۲۵ آبان روز وحدت امت و پیوستگی اصفهان با انقلاب است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ۲۵ آبان را برگ زرینی در کتاب انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: ملتی که روز ۲۵ آبان در میدان امام ۳۷۰ شهید را از عملیات محرم به دوش گرفتند نشان دادند، تقدیم این تعداد شهید به انقلاب اسلامی خون‌بهایی است که برای اسلام، قرآن و انقلاب پرداخت شد.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حماسه نامگذاری ۲۵ آبان به عنوان روز ایثار و مقاومت اظهار کرد: ۲۵ آبان روز بزرگی برای مردم اصفهان است که پیشکسوت مبارزات و انقلاب در کشور هستند و در عین حال این روز افتخارآمیز، فرصتی برای تسلیت به مردم و خانواده‌های شهدا است.

وی این روز را برگ زرینی در کتاب انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: ملتی که روز ۲۵ آبان در میدان امام ۳۷۰ شهید را از عملیات محرم به دوش گرفتند با حرکت خود چند نکته را به نشان دادند، نخست این که تقدیم این تعداد شهید به انقلاب اسلامی و تسلط بر صدام و عناصر آن، خون‌بهایی است که برای اسلام، قرآن و انقلاب پرداخت شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آبیاری درخت انقلاب با خون شهدا گفت: این خون‌ها انقلاب را ریشه‌دار کرده است؛ همان‌گونه که رهبر فرمود دشمنانی که در آشوب‌های اخیر قصد ریشه‌کنی انقلاب را دارند، هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند زیرا این درخت تنومند و قوی به سادگی قطع نخواهد شد.

وی اقتدار نظام اسلامی را در سایه خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: نکته دومی که از این رویداد تاریخی برداشت می‌شود این است که مردم علاقه‌مند به اسلام، ولایت و شهدا در میدان امام (ره) یکی از بی‌نظیرترین تشییع جنازه‌ها در سطح جهان را برگزار کردند که نشان‌دهنده وحدت امت و پیوستگی مردم نسبت به انقلاب بود.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به نسبت خانوادگی هشت شهیدی که در روز ۲۵ آبان ۱۳۶۱ تشییع شدند، ادامه داد: این شهدا نسبت پدر و پسری داشتند؛ از جمله شهیدان حیدری که تابوت آنها به هم کوبیده شده بود و پیشاپیش کاروان شهدا حرکت می‌کرد، نکته مهمی که از این موضوع برداشت می‌شود آن است که وقتی که پای اسلام و انقلاب در میان باشد پدر و پسر در یک میدان بر ضد استکبار و سلطه جهان مبارزه خواهند کرد.

وی حضور مردم در تمام صحنه‌ها به ویژه بزرگداشت سالروز حماسه ۲۵ آبان ۱۳۶۱ را یادآور رشادت‌های رزمندگان در جبهه‌های جنگ و نبرد با صدام و پیروزی‌های ارزشمند آنها دانست و تاکید کرد: امام خمینی (ره) فرمود "کجای دنیا چنین مردمی را سراغ دارید که در یک روز ۳۷۰ شهید بر دوش خود حمل کنند و همان روز تدارکات وسیعی برای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بفرستند به جز اصفهان"، این برگ پیام امام آبروی مردم اصفهان است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: امیدوارم قدرشناس خون شهدا و دستاوردهای آنها باشیم و آن‌را پایمال نکنیم.

کد خبر 619567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.