مدیریت مطلوب توسعه‌ شهری هدف بنیادی شهرداری است

شهردار سنندج گفت: هدف بنیادی و رسالت اصلی شهرداری، مدیریت مطلوب توسعه‌ شهری و ارائه‌ خدمات کیفی به شهروندان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی کردستان که با حضور اعضای شورای شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رسالت و هدف بنیادی شهرداری، مدیریت مطلوب توسعه شهری و ارائه خدمات کیفی به شهروندان است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری با همراهی و مشارکت اعضای شورای شهر در تلاش است تا با انجام یک برنامه ریزی مدون و حرکت جهادی در راستای توسعه همه جانبه شهر گام بردارد و در این راستا نیاز به همراهی و همدلی سایر بخش ها دارد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت شهرها و روند رو به رشد شهرنشینی در جامعه ضرورت توجه ویژه به پرداختن همه جانبه به زندگی شهری همچون امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، سیاسی و حمل‌ونقل را دوچندان کرده است.

رشیدی به محدودیت‌های اعتباری و مشکلات اقتصادی در این برهه زمانی اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات و محدودیت‌های اعتباری کار در مسیر خدمت را دشوار می‌کند، اما معتقدیم با کار جهادی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت ها بیشترین خروجی را از داشته ها در مسیر خدمت شایسته به شهروندان به دست آوریم.

وی اضافه کرد: در این دوره مدیریتی با وفاق خوبی که بین شورای اسلامی شهر و عزمی که در تیم مدیریتی جوان شهرداری وجود دارد، تلاش کردیم در حرکت انقلابی نیازهای مردم را بسنجیم و براساس آن برای شهر در حوزه های مختلف برنامه ریزی کنیم.

شهردار سنندج با بیان اینکه کار در راس دستگاهی همچون اداره کل راه و شهرسازی رسالت سختی است، گفت: کار در شهرداری در این شرایط بی نهایت سخت است، شیوع کرونا و اتفاقات اخیر تاثیر بسزایی در کاهش درآمد در بخش های مختلف از جمله شهرداری داشته است.

رشیدی افزود: صنعت ساختمان در شرایط کرونایی و اتفاقات اخیر تقریباً تعطیل شده است و این روند تاثیر زیادی روی کاهش درآمد در شهرداری داشته است.

شهردار سنندج تصریح کرد: در حالی شهر سنندج به لحاظ ترافیک و غیره با مشکل مواجه است قرار است ۴۰۰ هکتار به شهر اضافه شود، اگر زیرساخت های لازم در بستر همراهی و همدلی بین دستگاهی در این راستا ایجاد نشود از نظر ترافیکی ارائه خدمات و غیره فشار به شهر خواهد آورد.

رشیدی ادامه داد: با حجم تولید مسکن که در سطح شهر وجود دارد، برای ارائه خدمات نیاز به ایجاد زیرساخت و بسترهای لازم داریم.

وی گفت: به عنوان مسئول وظیفه داریم بسترها را برای زندگی شهروندان فراهم سازیم این کار نیاز به تعامل، همدلی و همراهی بیش از پیش بین دستگاهی است.

شهردار سنندج تاکید کرد: توزیع عادلانه خدمات در شهر از اولویت های ما بوده و در این راستا مناطق حاشیه را که کمتر مورد توجه قرار داشته اند محور قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تکمیل برخی از طرح‌ها با وجود نیاز شهر چندین دهه است که ابتر مانده است، اظهار کرد: ادامه پروژه پل مردوخ به پل شیخان از سال ۷۲ تا به الان عقب مانده است و به دنبال تملک اراضی در این محدوده در راستای تکمیل این طرح هستیم.

شهردار سنندج تاکید کرد: در مجموعه شهرداری به عنوان ویترین نظام خود را وظیفه‌مند به خدمت رسانی به مردم می‌دانیم و در این راستا از هر بستری استفاده می کنیم.

رشیدی اضافه کرد: مردم بدون شک مطالبات برحقی دارند که باید پاسخ داده شود، ولی امروز رسانه های معاند با سو استفاده از این شرایط دنبال آلوده کردن فضا و از بین بردن امنیت مردم هستند.

شهردار سنندج با تاکید براینکه اقدامات لازم برای احیای بافت فرسوده باید انجام شود، گفت: در راستای پیشبرد اهداف به ویژه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری دنبال بسته های سرمایه گذاری هستیم.

رشیدی با اشاره به طلب ۲۱ هکتار خالص مسکونی شهرداری سنندج از راه و شهرسازی استان، خاطرنشان کرد: این موضوع را در سفر و زیر مطرح و دستور لازم را گرفتیم در صورت تمکین راه و شهرسازی انقلاب عظیمی در شهرداری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این ۲۱ هکتار اراضی که ارزش بیش از دوهزار میلیارد تومانی دارد پشتوانه مالی شهرداری و حق شهر و شهروندان سنندجی است که امیدواریم با نگاه ویژه در مدیریت جدید راه و شهرسازی شاهد تحقق اهداف در این حوزه باشیم.

کد خبر 616693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.