یارانه خریداران ارز قطع می‌شود؟

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: نمی‌گوییم یارانه کسانی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران، سهمیه دو هزار دلار دریافت می‌کنند قطع می‌شود، اما کسانی که طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از یارانه حذف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیده‌طیبه حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه کسانی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران، سهمیه دو هزار دلار دریافت می‌کنند قطع می‌شود، اظهار کرد: نمی‌گوییم یارانه آن‌ها قطع می‌شود، اما کسانی که طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از یارانه حذف خواهند شد.

وی تأکید کرد: آنچه واضح است، اطلاعات خریداران ارز به عنوان فعالیت اقتصادی یک خانوار هم برای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و هم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود و خانواری که مثلاً چهار نفر از اعضای آن با اجاره دادن کارت ملی خود، سهمیه ارز دریافت کرده باشند، این کار قطعاً به عنوان یک فعالیت اقتصادی در خانوار ثبت می‌شود و در آزمون وسع خانوار لحاظ خواهد شد. همچنین در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هم این فعالیت به عنوان اطلاعات اقتصادی خانوار گنجانده می‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دارد و اطلاعات اقتصادی همه اعضای یک خانوار در آن ثبت می‌شود، بدیهی است که خریدوفروش ارز، همچنین گردش مالی ریالی این حساب‌ها به عنوان فعالیت اقتصادی و تراکنش مالی خانوار ثبت می‌شود. اگر یک خانوار چهار نفره کارت‌های ملی خود را در اختیار دلالان ارز قرار دهند، حدود ۲۸۰ میلیون تومان در یک مقطع زمانی در حساب مجموع خانوار گردش می‌کند که به عنوان فعالیت اقتصادی کل خانوار لحاظ می‌شود.

به گزارش ایمنا، با توجه به افزایش تقاضا برای خرید ارز طی چند روز گذشته، خبری در فضای مجازی منتشر شد که یارانه خریداران ارز قطع خواهد شد.

کد خبر 617902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.