هزینه‌های ترخیص کالا

قطعاً می‌دانید که برای ترخیص کالا از گمرک نیاز به رعایت قوانین و مقررات خاصی دارید و عدم آگاهی و اطلاع کافی از این موارد می‌تواند مشکلات متعددی را در این زمینه برای شما به وجود آورد و فرایند ترخیص کالا از گمرک را دشوار و پیچیده کند.

قطعاً می‌دانید که برای ترخیص کالا از گمرک نیاز به رعایت قوانین و مقررات خاصی دارید و عدم آگاهی و اطلاع کافی از این موارد می‌تواند مشکلات متعددی را در این زمینه برای شما به وجود آورد و فرایند ترخیص کالا از گمرک را دشوار و پیچیده کند. به همین منظور برای جلوگیری از این گونه مسائل لازم است همیشه از یک ترخیص کار گمرک باتجربه و مسلط کمک بگیرید تا مدارک مورد نیاز و مجوزهای لازم ترخیص کالا را به طور کامل جمع آوری و دریافت کند و از طولانی شدن فرایند اداری و گمرکی جلوگیری کند.

ترخیص کار گمرک کیست؟

ترخیص کار گمرک فردی است که با عقد قرارداد فی ما بین خود و صاحب کالا، اقدام به انجام امور اداری مرتبط به ترخیص کالا و تشریفاتی گمرک می‌کند و در واقع نماینده صاحب کالا در انجام امور گمرکی محسوب می‌شود. ترخیص کار گمرک وظیفه وارد و خارج کردن انواع بار را دارد و باید در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، کالا را به دست صاحب اصلی برساند.

وظایف ترخیص کار چیست؟

ترخیص کار گمرک می‌تواند با انجام هماهنگی‌ها و ارتباطات لازم با صاحب کالا اقدام به اخذ مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا کند و باعث جلوگیری از هزینه‌های اضافی و کاهش زمان انجام مراحل ترخیص باشد. دریافت مجوز ثبت سفارش واردات کالا از مهم‌ترین مجوزهایی است که باید اخذ شود و بدون این مجوز مهم، کالا اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

مراحل کار ترخیص کار چگونه است؟

ترخیص کار گمرک وظیفه دارد پس از ورود بار به گمرک از طریق یکی از روش‌های دریایی، هوایی یا زمینی، اصل مدارک حمل را از صاحب کالا دریافت و سپس به گمرک مربوطه مراجعه کند. این مدارک معمولاً از طریق پست به واردکننده کالا ارسال می‌شوند و ترخیص کار موظف است با دریافت این اسناد از صاحب کالا به شرکت حمل واقع شده در گمرک مراجعه و تقاضای قبض انبار برای نگهداری اجناس کند.

بعد از ثبت تقاضای دریافت قبض انبار، ترخیص کار موظف است صاحب کالا را از هزینه‌های پرداختی مطلع کند. در این مرحله لازم است صاحب کالا هزینه‌هایی مانند هزینه صدور THC، قبض انبار و ترخیصیه را واریز کند. باتوجه به اینکه امروزه تمامی اسناد مالی مربوط به بانک، به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند لازم است ترخیص کار گمرک قبل از ارائه مدارک به گمرک، اسناد را به بانک جهت ظهرنویسی و امور بانکی ارائه دهد.

پس از اتمام مراحل بالا، ترخیص کار باید طبق مدارکی که ارائه کرده است کالا را در سایت EPL گمرک اظهار کند. در این مرحله مبلغی که باید به گمرک واریز شود مشخص می‌شود . پس از پرداخت مبلغ تعیین شده توسط صاحب کالا، مسیر گمرکی کالا که می‌تواند از آن عبور کند مانند مسیر سبز، زرد یا قرمز باشد مشخص می‌شود.

وظایف ترخیص کار در مسیر قرمز گمرک

مسیر قرمز گمرک برای اجناسی تعیین می‌شوند که نیاز به بررسی دقیق‌تر و حضوری دارند. از آنجا که در صورت تعیین مسیر قرمز یک کارشناس هم برای بررسی حضوری کالا فرستاده می‌شود، ترخیص کار گمرک موظف است با هماهنگی با ارزیاب برای بازرسی فیزیکی حاضر شود.

حفاظت از کالا، هماهنگی‌های لازم جهت حمل و نقل و جابجایی کالا از جمله وظایفی هستند که ترخیص کار گمرک باید انجام دهد. موارد زیر بخشی از اسناد و مدارکی هستند که در این مسیر مورد بررسی قرار می‌گیرند و لازم است به طور کامل جمع‌آوری شده باشند:

  • تطابق سال ساخت محصول با ادعای ثبت شده در برگه واردات محصول
  • بررسی تطابق نوع کالا با ادعای ثبت شده
  • بررسی مدل دستگاه، کشور سازنده، مبدأ و..

