شاخص کل بر مدار صعود

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۱۰ هزار ۱۱۸ واحد به سطح یک میلیون ۲۷۹ هزار ۹۵۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد چهار هزار ۸۰ واحد در سطح ۳۶۴ هزار ۸۹۶ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز رشد ۱۰ هزار واحدی را تجربه کرد، ارزش معاملات نسبت به روز گذشته کاهش یافت و نمادهای فارس، فولاد، وامید، شستا، نوری، وبانک و فملی بیشترین تأثیر مثبت را بر روند بازار گذاشتند؛ اخباری مانند معامله بلوک فارس در روز گذشته، بیمه سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری و رشد قیمت دلار از موارد بر روند معاملات بازار سرمایه تأثیرگذار است.

در بازار فرابورس نماد بپاس بیشترین تأثیر منفی را گذاشت و نمادهای شگویا، خدیزل، زاگرس، غصین، فزر و آریا بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند؛ ارزش معاملات بازار فرابورس نیز دو هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بود و رشد ۳۹ واحدی را تجربه کرد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۱۰ هزار ۱۱۸ واحد به سطح یک میلیون ۲۷۹ هزار ۹۵۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد چهار هزار ۸۰ واحد در سطح ۳۶۴ هزار ۸۹۶ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۳۲۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۶۵

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۳۹ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۳۷۲ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۲۰۲

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۶۷

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۳ هزار ۹۷۳ و ۲۲ هزار ۳۱۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۸۶۶ و یک میلیارد ۶۹۶ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. افران

۳. شبندر

۴. همای

۵. پالایش

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. دانا

۳. شستا

۴. خودرو

۵‌. خساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. دانا

۲. وبانک

۳. وصنعت

۴. درازکح

۵. ثمسکن

بیشترین کاهش قیمت

۱. غکورش

۲. غشهد

۳. خوساز

۴. خپویش

۵. پارسیانح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۲۷۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

تحلیل: شاخص مجدد به داخل کانال بازگشت و انتظار می‌رود در هدف بعدی به سطح یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد برسد.

اخبار مهم

کاهش درآمد فروش خودرو طی مهرماه

در هفتمین ماه سال مالی ایران خودرو توانسته است فروشی برابر ۸,۸۷۵ میلیارد تومان داشته باشد. فروش هفت ماهه امسال رشد ۱۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۴۲.۷ هزار دستگاه ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۳۷.۹ هزار دستگاه بوده است.

خودرو در این ماه نیز تولید ۴۸ هزار دستگاه محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۳۷.۶ هزار دستگاه بوده است. تولید هفت ماهه امسال رشد ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۲,۰۷۶,۱۲۷ هزار ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱,۵۶۵,۳۹۷ هزار ریال استوار بوده است.

عملکرد خوب و باثبات کطبس در مهرماه

در هفتمین ماه سال مالی ذغال‌سنگ نگین ط‌بس توانسته است فروشی برابر ۳۴ میلیارد تومان داشته باشد. فروش هفت ماهه امسال رشد ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. متوسط فروش سال جاری شرکت برابر با ۲۹ میلیارد تومان گزارش شده است

در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۲۵.۴ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی جاری و گذشته اعداد ۲۱.۶ و ۲۱.۲ هزار تن بوده است. کطبس در این ماه نیز تولید ۲۴.۰ هزار تن محصول را گزارش کرده است. در سال جاری و سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۲.۱ و ۲۱.۷ هزار تن بوده است تولید هفت ماهه امسال رشد هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت به طور متوسط در سال جاری ۱۳,۳۴۵ ریال است که در ماه مورد گزارش به ۱۳,۵۲۲ ریال رسیده است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۱,۳۷۹ ریالی استوار بوده است.

حاشیه سود پایین عرضه‌کنندگان استایرن جهانی

بازار وارداتی استایرن چین سراسر هفته بی رمق و نزولی بود؛ همانطور که بدبینی از اقتصاد کلان موج میزد. به علاوه اکثر فعالان این حوزه نسبت به فعالیت‌های صنعتی کشورشان مطمئن نبودند. همچنین تحت فشار کاهش نرخ برابری یوآن در مقابل دلار تقاضا در سطح پایینی باقی ماند و خریداران به طور قابل توجهی فعالیت خاصی نداشتند. از آنجا که عرضه‌کنندگان با حاشیه سودهای پایینی مواجه خواهند بود، رغبتی برای فروش محموله‌های خود در این سطح از قیمت‌ها نخواهند. قیمت فوب کره جنوبی و سی‌اف‌آر شمال شرق آسیا با ۶۵ دلار کاهش به ترتیب در محدوده ۹۰۰ الی ۹۶۰ دلار و ۹۴۰ الی ۱۰۰۵ دلار معامله شد. همچنین سی‌اف‌آر جنوب شرقی آسیا با کاهش ۶۵ دلاری در محدوده ۹۵۵ الی ۹۹۵ دلار نوسان داشت.

بازار جهانی پلی پروپیلن

در هفته گذشته قیمت پلی پروپیلن خلیج فارس با افت ۳۸ دلاری به ۹۱۵ دلار رسید. در چین نیز قیمت‌ها افت ۵۵ دلاری را داشتند. در شرایطی که تقاضا پایین است، بازگشت برخی تولیدکنندگان از اورهال میزان عرضه را نیز افزایش داده است. از سویی محدودیت‌ها کووید ۱۹ همچنان ادامه دار است و موجب ازدحام در بنادر شده است و صادرات چین را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

قیمت پلی پروپیلن در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) و کشورهای حوزه مدیترانه شرقی (East Med) در هفته گذشته نزولی بود. قیمت پلی پروپیلن ترکیه نیز برای همه گریدها کاهشی بود. تقاضا در ترکیه بسیار ضعیف است. اروپا یک مقصد کلیدی برای محصولات پایین دستی مانند فرش است و به دلیل نگرانی‌های اقتصادی در منطقه، تقاضای قابل توجهی برای این کاربردها کاهش یافته است. تضعیف نرخ لیر، تورم بالا، کمبود ارز و سقف محدود وام‌ها قدرت خرید را در داخل ترکیه را نیز به حداقل رسانده است.

کد خبر 616207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.