وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد تاجیکستان شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در آئین گشایش هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان دقایقی قبل وارد دوشنبه پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایمنا، محمد مهدی اسماعیلی روز یکشنبه - ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ - با استقبال رسمی زلفیه دولت زاده وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان، محمد علی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر مسئولان ایران و تاجیک در فرودگاه دوشنبه وارد این کشور شد.

حضور در آئین گشایش هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، دیدار با مسئولان تاجیکستانی، اهالی فرهنگ و هنر و ایرانیان، رونمایی از آلبوم ۲۴ اثر نفیس خوشنویسی استاد تیموری، گشایش هفته فیلم ایران در تاجیکستان و … از جمله برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر است.

دعوت رسمی از وزیر فرهنگ ایران / برگزاری هفته فرهنگی در سه شهر تاجیکستان

به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت جمهور اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان و در پاسخ به دعوت رسمی وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان از دکتر محمد مهدی اسماعیلی، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان در شهرهای دوشنبه، خجند و باختر، با حضور هیئتی متشکل از مقامات رسمی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

در این رویداد فرهنگی که با حضور شاعران و ادیبان، گروه‌های شاهنامه خوان و نقالی، پهلوانان زورخانه ای، موسیقی و هنرمندان تجسمی و صنایع دستی برگزار می‌شود گوشه‌ای از فرهنگ و هنر کشورمان به نمایش درخواهد آمد.

برگزاری هفته فیلم ایران و رونمایی از ۲۴ اثر خوشنویسی

همزمان با برگزاری هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان، هفته فیلم ایران نیز در این کشور با نمایش فیلم‌های ایرانی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 615811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.