ترمز بورس کشیده شد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۱۷ هزار ۹۸۸ واحد به سطح یک میلیون ۴۰۷ هزار ۷۴۰ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با رشد سه هزار ۱۰۰ واحد در سطح ۳۶۹ هزار ۲۱۱ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز هم روند خوبی را تجربه کرد و با رشد ۱۷ هزار واحدی توانست از سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد عبور کند. گذشتن از این سطح برای بازار بسیار بود و مهم‌تر از آن حفظ سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد برای بازار است.

در صورتی که بازار فردا بتواند این سطح را حفظ کند پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تا سطوح بالاتری حرکت کنیم، اما کاهش اندک نرخ دلار در بازار آزاد منجر به افزایش سطح عرضه‌ها در بازار امروز شد، صف خرید دو نماد خبرساز این روزها یعنی خگستر و شتران عرضه شد، در برخی از نمادها با پایانی مثبت به سمت منفی حرکت کردیم، اما ارزش و حجم معاملات وضعیت بسیار خوبی را تجربه کرد.

در بازار بورس امروز نمادهای کچاد، تاپیکو، شتران، پارسان و غدیر، وصندوق و فملی بیشترین تأثیر مثبت را بر روند بازار گذاشتند و در بازار فرابورس نیز نمادهای ارفع، فغدیر، صبا، ومهان، فرابورس و هرمز بیشترین تأثیر مثبت را بر روند بازار داشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۱۷ هزار ۹۸۸ واحد به سطح یک میلیون ۴۰۷ هزار ۷۴۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد سه هزار ۱۰۰ واحد در سطح ۳۶۹ هزار ۲۱۱ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۰۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۰۲

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱۱۹ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۳۵۰ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۹

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۶۹ هزار ۷۰۷ و ۶۴ هزار ۸۱۷ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۳ میلیارد ۶۰۷ و پنج میلیارد ۱۱ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. خگستر

۲. شتران

۳. پالایش

۴. کمند

۵. خودرو

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر

۲. شتران

۳. خودرو

۴. خساپا

۵. شستا.

بیشترین افزایش قیمت

۱. کاما

۲. وصندوق

۳. ونفت

۴. تکمبا

۵. ولملت

بیشترین کاهش قیمت

۱. تپمپی

۲. شدوص

۳. فسازان

۴. غالبر

۵. لسرما

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

ترمز بورس کشیده شد؟

حمایت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۷۲ هزار واحد

تحلیل: بازار توانست سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد را مجدد به دست بیاورد، در صورتی که در بازار فردا بتواند در این محدوده قیمتی خود را تثبیت کند پیش بینی می‌شود که روند بازار تا محدوده یک میلیون ۴۷۲ هزار واحد تداوم داشته باشد، اما در صورتی که سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار از دست برود احتمال چندین روز روند منفی در بازار وجود خواهد داشت.

اخبار مهم

تابلو سکه بانک مرکزی در بورس

ترمز بورس کشیده شد؟

واریز سود سهام عدالت دو مرحله‌ای شد

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: میزان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ حدود دو برابر سال گذشته است.

وی افزود: بر این اساس در مرحله اول حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر مشمول تا اواخر پاییز واریز می‌شود. مابقی سود در اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد واریز می‌شود.

شتاب در واریز مطالبات بورسی

از ابتدای سال تا نیمه آبان ۱۴۰۱، ۲۰۴ شرکت بورسی، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سودهای رسوب کرده را به حساب ۲۱ میلیون سهامدار واریز کرده‌اند.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، پیگیری‌های این سازمان تا واریز شدن آخرین مبلغ سودهای رسوبی ادامه دارد.

حاکمیت باید بازار سرمایه را به چشم فرصت ببیند

محمد باقری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدام دولت برای بیمه دارایی‌ها و پرتفوی سهامداران خرد در جلب اعتماد مردم به بازار بورس تأثیرگذار است. حاکمیت باید بازار سرمایه را فرصتی برای خود بداند و از آن به طور جدی حمایت کند. دولت باید تصمیمات خوبی برای اقتصاد کلان کشور بگیرد تا بازار بورس هم با مشکل مواجه نشود.

پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت از سوی اوپک

اوپک در جدیدترین گزارش خود، پیش‌بینی تقاضا برای نفت را به علت بهبود بازار و تمرکز قوی بر موضوعات مربوط به امنیت انرژی افزایش داد. بر اساس این گزارش، تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۳ به روزانه ۱۰۳ میلیون بشکه خواهد رسید که ۲.۷ میلیون بشکه در روز بیش از سال ۲۰۲۲ است.

کل تقاضا برای نفت در سال آینده نیز ۱.۴ میلیون بشکه در روز از برآورد قبلی این سازمان در سال گذشته برای ۲۰۲۳، بیشتر است. اوپک همچنین چشم‌انداز قبلی خود در مورد تقاضا برای میان مدت تا سال ۲۰۲۷ را افزایش داده و اعلام کرده است، این رقم تا پایان این دوره، تقریباً دو میلیون بشکه در روز بیشتر می‌شود.

صادرات شمش فولاد از بستر بورس کالا انجام می‌شود

ارفع چراغ نخست عرضه صادراتی را روشن کرد، آهن و فولاد ارفع برای نخستین بار ۱۰ هزار تن شمش فولاد (دو عرضه پنج هزار تنی) در تالار صادراتی بورس کالای ایران را فردا، هجدهم آبان عرضه می‌کند.

این شرکت قرار است هر کیلو شمش بلوم تحویل Ex Works:EXW (یعنی اینکه فروشنده باید کالا را در محل کار خود یا محل تعیین شده دیگری در اختیار خریدار قرار دهد) را به قیمت ۱۴ هزار و ۵.۶ تومان و هر کیلو شمش بلوم فوب بندرعباس را با قیمت پایه ۱۴ هزار و ۵۹۸.۵ تومان روی تابلوی عرضه ببرد. صادرات محصول‌های فولادی همچون میلگرد، ناودانی و نبشی از بستر بورس کالا از اوایل دهه ۹۰ تجربه شد.

نقشه بازار

ترمز بورس کشیده شد؟

کد خبر 617929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.