تهران جز ۱۰ شهر بحران‌زای کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این کلان‌شهرجز ۱۰ شهر بحران‌زای کشور است، لذا برای ایمن‌سازی شهر تهران باید تلاش زیادی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _شنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه_ در آئین بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اظهار کرد: بی تردید شهر ایمن و پایدار بسیار مهم است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، البته تهران جز ۱۰ شهری است که مخاطرات طبیعی زیادی دارد.

وی افزود: شهر تهران علاوه بر مخاطرات غیرطبیعی همچون جنگ تحمیلی، سایر بحران‌های طبیعی همچون زلزله، سیل و سایر مسائل خطر آفرین را نیز دارد از این رو جز ۱۰ شهر بحران‌زای کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران مخاطرات دیگری همچون ناپایداری ساختمان‌ها را نیز داریم که این موضوع به خود شهروندان بستگی دارد و معضلی است که باید توسط شهروندان رفع شود.

وی تصریح کرد: برای ایمن‌سازی شهر تهران باید تلاش زیادی انجام شود، شهری با این جمعیت و تراکم به دلیل ترافیک پیچیده در شرایط عادی نیز تردد در آن با مشکل مواجه است و در بحرانی مانند زلزله معلوم نیست حتی سیستم‌های مخابراتی، کار خود را به درستی انجام دهد، لذا در سازمان مدیریت بحران سیستم مخابراتی برای بحران در نظر گرفته شده است.

کد خبر 618806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.