دشمنان از نسل جدید کشور سیلی محکمی خواهند خورد

امام‌جمعه زرین‌شهر گفت: دشمن در خیال پوچ خود فکر می‌کند نسل جدید کشور را با خود همراه کرده است، اما با بصیرت مثال‌زدنی جوانان و نوجوان کشور، به زودی این خیال دشمن نابود خواهد شد و به خون‌خواهی شهدا، ضربه محکمی به استکبار جهانی خواهند زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام قاسم باقریان صبح امروز _شنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه_ در نشست با مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه غفلت از نیازهای نسل جدید سبب بروز چالش‌های مختلفی خواهد شد، اظهار کرد: نیازهای نسل جدید به‌خصوص نوجوانان باید مورد توجه قرار بگیرد و متناسب با گروه سنی آنان برنامه‌ریزی هدفمند صورت گیرد. باید گفت غفلت از هیجان‌های نوجوانان و جوانان سبب شد این مسئله امروز به بدترین شکل در جامعه بروز داده شود.

وی با بیان اینکه هیجان‌های کنترل‌نشده نوجوانان این نسل را به گرداب‌های خطرناک می‌کشاند، افزود: نوجوانان امروز، نسل دنیای ارتباطات و به دلیل اقتضای سنی دارای هیجان هستند و غفلت مسئولان در این حوزه سبب شد بخشی از این نسل را در اغتشاشات اخیر کشور در کف خیابان‌ها مشاهده کنیم.

امام‌جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه اتفاقات اخیر تلنگری بود تا دریابیم در چه جاهایی دچار غفلت شده‌ایم، گفت: برخی از مسئولان و نهادهای فرهنگی فکر می‌کنند نسل جدید فیلسوف هستند و این مسئله باعث آن شد که دشمن از غفلت و کم‌کاری ما سوءاستفاده و نوجوانان کشور را با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای خود اغفال کند.

وی ادامه داد: امروز مسئولان امر باید پاسخ دهند که طی سال‌های چرا توجهی به هیجان نسل جدید کشور نشد؟ باید از خود سوال کنیم کدام محل و امکانات را برای تخلیه هیجان‌های نوجوانان و جوانان فراهم کردیم؟

باقریان با بیان اینکه بعضی رفتارهای غلط، جوانان و نوجوانان را در تیررس دشمنان قرار داد، اضافه کرد: دشمن برای ایجاد شکاف بین نسلی و همچنین افزایش فاصله نسل جوان با مسئولان، برنامه‌ریزی‌های مختلفی را انجام داده است و با تمام قوا در میدان عمل حضور یافته است تا این نسل ارزشمند را نسبت به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی دچار شک و تردید کند تا در نهایت نسبت به آینده ناامید شوند.

وی با بیان اینکه غفلت‌های گذشته نسبت به آگاهی‌بخشی و تبیین نسل جدید، افرادی را ناخودآگاه به کف خیابان‌ها کشاند، تصریح کرد: نبود حکمرانی بر فضای مجازی و نبود مدیریت بر این فضا بارها از سوی رهبر انقلاب به مسئولان گوشزد شد، اما متأسفانه اقدام شایسته‌ای در این خصوص انجام نشد و فضای مجازی کشور به فضایی بی‌مدیریت مبدل شد؛ به گونه‌ای که دشمن با استفاده از این فضا و از بیرون از مرزها تفکر نسل جدید را مدیریت کرد.

امام‌جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه دشمنان به‌زودی سیلی محکمی از نسل جدید کشور خواهند خورد، خاطرنشان کرد: دشمن در خیال پوچ خود فکر می‌کند نسل جدید کشور را با خود همراه کرده است اما، با بصیرت مثال‌زدنی جوانان و نوجوان کشور به زودی این خیال دشمن نابود خواهد شد و به خون‌خواهی شهدای عزیز ضربه محکمی به استکبار جهانی خواهند زد.

وی با بیان اینکه نسل جدید کشور استوارتر از نسل گذشته پای آرمان‌های انقلاب خواهند ماند، یادآور شد: دشمن از بستر فضای مجازی برای ضربه زدن به اسلام و ایران، استفاده می‌کند و در این مسیر در تلاش هستند تا به گونه‌ای مشکلات را جلوه دهد تا نسل جوان همه مشکلات موجود به دلیل اسلامی بودن ایران بدانند.

باقریان افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ درمی‌یابیم در دورانی که خبری از اسلام در ایران نبود استکبار جهانی جنایت‌های مختلفی را در این کشور انجام داد و مردم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کردند.

وی تصریح کرد: در جنگ نرم، دشمن به دنبال تضعیف باورهای دینی مردم و آسیب به اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ چراکه هراس بسیاری از روحیه اسلامی و ارزش‌های آن دارند و دستان قدرتمند جوانان و نوجوانان را به واسطه روحیه شهادت‌طلبی و فرهنگ شیعی بر گلوی خود احساس می‌کند.

کد خبر 618686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.