کاهش انتقال زباله به جنوب شهر تهران و افتتاح مرکز MRF

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: با افتتاح نخستین مرکز MRF انتقال زباله‌ها به جنوب شهر تهران کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _‌سه‌شنبه دهم آبان‌ماه_ در یکصدودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با اشاره به افتتاح نخستین مرکز MRF در تهران، اظهار کرد: با افتتاح این مرکز و اجرای این طرح میزان انتقال زباله‌ها به جنوب شهر تهران کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: به طور قطع با تکمیل این طرح و افتتاح هفت مرکز دیگر میزان انتقال زباله‌ها به جنوب شهر تهران به کمترین حد ممکن می‌رسد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصفیه شیرابه زباله‌ها در مجموعه‌ای جداگانه انجام می‌شود و فشرده‌سازی زباله‌ها نیز در این مراکز انجام خواهد شد. به این ترتیب در موضوع مدیریت پسماند عملکرد بهتری خواهیم داشت.

وی در خصوص افزایش هزینه‌های مدیریت پسماند، افزود: با راه‌اندازی این مراکز کاهش هزینه‌ها و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی محقق می‌شود.

پیرهادی با اشاره به برنامه توسعه شهری در تهران اضافه کرد: برنامه چهار ساله توسعه شهری تهران با اصلاحیه بودجه و بودجه سال ۱۴۰۲ نباید تداخل داشته باشد، زیرا این کار باعث از بین رفتن کار تخصصی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد ورود به چهارمین برنامه توسعه شهری هستیم، اما هنوز گزارش عملکرد پایش برنامه سوم توسعه شهری تهران ابلاغ نشده است.

کد خبر 616152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.