نکات خرید بهترین تلویزیون گیمینگ

امروزه با پیشرفت در صنعت بازی به یک نمایشگر خوب برای اجرای بازی ها نیاز داریم. اکثر برندها تلویزیون های پرچمدار خود را با ویژگی های گیمینگ تولید میکنند. خرید تلویزیون گیمینگ مناسب یکی از چالش های مهم برای گیمر ها است. علاوه بر قیمت تلویزیون گیمینگ باید به عوامل دیگری نیز هنگام خرید توجه کرد.

در این مقاله به بررسی جدیدترین تکنولوژی های تلویزیون های گیمینگ میپردازیم.

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون گیمینگ

هنگام خرید تلویزیون گیمینگ باید به برخی مشخصات تلویزیون توجه کنید. اگر گیمر هستید و از تلویزیون برای اتصال به کنسول های بازی نسل نهم استفاده میکنید بهتر است سراغ خرید تلویزیون های حرفه ای و بالا رده در هر برند بروید. از ویژگی های بارز یک تلویزیون گیمینگ پشتیبانی از درگاه HDMI نسخه 2.1 و رفرش ریت 120 هرتز است. رفرش ریت 60 هرتز هم برای تلویزیون های گیمینگ مناسب است اما نمیتوانید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

تلویزیون های گیمینگ باید از تکنولوژی VRR یا Variable Refresh Rate برای ارائه فریم ریت متغیر هنگام اتصال به کنسول بازی و کامپیوتر پشتیبانی کنند. همینطور به تکنولوژی ALLM یا Auto Low Latency Mode برای ارائه Input Lag متغیر مخصوص اتصال به کنسول بازی و کامپیوتر نیز مجهز باشند. همانطور که گفتیم تلویزیون های گیمینگ از کیفیت تصویر 4K@120Hz یا 8K@120Hz پشتیبانی میکنند. موارد گفته شده جزو موارد ضروری است که هنگام خرید تلویزیون گیمینگ باید به آن توجه کنید. در ادامه به بررسی جدیدترین فناوری های گیمینگ در تلویزیون ها میپردازیم.

جدیدترین فناوری تلویزیون های گیمینگ 2022 ال جی

ال جی تلویزیون های خود را در مدل های مختلفی تولید میکند. تلویزیون های گیمینگ ال جی از صفحه نمایش نانوسل، اولد و QNED با کیفیت تصویر 4K و 8K پشتیبانی میکنند. تمام تلویزیون های گیمینگ این برند از درگاه HDMI 2.1، رفرش ریت 120 هرتز، فناوری ALLM، VRR و تاخیر ورودی پایین برخوردارهستند. ال جی تلویزیون های گیمینگ جدید خود را به حالت HGIG برای نمایش بهتر محتوای HDR در زمان بازی مجهز کرده است. حال به بررسی جدیدترین فناوری در تلویزیون های گیمینگ 2022 ال جی میپردازیم.

فناوری AI Game Sound

فناوری AI Game Soundدر تلویزیون گیمینگ ال جی صدای تلویزیون را به صورت هوشمند تنظیم میکند. این فناوری با توجه به محتوای بازی، بهترین حالت صدا را انتخاب میکند تا تجربه فوق العاده ای از بازی های مورد علاقه خود را به دست آورید.

فناوری GameGenre PQ

فناوری GameGenre Practical Intelligence که به اختصار آن را GameGenre PQ می نامیم از جدیدترین تکنولوژی های تلویزیون های گیمینگ برند ال جی در سال 2022 است. این فناوری به صورت پیشفرض ژانر بازی را انتخاب میکند تا تجربه بهتری از هر بازی را روی تلویزیون های ال جی به دست آورید.

جدیدترین فناوری تلویزیون های گیمینگ سامسونگ

تلویزیون های گیمینگ سامسونگ نیز از فناوری های گیمینگ برخوردار هستند. سامسونگ هر ساله تلویزیون های گیمینگ خود را با ویژگی های جدیدی روانه بازار میکند. بهترین تلویزیون های گیمینگ سامسونگ را میتوان تلویزیون های QLED نامید. این تلویزیون ها مجهز به پورت HDMI 2.1 هستند و کیفیت تصویر 4K@120Hz و 8K@120Hz را مانند سایر تلویزیون های مخصوص بازی ارائه میدهند. فناوری VRR، ALLM، AMD Freesync، Game Motion Plus و ... از فناوری های پرکاربرد در تلویزیون های گیمینگ برند سامسونگ هستند.

