آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی کشور آرژانتین

فرهنگ مردم آرژانتین و فوتبال به هم گره خورده است و بخشی بزرگی از فرهنگ عامه مردم را بازی فوتبال تشکیل داده که باعث شده چهره‌های ماندگاری مثل دیگو مارادونا و لیونل مسی وارد عرصه فوتبال شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرژانتین یکی از بزرگان فوتبال در دنیاست و به فوتبال بی‌رقیب و استوره‌های بی‌نظیرش شهرت دارد. اتحادیه فوتبال آرژانتین در سال ۱۸۹۳ در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین بنیان‌گذاری شد.

فرهنگ مردم آرژانتین و فوتبال به هم گره خورده است و بخشی بزرگی از فرهنگ عامه مردم را بازی فوتبال تشکیل داده که باعث شده چهره‌های ماندگاری مثل دیگو مارادونا و لیونل مسی وارد عرصه فوتبال شوند.

فوق العاده ترین جاذبه های توریستی کشور آرژانتین | مجله جاذبه ها

معرفی کشور آرژانتین

آرژانتین کشوری در آمریکای‌جنوبی بوده و پایتخت آن بوئنوس آیرس است. زبان رسمی دفاکتوی این کشور اسپانیایی و جمعیت آن طبق آخرین آمار ۴۵ میلیون و ۸۰۹ هزار نفر است و واحد پول آن، پزوی آرژانتین نام دارد. کشور آرژانتین پس از برزیل دومین کشور آمریکای جنوبی و در بین کشورهای جهان هشتمین کشور از لحاظ وسعت است. آرژانتین سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را دارد و سطح زندگی در آن بالا است. ۹۷ درصد از جمعیت آرژانتین اروپایی‌تبار هستند که بیشترشان از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی هستند. ۹۲ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۱٫۹ درصد مسلمان و بقیه بی‌دین یا پیرو ادیان دیگر هستند.

تیم ملی فوتبال آرژانتین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه فوتبال آرژانتین

آغاز رسمی فوتبال در آرژانتین به سال ۱۸۹۳ باز می‌گردد. فوتبال در آرژانتین‌هم برای اولین بار فوتبال توسط ملوانانی که به ریودولاپلاتا سفر کرده بودند، بین مردم شناخته شد. ملوانان بریتانیایی در این منطقه مدرسه ساختند و باشگاه‌های فوتبال تشکیل دادند، با گذشت زمان مدارس فوتبال در سراسر کشور آرژانتین گسترش پیدا کرد و مردم به فوتبال علاقه‌مند شدند. بسیاری از مدارس انگلیسی فوتبال که آن زمان تأسیس شده بود مثل مدرسه فوتبال نیولز اولد بویز یا مدرسه فوتبال بانفیلد همچنان در آرژانتین فعال هستند.

نخستین مسابقه رسمی تیم ملی فوتبال آرژانتین در سال ۱۹۰۱ مقابل اروگوئه در مونته ویدئو بود که با پیروزی سه بر دو آرژانتین به پایان رسید. آرژانتین تاکنون در ۱۶ جام جهانی حضور داشته است و موفق شده در پنج فینال جام جهانی حاضر باشد که حاصل آن دو عنوان قهرمانی برای این کشور است.

آرژانتین در جام جهانی فوتبال، در سال‌های ۱۹۷۸ (به عنوان میزبان) و ۱۹۸۶ قهرمان شده است. این تیم همراه با برزیل، اسپانیا و آلمان تیم‌هایی هستند که در خارج از قاره خود به قهرمانی جام‌جهانی رسیده‌اند. آرژانتین همچنین در مسابقات کوپا آمریکا (۱۴ بار)، المپیک (۲ بار) و جام کنفدراسیون‌ها به قهرمانی رسیده‌است. آرژانتین به همراه فرانسه دو تیمی هستند که در سه جام معتبر فوتبال (جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها و المپیک) قهرمان شده‌اند.

آخرین خبر | آشنایی با تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی روسیه

تیم ملی فوتبال آرژانتین

تیم ملی آرژانتین به ارزش ۶۰۸ میلیون پوند یکی از بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های جهان است که دو دوره توانسته مقام قهرمانی جام جهانی را به‌دست آورد. تیم آرژانتین با ۱۷۲۵ امتیاز، جایگاه ششمین تیم برتر جهان را دارد. لقب‌های تیم ملی فوتبال آرژانتین سفید و آبی‌آسمانی‌ها و آلبی‌سلسته است. لباس اول این تیم سفید و آبی آسمانی و لباس دوم آبی تیره است. رقبای دیرینه آرژانتین در دنیای فوتبال با توجه به رویدادهای تاریخی، آلمان، برزیل، اروگوئه و انگلستان هستند. تیم آرژانتین با هدایت لیونل اسکالونی یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ به‌شمار می‌رود و امید زیادی برای قهرمانی این تیم وجود داد. جام جهانی ۲۰۲۲ احتمالاً آخرین جام جهانی مسی خواهد بود.

