامات فنی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی، سرنخی از مشارکت یک پدر و پسر سابقه‌دار را در وقوع این سرقت‌ها به دست آوردند.

وی افزود: نیروهای پلیس پس از تحقیقات فنی و تخصصی هر دو متهم را شناسایی و دستگیر کردند در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۹ حلقه لاستیک همراه با رینگ، دو جعبه کامل ابزارآلات برقی و خودرویی، دو دستگاه دوربین مداربسته، دو عدد جک خودرو، دو دستگاه ضبط صوت همراه با باند، دو دستگاه دی وی دی، یک دستگاه هوابرش، دو دستگاه بخاری برقی و پنکه دستی همراه با سه عدد سیلندر گاز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های انجام گرفته، به ۵۱ فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان آبادان اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شدند.

راز قتل یک سرآشپز

نخستین ساعات بامداد جمعه بیستم آبان، مأموران کلانتری جنت‌آباد در تماس با بازپرس میثم حسین‌پور از کشف جسد زن میانسال در خانه‌اش واقع در طبقه دوازدهم یک برج خبر دادند. با اعلام این خبر، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شده و جسد زن ۵۸ ساله را که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود و از زمان مرگش حدود ۳۶ ساعت می‌گذشت، داخل خانه مشاهده کردند.

برادر مقتول که همراه مأموران وارد خانه شده بود، گفت: خواهرم و شوهرش با هم اختلاف داشتند البته اختلافشان نگران‌کننده نبود. آنها دو فرزند دارند که سال‌ها است در آمریکا زندگی می‌کنند و خواهرم و همسرش کارهای سفر را انجام داده بودند و قرار بود برای ملاقات با بچه‌هایشان به آمریکا بروند و هفته قبل هم به امارات سفر کرده بودند تا مقدمات کارهای سفر به آمریکا را انجام دهند اما وقتی برگشتند از دو روز قبل هر چه با خواهرم تماس گرفتم جواب نداد، دیشب به در خانه‌شان رفتم اما کسی در را باز نکرد من هم نگران شدم و به پلیس خبر دادم.

بررسی‌ها تیم جنایی در بازرسی از خانه مقدار زیادی دینار و دلار کشف کرد و مشخص شد پاسپورت زن میانسال در خانه است اما از شوهرش و پاسپورت او خبری نبود. با توجه به اینکه برخی شاهدان خروج همسر مقتول را با خودروی پژو ۲۰۶ از خانه دیده بودند، این فرضیه قوت گرفت که وی قاتل همسرش بوده است.

شماره پلاک خودروی ۲۰۶ متهم به واحدهای گشت اعلام شد و مأموران گشت پلیس موفق شدند مرد میانسال را در بزرگراه تهران - قم سوار بر خودرواش شناسایی کنند. متهم پس از دستگیری به اداره آگاهی انتقال داده شد و در تحقیقات به قتل همسرش اعتراف و انگیزه‌اش را از این جنایت اختلافات خانوادگی اعلام کرد. تحقیقات در این رابطه به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.

دستگیری ۳ قاتل فراری

سرهنگ محمد سرگزی فرمانده انتظامی شهرستان سراوان، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل عمد جوان ۳۰ ساله با سلاح گرم در شهرستان سراوان و متواری شدن قاتلان، بررسی موضوع و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی قاتلان را که سه نفر بودند، طی یک عملیات ضربتی پس از هماهنگی با مقام قضائی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس پس از مواجهه با شواهد و مدارک به بزه ارتکابی (قتل) اعتراف و انگیزه خود را اختلاف در حمل مواد مخدر عنوان داشتند و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 619671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.