هوای اصفهان سالم ثبت شد/۹ ایستگاه کیفی هوا قابل قبول

کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ در وضعیت هوای سالم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان امروز_ چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ براساس داده‌های دریافتی هشت ایستگاه شهرداری در وضعیت قابل قبول (زرد) ثبت شده است.

امروز کیفیت هوا در ایستگاه‌های خیابان کاوه با شاخص میانگین ۸۷، کردآباد با شاخص ۷۶، رهنان با شاخص ۷۱، ولدان (ورزشگاه میثاق) با شاخص ۷۰، باهنر با شاخص ۶۷، فیض با شاخص ۶۱ و خیابان فرشادی با ۵۵ AQI در وضعیت هوای سالم و قابل قبول (زرد) قرار دارد.

درحال‌حاضر هشت ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرداری اصفهان در مدار است و اطلاعات آن به سرورهای مرکز پایش و آزمایشگاه هوا اداره کل محیط‌زیست ارسال می‌شود.‌

۹ ایستگاه کیفی محیط زیست بر مدار زرد و سالم

امروز براساس شاخص کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان با قرارگرفتن روی شاخص ۷۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

وضعیت کیفی هوا در ایستگاه احمدآباد با شاخص ۱۱۶ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های پروین با شاخص ۸۳، استانداری اصفهان با شاخص ۷۸، رهنان با شاخص ۷۱، کاوه با شاخص ۸۷، فیض با شاخص ۶۱، جی با شاخص ۷۶، ورزشگاه میثاق با شاخص ۷۰، فرشادی با شاخص ۵۵ و باهنر با شاخص ۶۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

ایستگاه کیفی هوا در خیابان میرزاطاهر با شاخص ۴۱ در وضعیت هوای پاک (سبز) است.

براساس داده‌های اداره محیط زیست اصفهان، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های رودکی، میرزاطاهر، انقلاب، رودکی، خرازی، خواجو، باغ غدیر، دانشگاه، شاهین‌شهر، سجزی و مبارکه فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسیدکربن، دی‌اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 618099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.