حمل‌ونقل عمومی در زادگاه کریستوف کلمب رایگان می‌شود

شهرداری جنوآ در ایتالیا طرحی را به راه‌ انداخته است که بر اساس آن حمل‌ونقل عمومی برای ساکنان رایگان می‌شود؛ در صورت تحقق این هدف، جنوآ اولین شهر ایتالیایی با چنین رفاه عمومی برای ساکنانش خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مارکو بوچی، شهردار جنوآ، به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد شهرش را به اولین منطقه ایتالیا تبدیل کند که حمل‌ونقل عمومی در آن تا سال ۲۰۲۴ رایگان می‌شود. شهردار خاطرنشان کرده است که فراهم آوردن این خدمات عمومی به ۶۵ تا ۷۰ میلیون یورو بودجه نیاز دارد.

اگر جنوآ در پیاده‌سازی این طرح موفق باشد و این اقدام را به واقعیت تبدیل کند، یکی از معدود شهرهای اروپایی خواهد بود که حمل‌ونقل عمومی در آن رایگان است.

اینکه جنوا می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد، جای تعجب ندارد؛ چراکه شهرداری قبلاً تلاش‌هایی را برای آزمایش این راه‌حل انجام داده است. از نوامبر ۲۰۲۱ تا دسامبر سال جاری سرویس حمل‌ونقل عمودی رایگان با استفاده از فونیکولار (قطارهای کابلی) و لیفت‌های (بالابرهای) شهری فعال بوده است. این دستگاه‌ها با توجه به توپوگرافی ناهموار این شهر بسیار مهم و یاری‌رسان است.

حمل‌ونقل عمومی در زادگاه کریستوف کلمب رایگان می‌شود

ساکنان جنوآ با افزایش ۳۳ درصدی استفاده از وسایل نقلیه عمودی، نشان دادند که این ابتکار عمل رایگان را بسیار دوست داشته‌اند. تقریباً یک سال است که حمل‌ونقل عمودی رایگان در بازه زمانی از ساعت ۱۰ صبح تا شش بعدازظهر فعال است.

شهردار جنوا، در رابطه با بهبود شرایط جابه‌جایی شهری گفت: "شهرداری در حال تکمیل طرح دیجیتالی کردن کامل جاده‌های شهر از جمله بزرگراه‌ها و شاید کل کلان‌شهر هستیم. ما باید بدانیم افراد چگونه و در چه مسیری جابه‌جا می‌شوند."

دانستن این موضوع به این معنی است که می‌توان در آینده از ترافیک شهری جلوگیری به عمل آورد و مهم‌تر از همه پارکینگ‌ها را مدیریت کرد. بوچی اطمینان داده است که در آینده برنامه‌ای در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که به‌محض ورود به یک خیابان، نزدیک‌ترین پارکینگ را به آن‌ها نشان می‌دهد.

حمل‌ونقل عمومی در زادگاه کریستوف کلمب رایگان می‌شود

کد خبر 618614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.