وظایف ترخیص کار در مسیر زرد گمرک

در صورت تعیین مسیر زرد کالا، کارشناس مجازی انتخاب می‌شود تا به صورت غیرحضوری به بررسی مدارک ارسال شده بپردازد. در طی این مرحله ترخیص کار گمرک موظف به پاسخ درست به تمام سوالات احتمالی کارشناس درباره قیمت، کیفیت کالا و… است و باید تمامی مدارک اولیه را دوباره بارگذاری کند تا روند ترخیص کالا با تاخیر مواجه نشود. در صورتی که تمام مدارک و پاسخ‌ها قانع کننده و مناسب باشند، کارشناس محصول را تائید می‌کند و پس از طی مراحلی، کالا اجازه خروج از گمرک را خواهد داشت.

وظایف ترخیص کار در مسیر سبز

اگر مسیر سبز باشد، ترخیص کار می‌تواند فوراً اقدام به پرداخت مالی مربوطه و اخذ تأییدیه ها برای بارگیری و خروج کالا کند. در این مرحله ترخیص کار لازم است با مراجعه به درب خروج و دریافت مجوزهای لازم، به شرکت‌های حمل و نقل اعلام بار کند تا بتواند محصولات را بارگیری و به انبار صاحب کالا برساند.

هزینه‌های گمرکی و ترخیص کالا

هزینه‌های گمرک با توجه به نوع کالا، نوع ترخیص و عوامل دیگر متفاوت است. به همین علت تعیین مقدار دقیق هزینه ترخیص کالا از گمرک حتی توسط شرکت‌های بازرگانی معتبر ناممکن است. اما اطلاع از انواع هزینه‌های ترخیص اهمیت زیادی دارد.

هزینه‌ی گمرکی به هزینه‌ای می‌گویند که در ازای خدمات گمرک پرداخت می‌شود. خدمات گمرک به شرح زیر هستند:

  • هزینه‌های بیمه کالا
  • هزینه‌های مربوط به حمل و نقل کالا
  • هزینه بارگیری کالا
  • هزینه‌های ترخیص و امور اداری و تشریفات گمرکی
  • هزینه‌های مالیاتی
  • عوارض ورودی کالا
  • هزینه‌های مربوط به تعرفه‌های گمرکی

تعرفه‌ها و هزینه‌های خدمات گمرکی توسط هیئت وزیران کشور تعیین و به تمامی گمرکات کشور اعلام می‌شود. گمرکات وظیفه دارند تمامی هزینه‌ها را بر اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها دریافت کنند. البته مهم‌ترین هزینه‌های ترخیص کالا حقوق ورودی کالا و سود بازرگانی هستند. در کنار این دو مورد هزینه‌های دیگری از قبیل: انبارداری، مجوزهای موردنیاز، هزینه ثبت سفارش عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌ی ترخیص کالا هستند.

خدمات شرکت پرشین تجارت دوان چیست؟

* ثبت سفارش بازرگانی

* واردات، صادرات

* خرید خارجی

* حمل

* مجوزهای واردات

* استاندارد کالا در مبدأو مقصد

* IC و COI

* خدمات ارزی ( پیگیری تخصیص ارز )

* بارگیری و ترخیص کالا از گمرک

هزینه‌های ترخیص کالا

ترخیص کالا با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با بیش از دو دهه تجربه در زمینه امور گمرکی واردات و ترخیص کالا از گمرکات امام خمینی، گمرک شهید رجایی بندر عباس و با ارائه تخصصی خدمات مشاوره رایگان، به شما تجار محترم، تشریفات گمرکی و ارائه راهکارهای گمرکی را ارائه می‌دهد.

کارشناسان حاذق ما در گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان، مشاورانی مطمئن و کارگزارانی متعهد و معتبر هستند که با ارائه اطلاعات تخصصی و بروز آماده ارائه مشاوره رایگان و تخصصی به شما تجار و واحدهای تولیدی محترم را دارند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سابقه درخشانی که در امر ترخیص کالا به صورت واردات قطعی و موقت دارد، پشتیبانی مطمئنی و مسئول به شمار می‌رود، شما می‌توانید از انواع خدمات مشاوره این شرکت ترخیص کالا مانند مشاوره در زمینه صادرات و واردات، انجام ثبت سفارشات، مجوزهای صمت، اخذ دیگر مجوزهای قانونی ترخیص کالا، اظهار در گمرک، بارگیری و تخلیه کالا، و انجام تمامی امور مرتبط با کارشناسان گمرکی این مجموعه به شماره ۰۲۱۴۲۳۲۶ (۳۰ خط) و همچنین واتساپ به شماره ۰۹۰۱۸۳۱۷۵۴۱ بهره‌مند شوید.

پرشین تجارت دوان با آدرس اینترنتی https://ptd-co.com یک شرکت بازرگانی معتبر است که با در اختیار داشتن کارشناسان زبده، آماده‌ی ارائه مشاوره تخصصی به تجار گرامی در تمامی زمینه‌های ترخیص کالا از جمله استعلام هزینه ترخیص کالا می‌باشند.

کد خبر 618729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.