رونمایی از ۶ طرح ایمنی و مدیریت بحران در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از رونمایی از شش طرح و برنامه ایمنی و مدیریت بحران در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی نصیری اظهار کرد: روز شنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه در ادامه برنامه شنبه‌های امید و افتخار، طی مراسمی با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری از شش طرح و برنامه عمرانی، آموزشی، علمی و گسترش همکاری‌های بین بخشی در حوزه ارتقای ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران رونمایی می‌شود.

وی افزود: بهره‌برداری از دو پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران واقع در مناطق ۱۸ و ۲۰ که کار احداث، بازسازی و تجهیز آنها به تازگی پایان یافته از جمله این طرح‌ها است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های مدیریت بحران تهران در سطح محلات به ۱۰۵ پایگاه می‌رسد، خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها کانونی برای اجرای برنامه‌های متنوع مدیریت بحران در مراحل پیشگیری، آمادگی و مقابله محسوب می‌شود.

نصیری اضافه کرد: از پنج دستگاه لرزه‌نگار درون چاهی که با هدف پایش مستمر حرکات گسل‌های پایتخت و شناخت گسل‌های پنهان در پنج پایگاه مدیریت بحران در عمق ۵۰ متری اجرا شده است نیز بهره‌برداری می‌شود، امواج ناشی از حرکات گسل‌ها ثبت و به صورت برخط در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه رونمایی از طرح ارزیابی ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه یکی دیگر از برنامه‌های شنبه امید و افتخار است، تصریح کرد: این طرح که در قالب تفاهم‌نامه امضا شده است میان ۹ سازمان و نهاد دولتی دارای مسئولیت با شهرداری تهران اجرا می‌شود، تیم‌های مشترک ارزیابی و سنجش ایمنی ساختمان‌ها در ۲۲ منطقه تهران تشکیل شده است و به بررسی میزان ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه تهران می‌پردازد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در حوزه خدمات‌رسانی به شیوه تشکیل قرارگاه نیز برنامه ایمنی کالبدی شهر تهران در قالب ۹ کمیته تخصصی مرکب از سازمان‌های مسئول معرفی می‌شود، تاکید کرد: این کمیته‌ها تاکنون ۱۵۸ برنامه اقدام را برای ارتقای ایمنی کالبدی شهر از جمله ابنیه، بافت فرسوده و شریان‌های حیاتی تهیه کرده‌اند.

نصیری گفت: رونمایی از برنامه پاسخ اضطراری طوفان، طرح جامع پدافند غیرعامل شهر تهران و دو کتاب جدید با عنوان‌های درس آموخته‌های سه دهه حوادث و بهداشت و ایمنی مواد غذایی در شرایط اضطراری، از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

وی افزود: طرح ایجاد گروه‌های داوطلب مردمی مساجد (دوام مساجد) که در ادامه طرح داوطلب واکنش اضطراری محله (دوام) تهیه شده است نیز از روز شنبه با فراخوان جذب داوطلبان در مساجد آغاز می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: براساس این طرح گروه‌های هفت تا ۱۵ نفره داوطلبان در مساجد تشکیل می‌شود تا با فراگیری آموزش‌های امداد و نجات، یاور امدادگران رسمی در حوادث باشند.

منبع: سایت شهر

کد خبر 618463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.