فناوری Motion Xcelerator Turbo

تلویزیون های گیمینگ جدید سامسونگ از فناوری Motion Xcelerator Turboپشتیبانی میکنند. این فناوری با خاموش کردن نور پس زمینه باعث میشود تا صحنه ها بدون لرزش نمایش داده شوند. بنابراین تصاویر صاف و روان پخش میشوند و از تاری آنها جلوگیری خواهد شد. این فناوری مخصوصا هنگام بازی سریعترین صحنه ها را با سرعت استثنایی نمایش میدهد.

ویژگی Super Ultrawide GameView و منوی Game Bar

کنسول های بازی از رزولوشن های مختلفی پشتیبانی میکنند. اگر کنسول بازی شما از ویدیوهایی با نسبت تصویر 21:9 و32:9 پشتیبانی میکنند، میتوانید با فعال کردن تنظیمات مربوط در قسمت Game Bar به راحتی قالب جدید ویدیو را برای پخش انتخاب کنید. تلویزیون مخصوص بازی سامسونگ در مدل های جدید دارای ویژگی Super UltraWide GameView است و میتوانید با تنظیم کردن رزولوشن و نسبت تصویر هنگام بازی تجربه ای فوق العاده را از بازی روی تلویزیون رقم بزنید.

جدیدترین فناوری تلویزیون های گیمینگ سونی

تلویزیون های گیمینگ سونی با صفحه نمایش ال ای دی، مینی ال ای دی و اولد و با کیفیت تصویر 4K و 8K تولید میشوند. تلویزیون گیمینگ سونی دارای درگاه HDMI 2.1 با رفرش ریت 120 هرتز است. این تلویزیون از فناوری های VRR و ALLM پشتیبانی میکند و باعث میشود هنگام اتصال تلویزیون به کنسول های بازی مانند PlayStation، Xbox یا Nintendo Switch میزان Input Lag به حداقل برسد و شما با دقت بیشتری بازی کنید.

قابلیت Auto HDR Tone Mapping

قابلیت Auto HDR Tone Mapping در تلویزیون های گیمینگ جدید سونی به کار رفته است. سونی از این فناوری برای نمایش دقیق تر جزییات در بازی های HDR هنگام اتصال به پلی استیشن 5 به تلویزیون استفاده میکند. به همین دلیل جزییات و کنتراست تصویر دقیقی را در بازی های HDR شاهد خواهید بود.

حالت Genre Picture Mode

حالت Genre Picture Mode یکی از جدیدترین فناوری ها در تلویزیون های گیمینگ است. این تکنولوژی قابلیت تشخیص خودکار اتصال کنسول بازی PS5 به تلویزیون را دارد. بنابراین با اتصال پلی استیشن به تلویزیون، آن را به حالت Game Mode میبرد تا لذت بازی برای شما افزایش یابد.

قیمت تلویزیون گیمینگ

قیمت تلویزیون های گیمینگ بسته به برند، نوع صفحه نمایش، کیفیت تصویر و ... متفاوت است. برای خرید تلویزیون گیمینگ نیاز به صرف هزینه زیاد نیست. در صورتی که به صورت عادی از تلویزیون برای بازی استفاده میکنید با پرداخت هزینه ای معقول می توانید نسبت به خرید جدیدترین تلویزیون های گیمینگ اقدام کنید. اما به صورت کلی قیمت تلویزیون های گیمینگ نسبت به تلویزیون های معمولی گران تر است. در صورتی که گیمر هستید و به صورت حرفه ای بازی میکنید باید سراغ خرید تلویزیون های بالارده در هر برند بروید. قیمت تلویزیون های گیمینگ پرچمدار گران است و باید هزینه بیشتری را صرف خرید تلویزیون مخصوص بازی کنید.

سخن آخر:

در این مقاله سعی کردیم جدیدترین تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون های گیمینگ ال جی، سونی و سامسونگ را معرفی کنیم. شما در سایت دی جی بانه میتوانید آخرین قیمت جدیدترین تلویزیون های گیمینگ را مشاهده کنید. همچنین میتوانید نسبت به خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ با گارانتی معتبر اقدام فرمایید و هزینه آن را درب منزل و پس از تست کالا پرداخت نمایید.

کد خبر 615456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.