ورود شهرداری شهرکرد به حوزه سرمایه‌گذاری

سرپرست سابق شهرداری شهرکرد گفت: شهرداری برای نخستین‌بار به حوزه سرمایه‌گذاری وارد شده است و اکنون شش هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری آماده داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _یکشنبه پانزدهم آبان‌ماه_ در آیین تودیع و معارفه شهردار شهرکرد، اظهار کرد: شهرداری یک نهاد خدماتی مدنی است که در حدود ۳۲۲ وظیفه دارد و در هرکدام از وظایف کم‌کاری شود، نارضایتی به وجود می‌آید، البته متخلفان هیچ زمان از دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی راضی نیستند.

وی افزود: بودجه شهرداری شهرکرد از ۵۳۰ میلیارد تومان به ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، تاکنون ۹۸ میلیارد تومان پرداخت کردیم که ماهیانه در حدود ۱۵ میلیارد تومان می‌شود، درآمد اصولی ۳۵ درصد و در حدود ۲۰۰ میلیارد است که بخش عمده آن از فروش زمین به دست آمده است.

سرپرست سابق شهرداری شهرکرد با بیان اینکه فروش زمین در راستای انجام اقدامات عمرانی است، خاطرنشان کرد: شهرداری برای نخستین‌بار در سرمایه‌گذاری وارد شده است و اکنون شش هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری آماده داریم.

نجفی اضافه کرد: حدود ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از منابع استانی و ابلاغی سازمان شهرداری‌ها برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل و خرید دوربین‌های کنترل ترافیک هزینه شده است.

وی گفت: در هشت ماه گذشته، ۴۲۸ مورد عملیات توسط نیروهای آتش‌نشانی انجام شده که ۱۰۷ مورد آتش‌سوزی بوده است و برای نخستین‌بار چهار نیروی امریه در آتش‌نشانی به کار گرفته شد.

سرپرست سابق شهرداری شهرکرد افزود: اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد مقام دوم کشوری را بعد از کلان‌شهرها به خود اختصاص داده است و ۱۶ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای دریافت کرده‌ایم که ۸۰ درصد یارانه را دولت و ۲۰ درصد را شهرداری پرداخت کرده است.

نجفی اظهار کرد: حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید این اتوبوس‌ها نیاز بود که شهرداری ۲۲ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است؛ این اتوبوس‌ها به زودی وارد شهر می‌شود.

کد خبر 617376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.