هوشمندترین شهر دنیا در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در آینده نزدیک میزبان شهری خودکفا به مساحت ۱۷۰۰ هکتار خواهد بود که قرار است صددرصد انرژی تولید شده در آن تجدیدپذیر باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساخت‌وساز بزرگ‌ترین شهر پایدار و هوشمند آفریقای جنوبی به‌زودی آغاز خواهد شد و بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را در خود جا خواهد داد. شهر جدید که The Parks یا "پارک‌ها" نام دارد، از نظر تأمین آب، غذا و نیرو شهری کاملاً خودکفا خواهد بود و به طور کامل از انرژی تجدیدپذیر بهره خواهد گرفت. طراحی این شهر شگفت‌انگیز را کمپانی Urb انجام داده است که در توسعه شهرهای پایدار فعالیت می‌کند، به این امید که نقش مهمی در پیشبرد اهداف توسعه پایدار جهانی ایفا کند.

شهر هوشمند جدید آفریقایی میزبان ۱۲ منطقه بزرگ خواهد بود و هزاران واحد مسکونی را در خود جا خواهد داد. علاوه بر این، مراکز آموزشی، درمانی، تفریحی، فروشگاهی و گردشگری متعددی در سراسر شهر احداث خواهد شد که نیاز ساکنان را به تردد به سایر شهرهای کشور برای برآورده کردن نیازهای خود به صفر می‌رساند. مدیران ادعا کرده‌اند که فرآیند احداث شهر به کارآفرینی برای ۴۰ هزار نفر منجر خواهد شد که این امر به سهم خود می‌تواند رونق اقتصادی را برای آن به ارمغان بیاورد و در رونق اقتصاد مدور سراسر کشور نیز نقش مهمی ایفا کند.

 هوشمندترین شهر دنیا در آفریقای جنوبی

مدیران کمپانی Urb ادعا کرده‌اند که خدمات پایداری و هوشمندسازی در شهر پارک‌ها به اندازه‌ای گسترده خواهد بود که آن را به هوشمندترین شهر دنیا تبدیل خواهد کرد.

مرکز هوشمندترین شهر دنیا را فضای سبز بزرگی به طول پنج کیلومتر فرا خواهد گرفت که از آن، مسیرهای متعددی به سمت پارک‌های شهر راه پیدا می‌کند. این چشم‌انداز پایدار، ساکنان شهر پارک‌ها را به تمام مراکز شهر از طریق تنها چند دقیقه پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا درشکه‌های برقی پیوند می‌دهد و آن‌ها را قادر به رفع تمام نیازهای خود می‌کند. هوشمندترین شهر دنیا همچنین میزبان ۳۲ کیلومتر مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خواهد بود که همین ویژگی تردد سبز را میان شهروندان ترویج خواهد داد.

 هوشمندترین شهر دنیا در آفریقای جنوبی

کد خبر 617319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.