روز نوسانی بورس

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۶ هزار ۶۰۵ واحد به سطح یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۳۸ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با رشد یک‌هزار و ۳۶۶ واحد در سطح ۳۹۷ هزار و ۵۶۶ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز در ابتدا با روند منفی کار خود را آغاز کرد و سپس با رشد ۶ هزار واحدی کار خود را پایان داد، در نیمه ابتدایی پس از افزایش عرضه‌ها در بازار شاهد بهبود شدید تقاضا در تمامی بازار شدیم که در نهایت روند بازار را از منفی به مثبت تغییر داد، ارزش معاملات بورس همچنان وضعیت خوبی را نمایش می‌دهد و در محدوده پنج هزار میلیارد تومان است.

این موضوع نشان می‌دهد نسبت به ماه گذشته ارزش معاملات تقریباً دو برابر شده است و شاهد ورود مجدد پول حقیقی به بازار هستم؛ در بازار فرابورس نیز شرایط مشابه بود، شاخص کل رشد ۶۷ واحد را تجربه کرد، در بازار بورس امروز نمادهای شتران، کچاد، پارسان، رمپنا، کگل، شبریز و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را از خود برجای گذاشتند همچنین در بازار فرابورس نمادهای آریا، ارفع، غصینو، کزغال، کوثر، شراز و شگویا بیشترین تأثیر مثبت را از خود به جای گذاشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد شش هزار ۶۰۵ واحد به سطح یک میلیون ۴۱۴ هزار ۳۳۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۳۶۶ واحد در سطح ۳۹۷ هزار ۵۶۶ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۵۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۴۵

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۶۷ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۴۱۶ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۷۶

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۰۷

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۷ هزار ۸۹۵ و ۵۳ هزار ۴۲۲ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۰ میلیارد ۲۴۸ و چهار میلیارد ۹۴۳ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. پالایش

۲. خگستر

۳. شتران

۴. کمند

۵. شبندر

بیشترین حجم معامله

۱. پالایش

۲. خگستر

۳. شتران

۴. کمند

۵. شبندر

بیشترین افزایش قیمت

۱. شاراک

۲. رمپنا

۳. دکوثر

۴. ولصنم

۵. ولملت

بیشترین کاهش قیمت

۱. تپمپی

۲. شدوص

۳. فسازان

۴. غالبر

۵. لسرما

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

روز نوسانی بورس

حمایت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۷۲ هزار واحد.

تحلیل: برآورد می‌کنیم بازار بدون داشتن مقاومتی بتواند تا سطح یک میلیون ۴۷۰ هزار واحد حرکت کند.

اخبار مهم

عرضه چهارم بورسی وانت کارا انجام می‌شود

برنامه جدید عرضه وانت کارا در بورس کالا، شرایط خرید و تحویل دوماهه خواهد بود.

بهمن موتور سه‌شنبه هفته آینده (بیست‌وچهارم آبان) ۶۵ دستگاه کارا دو کابین و ۵۰ دستگاه کارا تک کابین را در تالار خودرو بورس کالا عرضه می‌کند. این شرکت خودروساز روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش‌رو نیز عرضه فیدلیتی و دیگنیتی را در دستورکار دارد.

قیمت پایه کارا دو کابین ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کارا تک کابین ۲۹۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده است. از ابتدای عرضه وانت کارا در بورس کالا، ۸۸۶ دستگاه وانت کارای دو کابین و ۵۲۵ دستگاه وانت کارای تک کابین عرضه شد که ۲۵۱ دستگاه کارای دو کابین و ۱۱۱ دستگاه کارا تک کابین در تالار خودرو بورس کالا فروخته شد. جمع ارزش فروش این خودروها نیز بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان بود.

افت قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز گذشته در واکنش انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا دو درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۴.۲ دلار رسید. با توجه به وضعیت رکود احتمالی EIA انتظار دارد که تقاضای نفت در جهان در سال ۲۰۲۳، ۳۲۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند و به ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز برسد. چشم‌انداز رشد تقاضا در سال جاری ۱۴۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرد و به ۲.۲۶ میلیون بشکه رسید. براساس گزارش این نهاد، بدتر شدن شرایط اقتصادی می‌تواند وضعیت را برای افزایش قیمت نفت دشوار کند.

جهش قیمت طلا

قیمت طلا در معاملات دیروز در واکنش به افزایش نگرانی‌ها در رابطه با رکود اقتصادی از سقف قیمتی اخیر خود در محدوده ۱,۶۷۰ دلار عبور کرد و تا محدوده ۱,۷۱۶ دلار افزایش پیدا کرد. یکی از اعضای سابق فدرال رزرو اعلام کرده که احتمال رکود در اقتصاد آمریکا وجود دارد. در صورتی که جمهوری خواهان نیز پیروز انتخابات آمریکا شوند، شرایط می‌تواند برای فدرال رزرو و دولت سخت‌تر شود. بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرده که خطرات رکود در آینده وجود دارد که این می‌تواند سرعت افزایش نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۲ افزایش نمی‌یابد

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: نظر رئیس مجلس این است که برنامه هفتم توسعه زودتر از لایحه بودجه ارسال شود، اما چون سیاست‌های آن به تازگی تدوین شده است، برنامه را به‌زودی نمی‌توان تهیه کرد. ما بودجه ۱۴۰۲ را طبق روال قبل شروع کردیم. در هفته جاری تمام تبصره‌هایش را تمام می‌کنیم و تحویل دولت می‌دهیم، با این حال تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان برنامه هفتم توسعه را آماده کنیم. هیچ حامل انرژی نیز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش نمی‌یابد.

بازارگردان دارا و پالایش یکم مشخص شد

رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس: با تصویب مجمع صندوق‌های دارا و پالایش یکم، اساسنامه جدید آن‌ها مصوب شد؛ امید نامه این صندوق‌ها نیز تغییر کرد و به واسطه تغییرات به وجود آمده، رکن بازارگردان نیز تعیین شد. روز گذشته اساسنامه صندوق دارا و پالایش یکم مطابق آخرین تغییرات هیأت وزیران به تصویب رسید؛ در حقیقت هر آنچه که هیئت وزیران نظر بر تغییر آن داشتند، روز گذشته مصوب شد. مطابق مصوبات مذکور، صندوق پالایش و دارا یکم از مدیریت غیرفعال به فعال تغییر کرده و بازارگردان‌های این صندوق‌ها می‌توانند نسبت به صدور و ابطال واحدها (یونیت) اقدام کنند که این موضوع علاوه بر اینکه نقد شوندگی آنها را افزایش می‌دهد، منجر به کاهش فاصله قیمت بازار با NAV صندوق‌ها می‌شود.

نقشه بازار

روز نوسانی بورس

کد خبر 618184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.