ساپینتو: داوران با استقلال صادق نبوده‌اند/ سبک بازی حریفان مایه تاسف است

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: روزی که به استقلال آمدم به هواداران قول دادم برایشان قهرمانی‌های زیادی کسب می‌کنم، اما داوران با گرفتن شش‌امتیاز در لیگ‌برتر شرایط را برایمان دشوار کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ریکاردو ساپینتو، پیش از تقابل تیم فوتبال استقلال برابر هوادار تهران در چارچوب هفته یازدهم رقابت‌های لیگ‌برتر در یک کنفرانس‌خبری، اظهار کرد: قبل از اینکه درباره بازی پیش رو صحبت کنم، درباره جریمه خودم صحبت می‌کنم. من از این بابت ناراحت هستم و لایق این مسئله نبودم، با این رأی مأیوس شدم و احساس می‌کنم صداقت و جدیتی وجود نداشت، قرار بود که صحبت کنیم و صحنه‌هایی که دیدیم چیزی در آن‌ها وجود نداشت. بیشتر از زمان جلسه کمیته انضباطی ماندیم و آن‌ها هم تأیید کردند که تحریک شدید و جریمه هم تعلق نمی‌گیرد، اما دو بازی محروم و به جریمه نقدی محکوم شدم. چه اتفاقی افتاد که وقتی از جلسه بیرون رفتم، به من گفتند که نتیجه جلسه این شده است و به من گفتند صحبت نکن؟ این مسئله واقعاً قابل باور نیست و لایقش نبودم، زمانی که روی یک نفر دست می‌گذارند، تاثیرش برای همه است.

وی در خصوص عملکرد داوران در بازی‌های استقلال تا پایان هفته دهم، افزود: تا کجا می‌خواهند این‌طور رفتار کنند و چه زمانی می‌خواهند با ما صادق باشند؟ هر بازی از ما امتیاز می‌گیرند. ما با تیم‌هایی بازی کردیم که دفاع می‌کنند؛ فرصت‌های زیادی ایجاد کردیم و لایق این هستیم که صداقت را ببینیم. می‌خواهم بپرسم چرا اشتباهات بزرگ را در بازی‌های ما انجام می‌دهند؟ وقتی به استقلال آمدم، به هواداران قول دادم که سه قهرمانی برای استقلال بیاورم چون تیمی مثل استقلال، سپاهان یا پرسپولیس، احترامی از طرف داوران دارند. من فقط صداقت می‌خواهم ولی چیزی از آن‌ها ندیدم. اگر داوران با ما صادق بودند، شش امتیاز بیشتر داشتیم. بازی‌های ما مقابل حریف‌ها سخت است و تیم‌ها خوب هستند و اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم، خیلی بد خواهد شد. این حقیقت است و اگر پنالتی‌ها را برای ما می‌گرفتند، شکاف بزرگی پیش می‌آمد. تیم‌های دیگر می‌توانند درباره مشکل خود صحبت کنند، اما من درباره تیم خود حرف می‌زنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به محل برگزاری دیدار سوپرجام، تصریح کرد: دو فینال در پیش داریم، اولی برابر هوادار و دومی مقابل نساجی. درخصوص بازی سوپرجام، تصمیمی گرفته شده است که نمی‌توانم بفهمم چه اتفاقی رخ داده است. استادیوم‌های خوبی داریم و اگر آزادی ورزشگاه بی‌طرفی نیست، ورزشگاه تیم‌های فولاد، سپاهان و ورزشگاه امام رضا (ع) یا استادیوم تراکتور، ورزشگاه‌های خوبی هستند. احترام زیادی برای کرمان قائل هستم، اما این بازی یک فینال است و برای بازی کردن در مسابقه فینال، یک استادیوم خوب نیاز است.

ساپینتو اضافه کرد: استادیوم کرمان هموار نیست و برای تیمی مثل ما که شرایط خودش را دارد، مطمئناً در آن بازی و در آن استادیوم شکست می‌خوریم. بازی کردن در زمینی که هموار نیست، اصلاً مورد تأیید نیست. این تصمیمی است که علیه ما گرفته شده، امیدوارم کرمان روی زمین چمن خود کار کند. همچنین امیدوارم فینال خوبی را در پیش داشته باشیم نه اینکه به‌خاطر کیفیت زمین، شاهد شرایط خوبی نباشیم. همان‌طور که به هواداران قول دادم، ما خواهیم جنگید. نمی‌توانم قولی به هواداران بدهم چون از دست دادن شش امتیاز در لیگ و انتخاب این استادیوم علیه ما است، اما هرچقدر تلاش کنند که با ما بد باشند، اتحاد خود را داریم و متحدتر خواهیم بود و امیدوارم در آینده تصمیم‌های درست‌تری ببینیم، اما تا الان این احساس به من دست نداده است.

