مصرف چه مواد غذایی باعث بروز سردرد می‌شود؟

مصرف غذاهایی مانند قهوه، گوشت‌های فرآوری‌شده، بستنی و شیرین‌کننده‌های مصنوعی باعث سردرد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجا که سردردها و حملات میگرنی ممکن است بسیار آزاردهنده باشد، شناسایی و پیشگیری از عوامل مؤثر در شروع علائم آن، از اهمیت زیادی برخوردار است. مصرف بعضی از غذاها و نوشیدنی‌ها ممکن است باعث بروز سردرد یا حملات میگرنی شود، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

قهوه

کافئین بیش از حد می‌تواند شما را به صورت کلی مستعد سردرد کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که به منظور کاهش خطر سردرد، افراد مبتلا به میگرن باید مصرف کافئین روزانه خود را به ۲۰۰ میلی‌گرم محدود کنند.

گوشت‌های فرآوری شده

نیترات‌هایی که به عنوان مواد نگهدارنده در گوشت‌های فرآوری‌شده استفاده می‌شود، ممکن است رگ‌های خونی را گشاد کند و باعث سردرد در برخی افراد شود.

بستنی

سردرد شدید پس از مصرف بستنی احتمالاً به دلیل واکنش به سرما رخ می‌دهد. احتمال بروز سردرد ناشی از مصرف بستنی در صورت گرمازدگی بیشتر است، این درد معمولاً حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به اوج خود می‌رسد.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام و سوکرالوز در برخی افراد با سردرد مرتبط است، با این وجود شواهد موجود نشان می‌دهد که آن‌ها محرک‌های قوی میگرن برای اکثر افراد نیستند.

کد خبر 618599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.