برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات در کوی سنجان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از اجرای مانور امداد و نجات در یکی از ساختمان‌های کوی کوثر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن فضلی صبح امروز _یکشنبه‌ پانزدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به حادثه متروپل آبادان و پلاسکو، آماده‌سازی مجموعه‌های خدمات‌رسانی همچون آتش‌نشانی برای مقابله با چنین حوادثی ضرورت دارد، از این‌رو در هفته پدافند غیرعامل که به تازگی به پایان رسید، سناریویی تحت عنوان رزمایش بزرگ امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه طراحی شد که سه‌شنبه هفته جاری _هفدهم آبان‌ماه_ برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مانور با حضور ۲۳ دستگاه دولتی در کوی کوثر منطقه سنجان اجرا می‌شود و لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام شود تا ساکنان این منطقه بدانند هرگونه صدای انفجار به دلیل اجرای این مانور است و جای نگرانی ندارد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: بنرهای مربوط به برگزاری مانور در این محدوده نصب و مصاحبات مختلفی با رسانه انجام شده است تا نگرانی برای شهروندان به وجود نیاید.

فضلی هدف از برگزاری این مانور را ایجاد یک سازماندهی واحد در مواقع بحران دانست و تصریح کرد: چنانچه در مواقع بحران اتاق عملیات واحدی داشته باشیم و دستگاه‌های مختلف به صورت مجزا وارد صحنه حادثه شوند، می‌توان با سازماندهی واحد تصمیمات لازم جهت اعزام نیرو و سایر موارد را انجام داد تا موازی‌کاری‌هایی که در گذشته شاهد آن بودیم، تکرار نشود.

وی ادامه داد: مدیران ارشد سازمان‌ها یا نمایندگان تام‌الاختیار آنها با حضور در اتاق فرماندهی می‌توانند برای انتقال نیرو و هرگونه تجهیزات به محل حادثه، یک تصمیم واحد و مثمرثمر بگیرند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: این مانور یک عملیات پدافندی و بحران محلی است، به نحوی که با وقوع یک حریق و انفجار در ساختمان، برخی از ساکنان وحشت‌زده به سمت پشت‌بام‌ها می‌روند که موجب می‌شود چند نفری مصدوم شوند و زیر آوار بمانند.

فضلی افزود: برای همه دستگاه‌ها سناریو دستوری در این خصوص نوشته شده است که باید به انجام برسد.

کد خبر 617347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.