حفاظت از محیط‌زیست در گرو توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی است

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی برقی بسیار می‌تواند در حفظ محیط‌زیست تاثیرگذار باشد و به همین دلیل باید، تا حد امکان از مترو و قطارهایی استفاده کرد که از سیستم برقی بهره‌مند است.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مسائل حائز اهمیت در حوزه حفاظت از محیط‌زیست، اظهار کرد: امروزه سرمایه‌گذاری در حوزه تولید اتومبیل‌ها و خودروهای دوست‌دار محیط‌زیست، نقش ویژه‌ای در حفاظت از این محیط طبیعی دارد.

وی افزود: متأسفانه صنعت خودروسازی در ایران مشکلات بسیاری دارد و عملاً وضعیت کنونی منجر به آلودگی محیط‌زیست شده است؛ درواقع اتومبیل‌های داخلی کشور در زمینه مصرف سوخت از استانداردهای دنیا پیروی نمی‌کنند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اشاره کرد: درواقع اتومبیل‌های داخلی، بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد اضافه‌تر از استانداردهای جهانی سوخت مصرف می‌کنند که این مسئله بسیار مشکل‌ساز است.

وی در همین رابطه ادامه داد: درواقع هنگامی که خودروهای داخلی در بهترین شرایط بیش از خودروهای برتر دنیا و استانداردهای جهانی سوخت مصرف کنند، مقدار بسیاری انرژی اتلاف خواهد شد و قطعاً این مسئله مشکلات بسیاری را به‌دنبال خواهد داشت.

نصراصفهانی تاکید کرد: متأسفانه بیشترین حجم آلودگی موجود در کشور ناشی از همین کیفیت نامطلوب صنعت خودروسازی، تجهیزات داخلی و سوخت‌ها است؛ بنابراین دولت باید برای توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی سرمایه‌گذاری کند.

وی در رابطه با اهمیت و نقش سیستم حمل و نقل عمومی گفت: سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی برقی بسیار می‌تواند در حفظ محیط‌زیست تأثیرگذار باشد و به همین دلیل باید تا حد امکان از مترو و قطارهایی استفاده کرد که از سیستم برقی بهره‌مند است.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: درواقع عوامل بسیاری وجود دارد که در آن نقش مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: به طور کلی باید فرهنگ آسیب‌رسانی به محیط‌زیست و رعایت نکردن اصول رفتاری در مواجه با محیط‌های طبیعی در جامعه کنترل و فرهنگ حمایت از محیط‌زیست به بشر آموزش داده شود.

کد خبر 614213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.