ساپینتو درخصوص تیم هوادار، خاطرنشان کرد: تیم خوبی است و مربی خوبی دارد، با این تیم بازی دوستانه داشته‌ایم؛ این تیم روند خوبی داشته و بهتر شده است. هوادار سیستم ترکیب خود را عوض کرده است. بازیکنان سرعتی در خط حمله دارند و باید مواظب این بازیکنان باشیم. یک بازی دشوار در پیش داریم، در استادیوم پاس بازی می‌کنیم و به پیروزی در این بازی نیاز داریم. امیدوارم داوران هم در این بازی قضاوت خوبی داشته باشند.

وی در خصوص تاکتیک تیمش مقابل تیم‌هایی که دفاعی بازی می‌کنند، گفت: متأسفم که این تیم‌ها با اصول ما که برای قهرمانی می‌جنگیم، بازی نمی‌کنند. دوست دارم حریف مثل پرسپولیس و سپاهان بازی کند، اما این‌طور بازی نکرده‌اند. شاید فوتبال خوب را در ادامه در پیش بگیرند اما من چنین چیزی را فعلاً ندیده‌ام. من به این شیوه که دو اتوبوس پارک می‌کنند، احترام می‌گذارم؛ هر مربی‌ای ایده خودش را دارد. ما دوست داریم این شیوه مقابل تیم‌های دیگر هم اعمال شود اما آنطور که مقابل ما دفاع می‌کنند، مقابل تیم‌های دیگر دفاع نمی‌کنند. من شیوه خودم را مقابل تیم‌های دیگر هم انجام می‌دهم. ما باید سخت کار کنیم و کار سختی در پیش داریم. اگر نتوانیم در لحظات مشخص گلزنی کنیم و داوران هم پنالتی نگیرند، کار سخت‌تر می‌شود. ما باید کارآمدتر ظاهر شویم و باید روی تمام‌کنندگی‌ها کار کنیم و روی آن هم داریم کار می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به موفق نبودن مهاجم‌های تیمش در امر گلزنی، تاکید کرد: روی این مسئله کار می‌کنیم، به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهیم که در هر بازی گلزنی کنند. من به بازیکنانی همچون ارسلان مطهری که کمتر بازی کردند هم فرصت دادم. رمضانی هم که مصدوم است. ما سعی می‌کنیم به مهاجمان خود اعتماد به‌نفس دهیم؛ شهباززاده، شماره ۹ تیم من نیست و همچنین پیمان بابایی، بازیکن داخل محوطه جریمه نیست و در عمق توپ می‌خواهد. ارسلان مخلوطی از دو بازیکن قبلی است؛ آرمان تنها شماره ۹ تیم من است. بازیکنان سخت تلاش می‌کنند و من هم به آن‌ها اعتقاد دارم.

ساپینتو در خصوص شرایط روحی و روانی بازیکنان تیمش با توجه به حواشی پیش‌آمده برای خودش، اظهار کرد: آمادگی بیشتری پیدا کردم که تحریک نشوم؛ مشکلاتی‌که من با دستیار مربی تیم‌های دیگر داشتم، باعث می‌شود دقت بیشتری داشته باشم. نباید تحریک شوم، حتی اگر من احساساتی می‌شوم روی بازی تمرکز دارم. سعی خواهم کردم بیشتر روی این مسئله توجه داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که بازیکنان ملی‌پوش استقلال را در آستانه بازی سوپر جام، در اختیار کارلوس کی‌روش و تیم‌ملی قرار می‌دهد یا خیر، گفت: با سرمربی تیم‌ملی همه‌جوره همکاری خواهم کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال به مصدومان و غایبان تیمش اشاره کرد و افزود: همه‌چیز خوب است و برای فردا مشکلی نداریم، تنها محمدحسین زواری و آرمان رمضانی را در اختیار نداریم، بقیه بازیکنان نیز آماده هستند.

ساپینتو درخصوص شرایط فنی آبی‌های پایتخت، خاطرنشان کرد: من با تیم خوشحال هستم. بعضی وقت‌ها یک بازیکن خوب است، یک بازیکن خوب نیست. بازیکنان دوست دارند همیشه خوب بازی کنند. کیفیت تیم در وسط و سمت چپ عالی است و باید روی تمام‌کنندگی کار کنیم.

وی با اصلاح این صحبت‌های خود که گفته بود "اگر کیفیت زمین مسابقه سوپرجام بد باشد، بازی را می‌بازیم، " اظهار کرد: تصمیمی درباره بازی سوپرجام مطرح شد که برای ما خوب نیست. اگر زمین مسابقه خوب نباشد، برای ما خوب نخواهد بود و فرصت کمتری پیش می‌آید.

کد خبر 615159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.