واکنش مسی به درگذشت سرمربی سابق آرژانتین - ورزش سه

بهترین مربی‌های تیم ملی آرژانتین

  • لوئیس منوتی: لوئیس منوتی که بعد از جام جهانی ۱۹۷۴ هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده گرفت یکی از تأثیرگذارترین مربیان تیم ملی کشور آرژانتین است. لوئیس منوتی مربی تیم ملی فوتبال ژاپن در جام جهانی فوتبال ۱۹۷۸ بود. او برنده جایزه بهترین سرمربی کوپا دل‌ری شد. دلیل شهرت این مربی، تأثیر بسیار زیاد او روی فلسفه فوتبال فدراسیون آرژانتین و تغییرات زیادی است که در این تیم به‌وجود آورد. این مربی اولین کسی بود که توانست تیم ملی آرژانتین را قهرمان کند.
  • آلفیو باسیله: آلفیو باسیله سال ۱۹۳۴ در باهیا بلانکا دنیا آمد. شهرت این مربی به‌دلیل این بود که زمان مربی‌گری آرژانتین توانست به جام جهانی ۱۹۹۴ راه‌یابد. سال ۱۹۹۱ باسیله عنوان مربی سال آمریکای جنوبی را به‌دست آورد. او سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ به‌عنوان سرمربی قهرمان کوپای آمریکا انتخاب شد و یکی از مربیان برنده جام سودآمریکانا بود.
  • آلخاندرو سابه‌یا: آلخاندرو سابه‌یا بعد از حذف آرژانتین در مسابقات کوپا جای سرخیو باتیستا نشست و توانست آرژانتین را در جام جهانی ۲۰۱۴ نایب‌قهرمان کند. دلیل اهمیت این نایب قهرمانی برای آرژانتین این بود که تیم آرژانتین بعد از ۲۴ سال توانست به دیدار نهایی جام جهانی فوتبال برسد. سابه‌یا یکی از سرمربیان برنده جام لیبرتادورس است.

بایننس اسپانسر تیم ملی فوتبال آرژانتین شد | آسان بیت کوین

افتخارات تیم ملی آرژانتین

  • قهرمانی دو دوره جام جهانی ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶
  • نایب قهرمان جام جهانی در سه دوره ۱۹۳۰، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴
  • قهرمانی ۱۵ دوره مسابقات کوپا آمریکا
  • نایب قهرمانی ۱۴ دروه مسابقات کوپا آمریکا
  • مقام سوم پنج دوره مسابقات کوپا آمریکا
  • قهرمان جام کنفدراسیون‌ها سال ۱۹۹۲
  • نایب قهرمانی دو دوره مسابقات جام کنفدراسیون‌ها در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۵
  • مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸
  • مدال نقره بازی‌های المپیک تابستانی در سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۹۶

قهرمانی آرژانتین در جام جهانی

جام جهانی فوتبال ۱۹۷۸ به میزبانی آرژانتین برگزار شد. آرژانتین توانست اولین عنوان بین‌المللی خود را بعد از پیروزی مقابل تیم هلند به‌دست آورد. در این تورنمنت آرژانتین در گروه الف تیم مجارستان را با نتیجه دو بر یک شکست داد و در بازی بعدی توانست با نتیجه یک بر دو فرانسه را شکست دهد. در بازی سوم آرژانتین با نتیجه یک بر صفر از ایتالیا شکست خورد. آرژانتین در بازی بعدی خود لهستان را شکست داد و با یک تساوی مقابل برزیل به مصاف پرو رفت. تیم پرو با نتیجه ۶ بر صفر از آرژانتین شکست خورد و در بازی آخر آرژانتین با نتیجه یک بر سه هلند را شکست داد و یکی از مهم‌ترین نتایج تاریخ خود را در سال ۱۹۷۸ ثبت کرد.

جام جهانی ۱۹۸۶ به میزبانی مکزیک برگزار شد و آرژانتین در این مسابقات توانست دومین مقام قهرمانی خود را کسب کند. در این بازی‌ها آرژانتین با کره جنوبی، بلغارستان و ایتالیا هم‌گروه بود. آرژانتین یک بر سه کره جنوبی و دو بر صفر بلغارستان را شکست داد و همراه با ایتالیا به دور بعدی صعود کرد. در دیدار نیمه‌نهایی تیم آرژانتین دو بر صفر بلژیک را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد. در فینال آرژانتین دو بر سه آلمان غربی را شکست داد و قهرمان شد. در این مسابقات آرژانتین برای اولین با توانست آلمان غربی را شکست دهد.

