ذوب‌آهن - نفت مسجدسلیمان/ سلاطین تساوی به‌هم رسیدند

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و نفت مسجدسلیمان، عصر امروز _جمعه ششم آبان‌ماه_ در چارچوب هفته یازدهم رقابت‌های لیگ‌برتر در ورزشگاه فولادشهر مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز _جمعه ششم آبان‌ماه_ از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه خالی از تماشاگر فولادشهر برابر یکدیگر یازدهمین مصاف فصل لیگ‌برتر فوتبال ایران را به نمایش خواهند گذاشت.

آمار و ارقام تقابل‌های ذوب‌آهن - نفت مسجدسلیمان

تقابل تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نفت مسجدسلیمان آخرین بازی هفته یازدهم لیگ‌برتر به‌شمار می‌رود و پس از آن، لیگ‌برتر به‌مدت بیشتر از یک‌ماه به‌دلیل اردوی تیم‌ملی و رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تعطیل خواهد شد.

ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان تاکنون ۱۰ بار در تاریخ لیگ‌برتر به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که ماحصل آن، دو برد برای ذوب‌آهن و یک پیروزی برای نفت مسجدسلیمان بوده است، اما نکته جالب‌توجه تساوی این دو تیم در هفت بازی دیگر بوده که رقم بسیار عجیبی به‌حساب می‌آید.

گاندوهای اصفهانی در خانه یک‌بار به پیروزی رسیده‌اند، یک‌بار برابر نفت‌چی‌های مسجدسلیمانی متحمل شکست شدند و سه بازی نیز برنده‌ای نداشته است؛ در مجموع ۱۰ دیدار دو تیم نیز ۱۸ گل ردوبدل شده که ۱۰ گل سهم سبزپوشان اصفهان و هشت گل سهم مسجدسلیمانی‌ها بوده است.

زمان جداشدن از نیمه‌دوم جدول فرا رسیده

اوضاع ذوب‌آهن در جدول این‌فصل نسبت به نیم‌فصل اول سال گذشته تا حدودی بهتر بوده است، اما کماکان شرایط به‌ضرر شاگردان مهدی تارتار پیش می‌رود؛ گاندوها فصل را با ۶ تساوی پیاپی آغاز کردند و بالاخره برابر پیکان کابوس ناکامی در کسب پیروزی برایشان به خط‌پایان رسید، اما ذوبی‌ها دوباره مقابل نساجی متوقف شدند و در دو بازی گذشته نیز برابر استقلال و گل‌گهر مدعی‌های قهرمانی در لیگ‌برتر دو شکست حاصل کارشان بوده است.

ذوب‌آهن گرچه در بازی‌های ابتدایی فصل ترسو بازی می‌کرد، اما باز هم لایق پیروزی‌های بیشتر و شکست‌های کمتری بود؛ به‌حدی شاگردان تارتار بدشانس بوده‌اند که استفاده از جمله "اشتباهات داوری علیه ذوب‌آهن" دیگر کلیشه‌ای و تکراری شده که البته در این ماجرا حق را باید به ذوب‌آهن داد.

در تقابل ذوب‌آهن با نساجی در هفته هشتم، گل سالم آن‌ها به اشتباه مردود اعلام شد و هفته گذشته نیز علیرضا علیزاده هافبک گل‌گهر باید از زمین مسابقه اخراج می‌شد؛ ضمن اینکه علاوه‌بر اشتباهات داوری، اشتباهات فردی بازیکنان ذوب‌آهن نیز بلای‌جانشان بوده است. شاگردان تارتار در بازی مقابل تراکتور دقیقه ۹۸ پیروزی را با تساوی عوض کردند، در برابر ملوان از پیروزی خود محافظت نکردند و دو شکست اخیرشان به‌خاطر اتفاقات بچه‌گانه مانند گل‌به‌خودی دقیقه ۹۲ بوده است.

باتوجه به نیاز مبرم ذوبی‌ها به پیروزی در بازی امروز به‌نظر می‌رسد تارتار با تمام توان و کاملاً هجومی بازیکنانش را به زمین خواهد فرستاد؛ گاندوها هم‌اکنون با ۱۰ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول قرار گرفته‌اند و در صورت کسب پیروزی می‌توانند موقتاً چهار پله در جدول صعود کنند.

مشکلات غیرفوتبالی مسجدسلیمانی‌ها دلیل ناکامی‌های اخیر

در طرف مقابل مشکل عمده نفت مسجدسلیمان را باید بی‌پولی و نابسامانی در مدیریت بدانیم؛ مسجدسلیمانی‌ها فصل بیست‌ودوم را با پیروزی برابر مس کرمان استارت زدند؛ برابر هوادار متوقف شدند، به پیکان باختند و از استقلال پرقدرت یک‌امتیاز گرفتند و دربی نفتی‌ها را به‌سود خود به‌پایان رساندند.

پس از پایان پنج هفته با عملکردی سینوسی و قابل قبول تیره‌روزی‌های شاگردان مهاجری آغاز شد؛ شکست در چهار بازی پیاپی مقابل پرسپولیس، نساجی، گل‌گهر و تراکتور با دریافت ۱۳ گل، فاجعه‌بارترین هفته‌ها را برای نفتی‌ها رقم زد. مسجدسلیمانی‌ها البته در بازی هفته گذشته برابر مس رفسنجان به یک‌امتیاز رسیدند تا حداقل باخت‌های متوالی‌شان قطع شود.

نفت مسجدسلیمان یک‌پیروزی از ذوب‌آهن بیشتر دارد، اما با یک‌امتیاز کمتر در رده چهاردهم جدول جا خشک‌کرده و به‌دنبال فرار از منطقه سقوط است؛ مشکلات مسجدسلیمانی‌ها به‌حدی عجیب پیش می‌رود که حتی آنان یک‌پزشک ثابت برای رسیدگی به وضعیت بازیکنانشان ندارند و همین باعث شده هفته به هفته مصدومان این تیم بیشتر شوند.

داستان زمانی باورنکردنی‌تر می‌شود که معاون فرهنگی باشگاه به‌همراه یک‌لیدر به‌قصد دعوا در تمرین هفته گذشته نفت مسجدسلیمان حاضر می‌شوند و بر سر کاپیتان با رضا مهاجری، سرمربی این تیم و چند بازیکن درگیری و جنجال به‌پا می‌کنند؛ مسئله‌ای که قطعاً در شان یک باشگاه لیگ‌برتری نیست و همین می‌شود که نفت مسجدسلیمان باوجود عملکرد فنی خوب چهار هفته متوالی با شکست مواجه می‌شود.

آخرین بازی ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان فصل گذشته در ورزشگاه فولادشهر، اولین و آخرین پیروزی نفتی‌ها برابر گاندوهای اصفهانی را رقم زد؛ البته در همان بازی نیز تک‌گل مسجدسلیمان در موقعیت آفساید به‌ثمر رسید و سر همان ماجرا کمک‌داور چند جلسه محروم شد؛ جالب‌تر اینکه آن‌گل در ابتدا توسط داور وسط مردود اعلام شد اما کمک‌داور گل را سالم اعلام کرد تا نتیجه آن بازی به‌سود میهمان باشد.

کد خبر 615214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.