امشب مقارنه ماه و خوشه کندوی عسل را رصد کنید

یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: خوشه M44 در فاصله ۶۰۰ سال نوری از ما قرار گرفته و یکی از نزدیک‌ترین خوشه‌های ستاره‌ای به منظومه شمسی است.

اسرا باقریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بامداد سه‌شنبه _بیست‌وچهارم آبان_ می‌توانیم شاهد مقارنه ۳.۸ درجه‌ای ماه و خوشه ستاره‌ای کندوی عسل باشیم. خوشه کندوی عسل یا M44 در صورت فلکی سرطان قرار دارد و به عنوان خوشه‌ای باز که حدود ۱۵ سال نوری وسعت دارد، دارای حداقل هزار ستاره است.

وی افزود: خوشه M44 در فاصله ۶۰۰ سال نوری از ما قرار گرفته و یکی از نزدیک‌ترین خوشه‌های ستاره‌ای به منظومه شمسی است. اگرچه ستاره‌های این خوشه جوان هستند ولی با حدود ۶۰۰ میلیون سال سن در مقایسه با خورشید که ۴.۵ میلیارد سال سن دارد، بسیار جوان هستند. ماه ۲۱ روزه با ۶۴ درصد روشنایی حدود ساعت ۰۵:۵۲ در وضعیت مقارنه با این خوشه ستاره‌ای قرار می‌گیرد.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: قدر ماه منفی ۱۱.۵ و خوشه کندوی عسل ۳.۱ است که برای رصد این پدیده به ابزار اپتیکی نیازمند هستید. اجرام تا زمان طلوع خورشید با ارتفاع ۲۳ درجه‌ای بالای افق شرقی می‌رسند. طلوع خورشید ساعت ۰۶:۱۱ و ماه ۲۱:۴۷ است.

کد خبر 619133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.