از زانتی و پاسارلا تا مسی و مارادونا؛ بیست بازیکن برتر تاریخ فوتبال آرژانتین  از نگاه سایت گل | طرفداری

بهترین بازیکنان تیم آرژانتین

  • دیگو مارادونا: مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و افراد سرشناس زیادی او را بهترین بازیکن تمام تاریخ فوتبال جهان می‌دانند. مارادونا و پله عنوان بهترین بازیکن قرن بیستم میلادی را دارند. این اسطوره فوتبال با گل‌های درخشان خود توانست تیم ملی آرژانتین را در جام جهانی ۱۹۸۶ قهرمان کند. مارادونا قامت کوتاهی ولی استعداد بسیار زیادی داشت، حرکات تکنیکی و دریبل‌های مهار نشدنی او باعث شد لقب پسر طلایی را از هواداران بگیرد. مارادونا ۹۱ بار برای این تیم به میدان رفت و ۳۴ بار گلزنی کرد. اولین گل مارادونا به انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ به دست خدا معروف شد، چون بعد از بازی مارادونا گفته بود این گل با کمک سر و دست خدا به ثمر رسید. گل دوم همین بازی نیز توسط مارادونا وارد دروازه حریف شد و به لقب گل قرن را گرفت. این دو گل مارادونا از معروف‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال جهان هستند.
  • گیرمو استابیله: گیرمو استابیله یکی از معروف‌ترین بازیکنان آرژانتین بود که در جام جهانی ۱۹۳۰ توانست عنوان آقای گل را برای خود به‌دست آورد. او چهار بازی و ۸ گل ملی برای تیم آرژانتین به ثمر رساند. شهرت این بازیکن به‌علت حضور او در جام جهانی ۱۹۳۰ بود. در این بازی‌ها استابیله در مقام مهاجم در تیم خود درخشید.
  • عمر سیووری: عمر سیووری اسطوره فوتبال آرژانتین در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی بود. فوتبال سیووری بی‌باکانه و درخشان توصیف می‌شود. مهارت فوق‌العاده این بازیکن در فوتبال آرژانتین و استعداد او در دریبل مدافعان حریف مثال زدنیست. سیووری چپ پا بود ولی اغلب گل‌های خود را با پای راست زده است. او در بین ۱۰۰ بازیکن برتر دنیاست و سال ۱۹۶۱ توانست توپ طلای فوتبال را بگیرد. سال ۱۹۶۰، سیووری کفش طلای بهترین گلزن سری A را از آن خود کرد. او یکی از بهترین بازیکنان کوپای آمریکا محسوب می‌شود.
  • لیونل مسی: یکی از پرافتخارترین بازیکنان فوتبال جهان است که توانسته شش بار عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را کسب کند. او هفت بار برنده توپ طلا و شش بار برنده کفش طلای اروپا شده است. مسی یکی از بهترین بازیکنان نسل خود و از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان شمرده شده است. اغلب مردم او را با مارادونا مقایسه می‌کنند ولی مارادونا او را جانشین خود معرفی کرده بود.
  • خاویر زانتیکیکی: از استوره‌های تیم ملی آرژانتین است. در اینتر به این بازیکن لقب تراکتور داده‌اند که دلیل این لقب قدرت بدنی و استقامت مثال‌زدنی زانتی است. او ۱۴۳ بار برای تیم ملی آرژانتین به زمین رفته و پنج گل ملی به نام خود دارد.

باشگاه فوتبال ریور پلاته - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

باشگاه فوتبال ریور پلاته

باشگاه فوتبال ریور پلاته در سال ۱۹۰۱ تأسیس شده و پرافتخارترین تیم در لیگ برتر فوتبال آرژانتین با ۳۶ قهرمانی در شهر بوئنوس آیرس کشور آرژانتین است که در لیگ برتر فوتبال آرژانتین بازی می‌کند و در سال ۲۰۱۱ بعد از حدود ۱۱۰ سال از لیگ برتر فوتبال آرژانتین سقوط کرد و یک فصل بعد دوباره به این لیگ بازگشت. آخرین قهرمانی داخلی این تیم مربوط به سال ۲۰۰۸ و جام کلاسورا می‌شود. از مهم‌ترین جام‌های بین‌المللی این تیم می‌توان به چهار جام لیبرتادورس و یک قهرمانی جام بین قاره‌ای در سال ۱۹۸۶ اشاره کرد. در سال ۲۰۱۰ فدراسیون جهانی تاریخ و امار ریور را تیم ۹ جهان در مجموع رده‌بندی تیم‌های برای دو دهه گذشته اعلام کرد و این بهترین و بالاترین رده یک تیم از آمریکای جنوبی بود. بوکا جونیورز رقیب سنتی این تیم بوده و بازی بین این دو تیم سوپر کلاسیکو نامیده می‌شود.

اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی آرژانتین برای کوپا آمریکا | فرتاک ورزشی

بازیکنان تیم ملی آرژانتین

تیم ملی آرژانتین به ارزش ۶۰۸ میلیون پوند با میانگین سنی ۲۷.۴ و میانگین قدی ۱۷۹ سانتی‌متر یکی از بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های جهان است که دو دوره توانسته مقام قهرمانی جام جهانی را به‌دست آورد. تیم آرژانتین با ۱۷۲۵ امتیاز، جایگاه ششمین تیم برتر جهان را دارد. گران‌ترین بازیکن این تیم لائوتارو مارتینز بازیکن تیم اینترمیلان به قیمت ۷۵ میلیون یورو است. کریستین رومرو و لیونل مسی نیز دیگر ستاره‌های تیم آرژانتین هستند.

دروازه‌بان‌ها

  • فرانکو آرمانی (ریورپلاته)
  • خوان موسو (آتالانتا)
  • امی مارتینز (استون ویلا)
  • استبان آندرادا (مونتری مکزیک)
  • خرونیمو رولی (ویارئال)

مدافع‌ها

  • گونزالو مونتیل (سویا)
  • ناهوئل مولینا (اودینزه)
  • خوان فویس (ویارئال)
  • لوکاس مارتینز کوارتا (فیورنتینا)
  • ژرمن پتزلا (رئال بتیس)
  • نیکولاس اوتامندی (بنفیکا)
  • کریستین رومرو (تاتنهام)
  • نهوئن پرز (اودینزه)
  • نیکولاس تاگلیافیکو (آژاکس)
  • مارکوس آکونیا (سویا)
  • فرانکو کربونی (جوانان اینتر)

هافبک‌ها

  • لیاندرو پاردس (پاری سن ژرمن)
  • گیدو رودریگز (رئال بتیس)
  • رودریگو دی پل (اتلتیکو مادرید)
  • ازکیل پالاسیوس (بایرلورکوزن)
  • مانوئل لانزینی (وست‌هم)
  • جیووانی لوسلسو (ویارئال)
  • روبرتو پری را (اودینزه)
  • امیلیانو بوئندیا (استون ویلا)

مهاجم‌ها

  • الخاندرو گومز (سویا)
  • نیکولاس گونزالس (فیورنتینا)
  • لوکاس اوکامپوس (سویا)
  • الخاندرو گارناچو (جوانان منچستریونایتد)
  • الکسیس مک آلیستر (برایتون)
  • نیکولاس پاز (رئال مادرید کاستیا)
  • تیاگو جرالنیک (جوانان ویارئال)
  • والنتین کربونی (جوانان اینتر)
  • آن خل دی ماریا (پاری سن ژرمن)
  • لوکا رومرو (لاتزیو)
  • ماتیاس سوله (یوونتوس)
  • لیونل مسی (پاری سن ژرمن)
  • پائولو دیبالا (یوونتوس)
  • لائوتارو مارتینز (اینتر)
  • خواکین کوریا (اینتر)
  • آن خل کوریا (اتلتیکو مادرید)
  • خولیان آلوارز (ریورپلاته)
  • جیووانی سیمئونه (هلاس ورونا)
  • لوکاس بویه (الچه)

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی آرژانتین در گروه C جام جهانی ۲۰۲۲

تیم‌های آرژانتین، عربستان، مکزیک و لهستان در گروه C جام جهانی قطر قرار دارند. در این گروه آرژانتین باید برابر جراردو مارتینو، یکی از سرمربیان سابق خود، قرار بگیرد که مکزیک با تجربه او علیرغم کسب تنها دو امتیاز در چهار بازی برابر آمریکا و کانادا موفق شد به جام جهانی راه پیدا کند. پیروزی لهستان در دیدار پلی‌آف برابر سوئد نشان داد که آن‌ها تیمی فراتر از روبرت لواندوفسکی به علاوه ۱۰ بازیکن دیگر هستند. عربستان سعودی عملکرد باثباتی تحت هدایت هروه رنار ارائه کرده، تنها مربی‌ای که با دو کشور مختلف موفق به فتح جام قهرمانی جام کشورهای عرب شده است. آن‌ها در ۱۰ بازی دور سوم از مرحله انتخابی تنها یک گل دریافت کردند.

برنامه بازی‌های تیم ملی آرژانتین در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲:

اول آذر: آرژانتین - عربستان، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر: آرژانتین - مکزیک، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۹ آذر: لهستان - آرژانتین، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه الجنوب

کد خبر 614756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.