ضرورت ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در خصوص فرسودگی تعدادی از اتوبوس‌های درون شهری، گفت: شهرداری در زمینه ساماندهی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده باید اقدامات لازم را انجام دهد.

گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز_ چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: شهرداری با توجه به وظایف خود که بخشی از آن با محیط زیست مرتبط است، اداره محیط زیست را تشکیل دهد.

وی با اشاره به جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر، ادامه داد: حضور این سگ‌ها در سطح شهر باعث بروز مشکلات زیادی برای شهر و شهروندان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در خصوص فرسودگی تعدادی از اتوبوس‌های درون شهری، گفت: شهرداری در زمینه ساماندهی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده باید اقدامات لازم را انجام دهد و با توجه به آلودگی زیست‌محیطی آن‌ها، لازم است نظارتی در این زمینه داشته باشد.

محیط زیست از ارکان مهم مدیریت شهری است

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه حوزه محیط زیست از ارکان مهم مدیریت شهری است، گفت: شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله تنظیف و جلوگیری از گسترش آلودگی‌های مختلف شهری ظرفیت‌های قانونی خوبی دارد که می‌تواند در این زمینه و در حوزه زیست محیطی به فعالیت‌های مناسب و مطلوبی را انجام دهد.

وی با اشاره به وجود مشاغل مزاحم در سطح شهر، گفت: می‌توان با توجه به ظرفیت‌های قانونی شهرداری به عنوان اهرم‌های مدیریت شهری اختلالات زیست‌محیطی شهر از جمله وجود مشاغل مزاحم را شهرداری‌ها ساماندهی کرد.

حیدری با بیان اینکه آلودگی‌های مختلف شهر از جمله آلودگی سمعی و بصری باید رفع شود، ادامه داد: نمونه بارز این اختلالات هتل ندیمی است که به دلیل ایجاد آلودگی بصری، از نگاه گردشگران و مسافران، همدان را شهری راکد و کسل معرفی می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره باید به اهمیت حوزه محیط زیست در شهرداری اضافه کرد: انتظار می‌رود ضمن توجه جدی به این موضوع در تدوین بودجه نیز این حوزه مهم مد نظر باشد.

کد خبر 618165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.