ترکیب احتمالی استقلال برابر هوادار

نفرات ابتدایی تیم فوتبال استقلال پیش از شروع دیدار آبی‌ها در هفته یازدهم لیگ‌برتر برابر هوادار تهران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال استقلال و هوادار تهران از ساعت ۱۶ امروز _جمعه ششم آبان‌ماه_ در ورزشگاه پاس‌قوامین، در چارچوب هفته یازدهم رقابت‌های لیگ‌برتر ایران، جام خلیج‌فارس برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد تا آخرین دیدار فصل قبل از تعطیلی لیگ‌برتر به‌دلیل جام‌جهانی را با نتیجه‌ای دلخواه به پایان برسانند.

از همین‌رو در ادامه ترکیب تیم فوتبال استقلال برابر هوادار تهران را خط به خط بررسی خواهیم کرد:

گلری جز حسینی درون دروازه آبی‌ها نمی‌ایستد

سیدحسین حسینی کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران در فصل جاری، در تمام ۱۰ هفته گذشته درون قفس‌توری آبی‌های پایتخت‌نشین قرار گرفته و قابل قبولی را نیز از خود ارائه داده است؛ البته وضعیت وی نسبت به سال گذشته بهتر نبوده اما به‌تنهایی مقصر تفاوت شرایط در طول ماه‌های اخیر نیست. ۱۰ دیدار، ۶ گل‌خورده و ثبت ۴ کلین‌شیت، آماری است که حسینی به‌دنبال افزایش آن در جدال برابر تیم جوان ساکت الهامی خواهد بود.

آیا تفاوتی در خط‌دفاعی خواهیم دید؟

طبق تجربه و شناختی که تا پایان هفته دهم از تفکرات ریکاردو ساپینتو به‌وجود آمده، این مربی پرتغالی اعتقاد چندانی به سیستم چرخشی و استفاده از تعداد زیادی بازیکن ندارد و با نشان‌کردن چند بازیکن خاص، در بازی‌های مختلف بنا بر شرایط و حساسیت مسابقه به آنان میدان می‌دهد؛ در قلب خط‌دفاعی رافائل سیلوا هر ۱۰ بازی گذشته فیکس بوده و عارف غلامی فقط در یک‌بازی حضور نداشته که جایگزینش محمدحسین مرادمند بوده است؛ در سمت چپ و راست نیز جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی هرکدام ۹ بار برای آبی‌ها به‌میدان رفته‌اند و صالح حردانی به‌عنوان دفاع‌راست ۶ بازی به‌ثبت رسانده است. ضمن اینکه ساپینتو از کوین یامگا مهاجم رونده و سرعتی تیمش به‌عنوان یک آچارفرانسه در پست دفاع‌راست نیز به‌طور جدی و ویژه‌ای بهره می‌برد.

خط قابل پیش‌بینی در استقلال

اینکه خط‌میانی تیم فوتبال استقلال قابل پیش‌بینی است چند دلیل کاملاً واضح دارد؛ ساپینتو یک مربی وسواسی است و به‌راحتی به ترکیب اصلی‌اش دست نمی‌زند؛ دوم اینکه آبی‌ها در خط‌میانی بازیکنان متعددی دارند اما معدود بازیکنانی وجود دارند که با آمادگی کامل بتوانند این‌روزها برای استقلال به‌میدان بروند و نتایج بازی‌ها را با توانایی‌هایشان دست‌خوش تغییر کنند؛ مهدی مهدی‌پور و روزبه چشمی به‌همراه آرش رضاوند به‌خوبی و با بهترین کیفیت خواسته‌های ساپینتو را در زمین بازی اجرا می‌کنند و همین مسئله کافی است تا شاهد حضور این سه هافبک خوش‌نقش و باتجربه در اکثر بازی‌های استقلال باشیم.

آخرین فرصت مهاجمان برای اثبات خود به آقای سرمربی

استقلال پیش از شروع فصل به‌حدی مهاجم داشت که حدس زده می‌شد در هر بازی به‌دلیل عملکرد فوق‌العاده آن‌ها در گلزنی، ساپینتو کار سختی برای انتخاب مهاجمان اصلی در بازی‌های لیگ‌برتر داشته باشد. اما به گونه‌ای مهاجمان آبی‌ها ضعیف کار کردند که در چند بازی پیاپی حتی شوت در چارچوب نیز به‌ثبت نرسانده بودند؛ رفته‌رفته شرایط بدتر شد، آرمان رمضانی به‌دلیل مصدومیت از تیم فاصله گرفت، سجاد شهباززاده اعتماد ساپینتو نسبت به خودش را از دست داد و امیرارسلان مطهری فرصت بازی‌کردن و نمایش عملکردش را پیدا نکرد. ساپینتو روی پیمان بابایی به‌عنوان مهاجم هدف، مهدی قایدی و محمد محبی در نقش وینگرها حساب ویژه‌ای باز کرد و پاشنه خط‌حمله‌اش را روی این سه نفر تنظیم می‌کند.

ترکیب تیم فوتبال استقلال مقابل هوادار

سیدحسین حسینی، ابوالفضل جلالی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، محمد محبی، مهدی قایدی، پیمان بابایی

کد خبر 615211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.